ingen streamer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

ingen streamer

Indlægaf ellper » 4. jul 2007, 20:19

Jeg har udskiftet min gamle WinXP HOME med UBUNTU 4.0. Nu kan jeg ikke længere høre f.eks. DRś streamers med P1, P2 DAB, osv. Al anden lyd virker tilsyneladende udmærket. Hvad kan der være galt?
mvh ELLPER

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

ingen streamer

Indlægaf tbresson » 5. jul 2007, 15:35

Prøv at installere MPlayer via Add/Remove.
Det er vist MS codec, så det kan også være du skal prøve at installere w32codecs (findes i synaptec).

Og/eller check Add/Remove og vælg "Ubuntu restricted Extras".

Maze
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. apr 2007, 13:28

ingen streamer

Indlægaf Maze » 9. jul 2007, 22:12

Der er en udemærket hjælp til det problem på DR's hjemmeside, her er et link: http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114139.htm prøv det engang.

Eventulet er der også en anden hjælp til et program der kan hjælpe dig, automatix jeg har ikke prøvet det!
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/linux_1.htm

ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

Ingen streamer

Indlægaf ellper » 11. jul 2007, 19:46

Hvorfor har jeg ikke i "Programmer",( som i øvrigt hedder "Applications" selvom jeg har bedt om en dansk installation) ikke "Systemværktøjer" og hermed heller ikke mulighed for at installere "Automatix", der måske giver mig streamerlyd og billede. Som det forstås, virker det stadig ikke, selv efter en reinstallation.
Hvordan får jeg gennemført en fuldstændig dansk installation?

mvh ellper
mvh ELLPER

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

ingen streamer

Indlægaf Balder » 11. jul 2007, 20:16

Du mangler sikkert nogle danske sprogpakker. Gå til: System > Administration > Sprogunderstøttelse (log ind) > sæt flueben i Danish (når Sprogunderstøttelse åbnes downloades de manglende sprogpakker).

Automatix2 ligger ikke i Tilføj/fjern, men skal downloades og installeres. Download er en .deb fil, som installeres med Gdebi via højrekliksmenuen.
Mvh. - Balder

ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

ingen streamer

Indlægaf ellper » 12. jul 2007, 20:10

Jeg lærer mere og mere om Linux og Ubuntu (Det er i øvrigt version 7.04 og ikke 4 jeg har installeret), men jeg har stadig ikke fået min streamerlyd til at fungere, selvom jeg har haft held til at installere alle de foreslåede programme. Under System - Indstillinger - Lyd kan jeg høre en testtone i de tre øverste test, men ikke i "Sound Capture" under "Audio Conferencing". Her er intet at høre!!

Ville det måske være en god ide at forsøge at installere en anden version af Ubuntu, og i givet fald, hvilken? Jeg er jo helt ny, så det ville endnu ikke være det store problem at skifte.
mvh ELLPER

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

ingen streamer

Indlægaf Balder » 12. jul 2007, 22:29

Det bliver ikke nemmere eller bedre af at installere en anden og ældre version af Ubuntu.

Fik du prøvet med VLC og MediaPlayerConnectivity som nævnes i linket til DR's hjemmeside længere oppe i tråden?
Mvh. - Balder

ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

ingen streamer

Indlægaf ellper » 13. jul 2007, 17:25

Jeg mener, at jeg har forsøgt alt, hvad der er beskevet. Men jeg mangler jo fuldstændigt erfaring i brugen af Linux.
Hvis jeg skal have succes med mit Ubuntu-projekt, skal tingene nok skæres ud i pap. Det virker i hvert fald stadig ikke.
Enden på det hele bliver nok, at jeg må vende tilbage til Bill Gates og hans produkter, hvor nødigt jeg end vil det.
mvh ELLPER

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Re: ingen streamer

Indlægaf Balder » 13. jul 2007, 18:48

ellper skrev:Enden på det hele bliver nok, at jeg må vende tilbage til Bill Gates og hans produkter...


Ja, det bestemmer du da heldigvis helt og aldeles selv. Der er ingen tvang her. Takker for bekendtskabet. Det var hyggeligt, så længe det varede. :)
Mvh. - Balder

ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

ingen streamer

Indlægaf ellper » 17. jul 2007, 20:59

Jeg er muligvis kommet en smule længere i mit forsøg på at få streamerlyd. Idet jeg prøvede at starte DR-update fik jeg installeret Adobe FlashPlayer, og det gav mig et kort øjeblik en lyd og et billede. Det stoppede imidlertid af sig selv, og da jeg forsøgte at "klikke" på den aktive ikon på billedet (som altså ikke var der mere) skete der det, at Totem Movie Player startede op og kom med meddelelsen " An error occured. You do not have a decoder installed to handle this file. You might need to install the necessary plugins". Desværre meddelte programmet mig ikke, hvor og hvordan jeg fik disse plugins, og det er her, jeg håber på endnu engang at kunne høste på gruppens ekspertice. Jeg vil meget gerne have forklaringen "skåret ud i pap". På forhånd tak.
mvh ELLPER

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

ingen streamer

Indlægaf Balder » 17. jul 2007, 21:34

DR-Update bør altså virke med VLC og MediaPlayerConnectivity. Det gør det i alle tilfælde på min pc.
Mvh. - Balder

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

ingen streamer

Indlægaf John Doe » 18. jul 2007, 13:43

Prøv at google efter Automatix og installer alt der...


Så bliver alt installation af de mest benyttede programmer som en leg...
- nu også uden signatur

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster