Picasa

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Picasa

Indlægaf spook » 7. dec 2006, 20:56

Er jeg den eneste der synes at Picasa mildest talt kører som lort på Ubuntu? I XP spiller det fint (på samme maskine), men i Ubuntu æder det alle ressurser, og kører langsomt som bare fanden... :(
Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Picasa

Indlægaf Artificial Intelligence » 7. dec 2006, 21:41

Det er fordi Picasa for linux ikke kører "natively" men er bygget om omkring wine, det kan vær en del af forkaringen. Den anden del som også hænger sammen med første del er at den bruger 'en anden engine som så kører samtidiget med eksemplevis GTK2, det er ikke optimalt hvis du spørger mig. Hvis du er på Ubuntu 6.10 så brug F-SPOT istedet for Picasa.

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Picasa

Indlægaf spook » 9. dec 2006, 18:26

Artificial Intelligence skrev:Det er fordi Picasa for linux ikke kører "natively" men er bygget om omkring wine, det kan vær en del af forkaringen. Den anden del som også hænger sammen med første del er at den bruger 'en anden engine som så kører samtidiget med eksemplevis GTK2, det er ikke optimalt hvis du spørger mig. Hvis du er på Ubuntu 6.10 så brug F-SPOT istedet for Picasa.


Takker! Kendte slet ikke F-spot, og det tæsker da Picasa til hver en tid! Ud med picasa igen...
Billede

Spif
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:35
Geografisk sted: Horsens

Picasa

Indlægaf Spif » 9. dec 2006, 21:26

Jep, F-Spot er uden tvivl en "killer-app" til Linux. Har stadig sine fejl og mangler, men programmet bliver mærkbart bedre for hver version.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Picasa

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. dec 2006, 21:31

F-Spot er også rimeligt nyt.



Hvis Picasa skal være godt for Linux, så må google droppe wine og byg det some linux applikation med GTK2 support. Den der med at bruge wine, tks, tks, tks :?

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Picasa

Indlægaf Pihl » 9. dec 2006, 23:13

Ja enig. Hvis Google mener det seriøst med at støtte Linux/OSS, så må de bygge apps som er cross platform. Det absolut bedste for Linux er cross platform applikationer, så brugere ikke føler sig fremmed, når de migrerer...

Spif
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:35
Geografisk sted: Horsens

Picasa

Indlægaf Spif » 10. dec 2006, 15:00

Netop et problem med, at nogle Linux clienter af programmer er så dårligt skruet sammen sammenlignet med Windows versionen er, at folk giver Linux skylden hvis programmet kører dårligt.

Kan huske jeg læste om et spil, som kørte både nativt på Windows og Linux, men hvor Linux versionen havde forkerte gamma indstillinger og kørte langsommere end Windows versionen gjorde ved hjælp af Wine. Så er der altså noget galt...

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster