PDF-problem

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Kurt Borch
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. nov 2016, 19:43

Re: PDF-problem

Indlægaf Kurt Borch » 27. nov 2016, 15:44

Har installeret pdf driveren, som beskrevet. Det gik fint. Der er tilføjet en ny printer PDF.
Jeg har sat denne som standardprinter for hele systemet, genstartet computeren, men fejlen kommer stadig.
Jeg har bemærket i egenskaber for dokumentdesigner (der, hvor faktura design laves, og standardprinter for Summa vælges) er der et felt "grafikstørrelse" med en rullemenu 0-100%. Dette felt er dog i gråtone og jeg kan ikke ændre værdien for dette felt. Mangler der også en grafikdriver?
Kurt Borch Christensen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: PDF-problem

Indlægaf AJenbo » 27. nov 2016, 17:29

Nej, jeg tror slet ikke de tre "grafik"-termer har noget med hin anden at gøre.

Det er muligvis nødvendigt for dig at vælge printeren som standard i Wine, det ser do ud til at være lidt besværligt:
https://devlog.websafe.pl/2013/07/30/se ... r-in-wine/

En anden mulighed er også at du ikke har en mappe med navnet "temp" på Wines C_drive.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: PDF-problem

Indlægaf AJenbo » 27. nov 2016, 17:30

Har SummarSummarum ikke en normal "Udskriv" funktion? Det ville sikkert kunne lade sig gøre at udskrive med PDF printeren der fra.

Kurt Borch
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. nov 2016, 19:43

Re: PDF-problem

Indlægaf Kurt Borch » 27. nov 2016, 18:47

Efter en del prøven frem og tilbage er det nu endelig lykkedes. Man kan ikke generere pdf-filen i den menu jeg hidtil har benyttet, men man skal vælge "Udskriv" og vælge PDF-printer. Filen gemmes i et nyt bibliotek, som hedder "PDF". Herfra kan man så omdøbe filen (de får alle det samme navn). Filen kan åbnes med dokumentfremviser, og vedhæftes i mail. Det er en lidt omstændig måde sammenlignet med tidligere, men det fungerer nu på den måde uden fejl.
Tusind tak for hjælpen. Jeg vender tilbage, når jeg er kommet videre med GnuCash - det skal også komme til at fungere.
Kurt Borch Christensen

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: PDF-problem

Indlægaf Stra » 27. nov 2016, 20:24

Kurt Borch skrev:Efter en del prøven frem og tilbage er det nu endelig lykkedes. Man kan ikke generere pdf-filen i den menu jeg hidtil har benyttet, men man skal vælge "Udskriv" og vælge PDF-printer. Filen gemmes i et nyt bibliotek, som hedder "PDF". Herfra kan man så omdøbe filen (de får alle det samme navn). Filen kan åbnes med dokumentfremviser, og vedhæftes i mail. Det er en lidt omstændig måde sammenlignet med tidligere, men det fungerer nu på den måde uden fejl.
Tusind tak for hjælpen. Jeg vender tilbage, når jeg er kommet videre med GnuCash - det skal også komme til at fungere.
Du kan ændre filen før du gemmer den, ved at trykke på filnavnet i det billede du får frem, når du har trykket på udskiv til fil. :-)
Billede
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: PDF-problem

Indlægaf AJenbo » 27. nov 2016, 22:15

Menuen er ikke den samme da han jo printer fra et wine program

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster