IRC

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Dane
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. mar 2007, 09:29

IRC

Indlægaf Dane » 21. mar 2007, 22:51

Det ser ikke ud som om Chatzila er compatibel med den seneste FireFox så jeg har installeret konversation .... hvordan conecter jeg til "vores" irc channel med den ?

Jeg kan få forbindelse til freenode men kan ikke finde "vores"

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

IRC

Indlægaf temba » 22. mar 2007, 07:49

Jeg kan ikke selv hjælpe lige p.t. da jeg er sjovt nok helt grøn i IRC feltet - men jeg vil vide hvad vores kanal er så kan jeg måsle hjælpe. Fandt først ud af at connecte i konversation i går! Juhuu!
I give good advice, I really do. I just wish I could follow my own words.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

IRC

Indlægaf Wrapper » 22. mar 2007, 07:58

temba skrev:Jeg kan ikke selv hjælpe lige p.t. da jeg er sjovt nok helt grøn i IRC feltet - men jeg vil vide hvad vores kanal er så kan jeg måsle hjælpe. Fandt først ud af at connecte i konversation i går! Juhuu!


https://ubuntudanmark.dk/?support

Døgnet rundt er der folk, som direkte ved hjælp af IRC chat, besvarer spørgsmål og hjælper med problemer. Der er over 800 relaterede chatkanaler til Ubuntu, og på Ubuntus hoved-chatkanal er der konstant næsten 900 online hele tiden, som dels skal have hjælp, og dels hjælper. Ubuntu har også en dansk chatkanal, som er oprettet af den officelle Ubuntu-DK gruppe.

Hvis du allerede er bekendt med IRC, kan du finde kanalerne på irc.freenode.org, og de to omtalte kanaler er #ubuntu og #ubuntu-dk

Hvis du ikke har kendskab til IRC, kan du komme online på denne måde. Du skal bruge Firefox som browser til det her:
1) Til Firefox skal du installere udvidelsen Chatzilla.
2) Når det er gjort, skal du lukke Firefox ned, og starte den op igen.
3) Herefter trykker du bare på de følgende links, og så kommer du automatisk til de to kanaler:

Ubuntu's hovedkanal: irc://irc.freenode.org/ubuntu
Ubuntu's danske kanal: irc://irc.freenode.org/ubuntu-dk

Vær opmærksom på, at det ikke er altid, at der enten er nogen online, eller nogen online som kan besvare dit spørgsmål. Så uanset hvilken kanal du kommer ind på, så hav lidt tålmodighed.

---------------

Jeg tror dog ikke vi selv har en channel...

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster