Links til opsætning af server remote

Få hjælp og support til alt server-relateret. Guides og How-to's i forbindelse med servere hører også til her.
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Links til opsætning af server remote

Indlægaf jushoa » 13. apr 2012, 21:43

Hejsa....

Jeg læser mange arktikler, og faldet over en med ssh tunnel via hjemme server. det gav lidt blod på tanden.
Så kunne godt tænke mig lidt mer info om emnet, hvis nogen har links eller erfaringer med emnet.
Det jeg vil er følgende....

1. Sætte en server op på en gammel stationær, via terminal. Vakler mellem debian eller ubuntu. Erfaringer ?

2. Skal sættes op med firewall, database, usb harddisk og ps3

3. Skal sættes op så jeg remote den med andriod, og ude fra en sikker eller usikker wifi ( ssh tunnel og reverse tunnel)

Lyder det som et vildt projekt, eller som noget der kan lade sig gøre ??? Min erfaring med linux er som superbruger, brugt det 4 år. rimelig erfaring i terminalen, lidt erfaring med server, meget med netværk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Links til opsætning af server remote

Indlægaf AJenbo » 14. apr 2012, 16:06

Det burde du let kunne klare, den svære del er nok at få det til at spille med ps3 samt firewall konfigurationen.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Links til opsætning af server remote

Indlægaf lath » 16. apr 2012, 18:32

AJenbo skrev:Det burde du let kunne klare, den svære del er nok at få det til at spille med ps3 samt firewall konfigurationen.


Firewall
ufw er terminal programmet af gufw, der begge er nemme at gå til. Begge administrerer firewallen, der bor inde i kernen.

Den her har måske også din interesse:
"Linux Advanced Routing & Traffic Control HOWTO": [PDF] http://tldp.org/HOWTO/pdf/Adv-Routing-HOWTO.pdf

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Cornelius310877
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. maj 2013, 09:30
IRC nickname: Cornelius

Re: Links til opsætning af server remote

Indlægaf Cornelius310877 » 5. maj 2013, 09:40

Hej

Jeg gennemser dette forum som ny bruger og tænker Playstation media server programmet (PMS), som er let at gå til. Så behøver du ikke engang en egentlig server.

http://www.ps3mediaserver.org/

Cornelius

Tilbage til "Server: Guides, installation og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster