Minecraft Server hjælp.

Få hjælp og support til alt server-relateret. Guides og How-to's i forbindelse med servere hører også til her.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Minecraft Server hjælp.

Indlægaf AJenbo » 12. jun 2015, 21:35

klatmaler skrev:... blive øm i fingerne hver gang jeg booter serveren.

Brug pile tasterne (op/ned) til at vælge mellem de seneste kommandoer du har kørt, så er det kun 1 klik.

klatmaler skrev:Kan godt starter Serveren fra min pc med "Puffy ssh" men når jeg så lukker det program ned, lukker jeg også programmet ned!

Det at lukke Putty (tror ikke der er noget der heder Puffy?), svare til at logge ud af systemet. Start med at køre kommandoen byobu, så vil du få en terminal der vil forblive åben og som du kan forbinde til igen senere.
klatmaler skrev:jeg ... bruger et ftp program til af lægge filer over på den

Brug SCP (også kendt som SFTP og SSH) i stedet (port 22), det er sikre, hurtigere og kræver ingen ekstra opsætning når først du har SSH oppe at køre.
klatmaler skrev:når jeg skriver, minecraft.sh på min server får jeg koden

-bash: /usr/local/bin/minecraft.sh: /bin/sh^M: bad interpreter: Ingen sådan fil eller filkatalog

Første linje skulle have været:

Kode: Vælg alt

#!/bin/bash

I stedet for:

Kode: Vælg alt

#!/bin/sh


@Christian husk at teste dine scripts i den shell som du sætter scriptet til at bruge ;)

klatmaler skrev:ny installeret Ubuntu 14.04

Christian vil gerne være sikker på om det er "Ubuntu 14.04 64bit Server" eller Ubuntu 14.04 32bit Desktop", eller en helt 3 udgave. Du kan eks. finde det præcise ud fra hvad den ISO/DVD som du har brugt til at installere fra heder. Så vidt jeg forstår er det "Ubuntu 14.04.2 64bit Server" du bruger?
klatmaler skrev:er der ikke en nemmer måde af skrive det hele på, som en fil man skrev "Run start.*" eller noget der ligner

Gem følgende som /etc/init/minecraft.conf

Kode: Vælg alt

description "Minecraft server"

start on startop
stop on shutdown

# Automatically restart process if crashed
respawn

# Start the process
script
    java -server -Xms512m -Xmx2048M -XX:PermSize=256m -d64 -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:+CMSClassUnloadingEnabled -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:MinHeapFreeRatio=5 -XX:MaxHeapFreeRatio=10 -jar FTBServer-1.7.10-1408.jar nogui
end script

Bemærk at du nok skal rette fil stien til din FTBServer-1.7.10-1408.jar så den har hele stien og ikke kun filnavnet. Jeg vil gætte på det ville være /home/klatmaler/FTBServer-1.7.10-1408.jar men lige som Christian har jeg også brug for at du oplyser præcis hvor du har lagt dine filer for at kunne svare nøjagtigt på det.

Her efter vil minecraft serveren selv starte og stoppe sammen med maskinen. Du vil manuelt kunne stoppe og starte minecraft sveren med følgende kommando:

Kode: Vælg alt

sudo service minecraft stop

Kode: Vælg alt

sudo service minecraft start


P.s. stien til .jar filen skal også rettes i det script du har lavet sammen med Christian hvis du hellere vil bruge det.

klatmaler
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. jun 2015, 18:55

Re: Minecraft Server hjælp.

Indlægaf klatmaler » 12. jun 2015, 22:43

den JAR fil der skal startes ligger i home/michael/in

Hvis jeg står i folderen home/michael/in/ og skriver Bash minecraft.sh starter den Serveren,

der er installeret "ubuntu-12.04.3-server-amd64" som efter følgene er opdateret til 14.4.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Minecraft Server hjælp.

Indlægaf AJenbo » 12. jun 2015, 23:35

Husk den første / ellers bliver sten relativ, din fil ligger der med her: /home/michael/in/FTBServer-1.7.10-1408.jar

/etc/init/minecraft.conf skal der med se således ud:

Kode: Vælg alt

description "Minecraft server"

start on startop
stop on shutdown

# Automatically restart process if crashed
respawn

# Start the process
script
    java -server -Xms512m -Xmx2048M -XX:PermSize=256m -d64 -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:+CMSClassUnloadingEnabled -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:MinHeapFreeRatio=5 -XX:MaxHeapFreeRatio=10 -jar /home/michael/in/FTBServer-1.7.10-1408.jar nogui
end script

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Minecraft Server hjælp.

Indlægaf lath » 13. jun 2015, 13:18

Jeg lagde mærke til en ting i :
-bash: /usr/local/bin/minecraft.sh: /bin/sh^M: bad interpreter: Ingen sådan fil eller filkatalog

^M er CTRL+M og giver nok et usynligt tegn - og usynlige tegn er noget hø at debugge.
Da det ikke er et whitespace-tegn så inkluderes det i søgningen efter programmet: /bin/sh^M - som så ikke findes.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Minecraft Server hjælp.

Indlægaf Christian.Arvai » 13. jun 2015, 13:51

lath skrev:Jeg lagde mærke til en ting i :
-bash: /usr/local/bin/minecraft.sh: /bin/sh^M: bad interpreter: Ingen sådan fil eller filkatalog

^M er CTRL+M og giver nok et usynligt tegn - og usynlige tegn er noget hø at debugge.
Da det ikke er et whitespace-tegn så inkluderes det i søgningen efter programmet: /bin/sh^M - som så ikke findes.

/Lars

Takker :) Hvordan undgår jeg den slags fremover Lars?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Server: Guides, installation og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster