Beryl/Compiz problem

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
eMpi

Beryl/Compiz problem

Indlægaf eMpi » 30. mar 2007, 21:50

Hey alle

Ok, jeg installerede Beryl på en laptop, som jeg egentligt ikke burde have gjort det på (hardware årsager). Nå, men det gjorde jeg altså, og jeg var så dum, ikke at lave en seperat session, det kunne køre på, med det resultat at default Gnome session bare ender i en hvid skærm, hvor kun musen er synlig.

Jeg har prøvet flere råd i flere tråde, men det er ikke lykkedes mig at slippe af med problemet. I Beryl-manager ville jeg vælge Compiz, da Beryl ikke fungerede ordentlig. Og det var dét som skabte problemet.

Jeg har afinstalleret alle Beryl-komponenter i Synaptic, men tør ikke afinstallere Compiz, da den også vil fjerne ubuntu-desktop pakkerne. Problemet er naturligvis, at det er Compiz som den prøver at starte op, og som fejler.

Er der en fil eller lignende, hvor jeg manuelt kan indtaste Metacity som Window Manager, eller er der andet jeg kan gøre for at fjerne denne indstilling?

Håber på nogens eksperthjælp her, så jeg ikke bliver nødt til at starte laptoppen op i Fejlsikret Gnome Sesion hver gang :P

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster