Ubuntu og HP ProLiant MicroServer

Få hjælp og support til alt server-relateret. Guides og How-to's i forbindelse med servere hører også til her.
DICKHILL

Re: Ubuntu og HP ProLiant MicroServer

Indlægaf DICKHILL » 27. mar 2014, 19:04

Som skrevet, har jeg også haft købt en NAS (Asusstor)..
Der var bare ikke mulighed for mailserver..

Jeg har tidl. haft en lille model/udgave af Synology, hvilket rigtigt nok kunne køre mailserver.
Det krævede dog en bruger på NAS'en og den kunne ikke helt håndtere flere domæner.
Altså... Brugeren "info" skulle oprettes for at få "info@domæne.dk" og ved at redigere en fil manuelt, kunne der tilføjes flere domæner..
Men! Oprettede man "info"-brugeren, så var der en info-mailkonto på hvert domæne.
(info@domæne.dk, info@domæne2.dk, osv...)

Så medmindre Synology har forbedret deres system, kommer deres produkter ikke på tale igen..
Derimod har jeg faktisk kigget lidt på Netgear's, hvilket umiddelbart ser lovende ud..
Men da man ikke kan teste deres demo-interfaces 100% er det svært at finde ud af, uden at købe en..


Nu har jeg dog bestilt en 120GB SSD, da de var på tilbud og planen er at den ryger i min server..
Håber på at de har noget længere levetid og dermed er mere stabile.. (:

ronnikc
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. apr 2014, 13:13
IRC nickname: ronnikc
Geografisk sted: Odense

Re: Ubuntu og HP ProLiant MicroServer

Indlægaf ronnikc » 5. apr 2014, 13:32

Heps,

Jeg har 4-5 HP Micro's kørende fra første generation med 2 x 800 MHz cpu og frem til de nyere som vist ligger omkring 2.0ghz.

Det kan aldrig sammenlignes med en VPS på rigtigt gear.

De er langsommere, de kan ikke trække mere end så og så meget bandwidth (særligt de ældre) selv ikke på lokalt netværk.

Men altså nogle af dem jeg har kørende er så med 4 x 3TB diske - lille system partition og så resten smidt på LVM - og til meget billig storage eller en NAS er de super fine.

Men det kan ikke sammenlignes med vores (redHOST.dk) VPS'er.

Jeg smed VMware og vores eksisterende datacenter på porten og rullede et helt nyt setup ud i Globalconnect centeret i Taastrup.

Det bygger på fysiske maskiner som har 2 x Intel E5-2667 V2. 3,3 Ghz (4,0 Ghz turbo) m. 25 mb cache, 256GB Ram.

Storage kører på Dell Compellent SAN med tier til SSD (read intensive), tier til SSD (write intensive) og et alm. storage tier.

Alt kører automatisk i bedste tier og per 24. time laves et snapshot som så baseret på blokforbruget placere bloks hvor de performer optimalt.

Ja - jeg er nok gået lidt overboard - men på den anden side hvorfor så nøjes med middelmådigheden og 2.0ghz eller lign. med mange kerne for at profitmaksimere når man kan have det lækreste gear kørende og en performance uden sammenligning :)

Ps. husk også at for avancerede brugere så kan man vælge unmanaged så er vi nede i 595,- for den mindste VPS på landest hurtigste Private Cloud med Ubuntu :)

Pps. hvis nogen i nærheden af Odense med gode Ubuntu skills og kombineret med PHP / Joomla eller frontender egenskaber så skal man være velkommen til at smide en mail til ronni@redweb.dk for en samtale hvis man søger et job :)

Tilbage til "Server: Guides, installation og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster