Jeg vil af med ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Kasper
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. feb 2007, 21:47

Jeg vil af med ubuntu

Indlægaf Kasper » 26. mar 2007, 20:50

Efter al for mange ærgelser og spildt tid, vil jeg gerne af med ubuntu og gerne i en fart så jeg kan få overstået mine pinsler.

Min kæreste købte ny bærbar, og som SU modtager mente vi at det var en god idé at prøve ubuntu og spare lidt penge. Dårlig disposision da det aldrig er lykkedes at komme på det trådløse netværk på trods af mange gode råd fra forummet. Nu lader det ikke til at der er flere råd hvor de kommer fra, og min tålmodighed er overskredet med hundredevis af procent.

findes der en guide der helt enkelt fortæller hvordan jeg får wipet maskinen for ubuntu og alt hvad der er relateret til det, så jeg kan prøve med xp som på trods af ikke at være cool dog i det mindste opfylder vores basale behov: at kunne gå på nettet.

Mvh

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Jeg vil af med ubuntu

Indlægaf Ormen » 26. mar 2007, 20:58

Smid XP skiven i, og installer. På et tidspunkt spørger den til hvilken en partition den skal bruge, og der vil være en fremmed en den ikke kender til og er bange for. Dette er din Ubuntu partition. Du kan så slette denne og lade XP overtage pladsen. Installationen laver også en ny MBR, og bagefter vil du ikke kunne mærke du har kørt Ubuntu...
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Jeg vil af med ubuntu

Indlægaf Artificial Intelligence » 28. mar 2007, 00:17

Må jeg anbefale at hvergang der kommer en ny Ubuntu at du prøver live CD'en for at se om dit trådløse netværk virker out-of-the-box.

scandragon
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. feb 2007, 09:09

Jeg vil af med ubuntu

Indlægaf scandragon » 28. mar 2007, 21:43

Må jeg anbefale at hvergang der kommer en ny Ubuntu at du prøver live CD'en for at se om dit trådløse netværk virker out-of-the-box.

Desværre kan live cd'en ikke hjælpe der..
ALLE mine trådløse netkort har virket fint på live cd'erne..
Men det er aldrig lykkedes mig at få dem til at virke på den installerede Ubuntu.. Driverne virker simpelthen ikke.. på trods af ugers arbejde og hundredevis af forslag fra ubuntu.com forummet..

Svante

Jeg vil af med ubuntu

Indlægaf Svante » 30. mar 2007, 11:11

Jeg ville stadig prøve igen, når den nye 7.04 (Feisty Fawn) bliver frigivet d. 19. april., hvis jeg var dig.
Vi er jo meget kede af at miste en Ubuntu-bruger.
7.04 har en bedre understøttelse af trådløst netværk, så giv den en chance, jeg tror ikke du vil fortryde det.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster