Multiprinter

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Svante

Multiprinter

Indlægaf Svante » 7. mar 2007, 13:18

Jeg kunne godt tænke mig at købe en "multiprinter" (print, kopi og scan).
Den skal selvfølgelig kunne fungere under Ubuntu.
Jeg kunne derudover også godt tænke mig, at den kan køre trådløst mod min trådløse router, så den kan benyttes af flere computere.

Er der nogen, som har forslag til printermodeller og/eller løsninger?
Har hørt, at man kan få en "dims", som kan få en alm. printer til at blive printserver via USB'en.

oskar.hansen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. dec 2006, 19:10
Geografisk sted: Det nordlige sydlige jylland

Multiprinter

Indlægaf oskar.hansen » 11. mar 2007, 14:25

Et godt sted at starte er http://www.linuxprinting.org/ eller http://openprinting.org/driver_list.cgi

Men ellers google linux printing

Personligt har jeg gode erfaringer med HP. Men andre printermærker skulle virke lige så godt :)

God fornøjelse med jagten ;)

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Multiprinter

Indlægaf Pihl » 11. mar 2007, 14:40

Jeg bruger selv en HP PSC (= "Print Scan Copy") 1217, og den fungerer upåklageligt under Ubuntu, hvor jeg bruger driveren til 1210, da der ikke er nogen specifik til 1217. Dog måtte jeg bruge print wizard'en på KDE (Kubuntu) for at få det til at virke, da Gnome's ikke var god nok.

Som sagt fungerer den upåklageligt på Ubuntu, hvor jeg faktisk ikke kan få driveren til at virke ordentligt på min Windows partition :)

Og ja, HP har generelt et godt ry med hensyn til at fungere på Linux. Men som så meget andet hardware, er det meget forskelligt fra enhed til enhed. Kig på de gode links som er blevet givet her ovenfor ;)

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Multiprinter

Indlægaf Balder » 11. mar 2007, 20:19

Pihl skrev:Jeg bruger selv en HP PSC (= "Print Scan Copy") 1217, og den fungerer upåklageligt under Ubuntu...


Hvordan ser kvaliteten ud når du skanner?

Har selv en Lexmark X1170 (tre-i-én), som kan være noget bøvlet at få til at virke i Linux. Når jeg skanner kommer der en del fnidder i baggrunden. Det hedder vist Moiré effekt.
Mvh. - Balder

Svante

Multiprinter

Indlægaf Svante » 12. mar 2007, 08:45

Tak for de mange råd.
Jeg havde egentlig også regnet med, at jeg ville købe en HP, da jeg har gode erfaringer med dem, både privat og på arbejdet.
Hvad med det trådløse?
Jeg kunne derudover også godt tænke mig, at den kan køre trådløst mod min trådløse router, så den kan benyttes af flere computere.


Er det nogen som har nogle erfaringer i dette?

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster