Windows væk ??

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Windows væk ??

Indlægaf Balder » 22. jul 2007, 11:54

Sayeh skrev:Det hele gik ikke så forfærdelig godt Windows virker stadigvæk ikke


Det var kedeligt!

Nu da du har geninstalleret Ubuntu, ses Windows så i GRUB menuen..?

Du får lige et par spørgsmål mere:

Hvad hedder ISO filen du brændte Ubuntu cd'en fra (ubuntu-7.04-desktop-i386.iso)?
Tjekkede du ISO filens MD5 sum inden du brændte (MD5: e296e3468358789904097fc8df29609a)?
Undersøgte du cd'en for fejl inden installation (Check CD for defects)?
Installerede du Ubuntu på "den største sammenhængende fri plads"?
Mvh. - Balder

Sayeh
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jul 2007, 20:22

Windows væk ??

Indlægaf Sayeh » 22. jul 2007, 20:38

Hej Balder! :) ja nu hvor jeg har geninstalleret ubuntu ses windows i GRUB menuen :)

ISO filen hedder præcist det samme som du skriver der !!

Jeg tjekkede desværre ikke MD5 summen inden jeg brændte, jeg tjekkede heller ikke cd´en for fejl /:

og første gang jeg installerede ubuntu installerede jeg den ikke på "den største sammenhængene plads"
Men den øverste mulighed, noget med "use feed space" og hvor man kunne vælge hvor meget plads osv..!

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Windows væk ??

Indlægaf Balder » 22. jul 2007, 21:25

Sayeh skrev:... tjekkede desværre ikke MD5 summen inden jeg brændte, jeg tjekkede heller ikke cd´en for fejl

og første gang jeg installerede ubuntu installerede jeg den ikke på "den største sammenhængene plads"
Men den øverste mulighed, noget med "use feed space" og hvor man kunne vælge hvor meget plads osv..!


Det er ellers fornuftigt at tjekke både MD5 sum og cd, for selvom alt ser fint ud ved første øjekast kan der alligevel sagtens være fejl, som senere kan finde på at drille.

Nu kan jeg ikke lige på stående fod huske noget med at installere på "feed space" og vil i øvrigt også formode at der må være tale om "freed space".

Sidstnævnte (freed) giver mening, men kun såfremt et eller andet drev er blevet krympet og der derved er skabt et frit område til at installere Ubuntu på.

Når ikke Windows kan boote fra GRUB menuen er det måske på tide at koncentrere sig om at få genoprettet MBR, for at se om der overhovedet er mere liv tilbage i Windows. Hvordan var det nu at landet lå m.h.t. Windows cd'en..?
Mvh. - Balder

Sayeh
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jul 2007, 20:22

Windows væk ??

Indlægaf Sayeh » 23. jul 2007, 01:47

Hey balder :) jeg har fået windows til at virke nu :D

jeg lavede en lille tekst i menu.lst filen(tror jeg den hed)

der sagde:

unhide (hd0,hd0)

lige før der står root !!!

så da jeg genstartede computeren stod den bare og loadede i ca. 2 timer og så lige pludselig kom windows login skærmen frem :P

computeren siger godt nok nogle underlige lyde, og det går ikke særlig hurtigt, men jeg er bare glad for at det virker !


Men jeg tror at grunden til at det går langsomt er at jeg har 2 ubuntu OS´er installeret nu fordi den af en eller anden grund ikke gad slette ubuntu da jeg geninstallerede det ..

men problemet var åbenbart at windows partitionen var skjult, så ved at lave
unhide kommandoen i menu.lst virker det fint nu :)

Tusind tak for al den tid du har brugt på at hjælpe mig !! Gid der var flere mennesker som dig her i verden :)

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Windows væk ??

Indlægaf Balder » 23. jul 2007, 09:20

Hvor herligt. Tillykke! :)

(Bare computeren så ikke skal loade i to timer hver gang du skal bruge Windows).
Mvh. - Balder

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster