7.04 og installation af nvidia AGP grafikkort

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
susbut
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. nov 2006, 14:04
Geografisk sted: Sjælland

7.04 og installation af nvidia AGP grafikkort

Indlægaf susbut » 21. jun 2007, 17:43

Jeg bruger i øjeblikket et onboard AGP 64MB grafikkort, og ønsker at installere et ASUS Nvidia 5200 AGP kort samt drivers.
Kører Ubuntu 7.04, på en Intel Celeron D 2,8 Ghz, 256 MB DDR, hda 80 GB Maxtor og hdb 10 GB.
Har læst og atter læst, hvormed min forvirring efterhånden er blevet total.
Har prøvet flere ting, som ikke har virket.
Jeg efterlyser en a-z fremgangsmåde, som indbefatter rækkefølgen af samtlige tiltag: Herunder ændringer i BIOS, installation af det fysiske kort (altså hvornår i processen), installation af drivere osv...osv....

Kan nogen hjælpe en novice?

På forhånd tak
Susbut

frolle
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2006, 20:53

7.04 og installation af nvidia AGP grafikkort

Indlægaf frolle » 23. jun 2007, 22:19

jeg kunne forstille mig, at du skulle ind i bios og deaktivere dig onboard gfx. Derefter smider du bare dit ASUS Nvidia i. Hvis du har drivere installeret til dit onboard, hvilket jeg går ud fra er fra legacy serien, skal du lige have afinstalleret dem først. Derefter vil jeg mene at du kan installere driverne til dit nye gfx ved:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install nvidia-glx nvidia-kernel-common
<3

susbut
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. nov 2006, 14:04
Geografisk sted: Sjælland

7.04 og installation af nvidia AGP grafikkort

Indlægaf susbut » 24. jun 2007, 13:33

Tak for tilbagemeldingen.
Jeg kaster mig ud i det.

:D
Hilsen Susbut

susbut
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. nov 2006, 14:04
Geografisk sted: Sjælland

7.04 og installation af nvidia AGP grafikkort

Indlægaf susbut » 30. jun 2007, 12:01

Fandt endelig en fremgangsmåde der virker !
Fik i aftes installeret og konfigureret nvidia kort og drivere på to systemer. Hvis andre skulle have lignende problemer, kan jeg anbefale at kigge på

http://albertomilone.com
og
http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... light=envy

Jeg installerede først envy og fulgte derefter i store træk fremgangsmåden, blot med nvidiadrivere selvfølgelig. For at komme til prompten bootede jeg ind i ubuntu indtil X crashede og skærmen blev sort lige før login. Der trykkede jeg ctrl-alt-F1 og kom derefter til terminalen hvorfra jeg kunne logge på og installere driverne.
Envy kørte uden problemer, xserver-xorg blev konfigureret og saved, og X blev genstartet uden crash.
Keyboard skulle lige indstilles til dansk igen. Ellers virker alt perfekt inkl. Nvidia settings i systemværktøjer.

Susbut :D :D

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster