Grafiske problemer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Grafiske problemer

Indlægaf John Doe » 3. dec 2006, 22:21

Hej!

Et lille spørgsmål:
Jeg har installeret Automatix og det kører fint. Og jeg har brugt Automatix til at installere nvidia driver. Men nu er det sådan at ved log ind skærmen er teksten blevet extremt lille, altså det man skriver - brugernavn og kodeord. Hvis man kigger på Nautilus er "foden" i højre side, den hvor tæerne bevæger sig når Nautilus arbejder, også blevet meget lille.

Jeg lurer på om det er noget i Gnome der er kukket op?
- nu også uden signatur

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Grafiske problemer

Indlægaf Balder » 3. dec 2006, 23:25

@ grontoft:

Har også installeret nvidia med Automatix. Foden i Nautilus er også så lille her, at den næsten ikke er til at få øje på. Bemærkede nu ikke at det ændrede sig da nvidia blev installeret.

Ved ikke med logind idet jeg anvender automatisk logind.

Har ellers ikke lagt mærke til noget, så mon ikke at Gnome stadig er ok?

Ser du "nvidia-glimtet" ved opstart? Det skulle vist betyde at driveren er rigtigt installeret.
Mvh. - Balder

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Grafiske problemer

Indlægaf John Doe » 4. dec 2006, 01:27

Det glimter ikke for mine øjne :lol: :lol: :lol:

Tror du ikke at du skulle holde en lille pause fra skærmen, Balder Hi hahaha :wink: :wink: :wink:

Hvis du vil prøve logind skærmen så tryk ctrl - alt- backspace så kommer du til logindskærmen.
- nu også uden signatur

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Grafiske problemer

Indlægaf Balder » 4. dec 2006, 06:38

grontoft skrev:Tror du ikke at du skulle holde en lille pause fra skærmen, Balder Hi hahaha


He, he... Det kunne godt være, at jeg skulle holde en lille pause, men når nvidia driveren er installeret ses et kort glimt af nvidia's logo under opstart (lige når Ubuntu's load-bar er færdig).

Så ved man at driveren er installeret. "Glimtet" kan vist i øvrigt fjernes; Programmer > Systemværktøjer > Nvidia Settings, hvis ikke man gider at se på det.

For resten et smart lille trick det der; ctrl+alt+backspace. - Teksten ved logind har normal størrelse her.
Mvh. - Balder

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Grafiske problemer

Indlægaf John Doe » 4. dec 2006, 11:29

For resten et smart lille trick det der; ctrl+alt+backspace


Ja, hvis man har installeret et program (ikke i linux kernen!!!) som kræver genstart så river man lige en ctrl+alt+backspace og vupti! Så kører skidtet igen! :D
- nu også uden signatur

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Grafiske problemer

Indlægaf Artificial Intelligence » 4. dec 2006, 11:39

Vedrørende den lille gnome-fod (og måske andre ikoner); Det er en bug og så vidt jeg ved er den fejl meldt.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster