Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 18:52

suryama skrev:Jeg valt sige de læst da jeg kom in på computeren igen men kan bare ikke få rette op på fejlen.

Jeg forstår ikke hvad du skriver her. Jeg ved godt du er orblind (det er min lille bror også) men det er lidt lige som du nogle gange ikke får alle ordren i sætningen med. Jeg har selv været meget dårlig (er stadig dårlig) til at skrive så ved kender det godt. Det virker også som om det går meget hurtigt for dig at få skrevet flere indlæg, brug hellere lidt tid på at gennemgå dem og sikre dig at du har fået det hele med første gang.

For at jeg skal kunne hjælpe dig har jeg brug for at vide hvad computeren skriver til dig, jeg kan jo ikke gætte det ud fra at det er en "lang liste med ting" :/ Dem findes der mange af i computer verdenen (og den her er nok specifik for dit problem). Indsæt enten et billede eller kopier teksten her ind.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 19:05

AJenbo skrev:
suryama skrev:Jeg valt sige de læst da jeg kom in på computeren igen men kan bare ikke få rette op på fejlen.

Jeg forstår ikke hvad du skriver her. Jeg ved godt du er orblind (det er min lille bror også) men det er lidt lige som du nogle gange ikke får alle ordren i sætningen med. Jeg har selv været meget dårlig (er stadig dårlig) til at skrive så ved kender det godt. Det virker også som om det går meget hurtigt for dig at få skrevet flere indlæg, brug hellere lidt tid på at gennemgå dem og sikre dig at du har fået det hele med første gang.

For at jeg skal kunne hjælpe dig har jeg brug for at vide hvad computeren skriver til dig, jeg kan jo ikke gætte det ud fra at det er en "lang liste med ting" :/ Dem findes der mange af i computer verdenen (og den her er nok specifik for dit problem). Indsæt enten et billede eller kopier teksten her ind.


Ja undskyld mine manglende ord, det er en af minde problemer med ordblind hed at også mister ord når jeg skriver. Og ja du ret jeg kommer nogen gang til være for hurtig når skriver. Eller glemmer at læse dem igennem bag efter.

Det seneste ny er at jeg i terminal kørte det skrev jeg skulle også sagde utrolig mange forvirrende ting valgte lukke den ned prøve se om jeg kunne software opdater. Men ved ikke vad skal skal bruge forkast knappen? Det endeste jeg kan ud over at sige luk.

Jeg har problemer med læger biller op af terminal. Den bliver med sige for stort det tager derfor kan ikke vedheftes. Tidligere var ikke problem men melder nu.
Jeg kræver fra min iPad for kunne arbejde på pc uden at være afhentning af nettet på pc virker så jeg kan komme på her. Men her billet af min "software"
Og igen tak fordi du gider prøve hjælpe mig, selv er så svært at løse mit problem og svært forstå hvad skriver
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (1.28 MiB) Vist 421 gange
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 19:21

Det du har åbnet er "Software og opdateringer" ikke "Softwareopdatering".

Men du kan altså ikke blot springe over at køre de 2 kommandoer inden. Så gør det og vis mig et billede af "utrolig mange forvirrende ting".

Frem for at tage et billede af skærmen med et kamera så brug programmet Skræmbillede (eller tryk på PrtScn/Print Screen på tastaturet). Det fylder meget mindre, er bedre kvalitet og du kan tilmed udvælge det specifikke område med beskeden.

Men når beskeden er noget tekst i terminalen er det dog endnu bedre blot at kopiere teksten som tekst fremfor at sende et billede. Det gøres nemt ved at trække om teksten med musen, højre klikke, vælge "Kopiér". Og så sætte teksten ind i dit indlæg her på forummet.

Endnu bedre er det hvis du i indlæget samtidig markere teksten fra terminalen som "Code".

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 19:31

AJenbo skrev:Det du har åbnet er "Software og opdateringer" ikke "Softwareopdatering".

Men du kan altså ikke blot springe over at køre de 2 kommandoer inden. Så gør det og vis mig et billede af "utrolig mange forvirrende ting".

Frem for at tage et billede af skærmen med et kamera så brug programmet Skræmbillede (eller tryk på PrtScn/Print Screen på tastaturet). Det fylder meget mindre, er bedre kvalitet og du kan tilmed udvælge det specifikke område med beskeden.

Men når beskeden er noget tekst i terminalen er det dog endnu bedre blot at kopiere teksten som tekst fremfor at sende et billede. Det gøres nemt ved at trække om teksten med musen, højre klikke, vælge "Kopiér". Og så sætte teksten ind i dit indlæg her på forummet.

Endnu bedre er det hvis du i indlæget samtidig markere teksten fra terminalen som "Code".


Ok ja så er godt også svært at gære rigtig når åbner det forkerte. Jeg kan åben bart ikke finde ud af at finde softerweropdatering. Jeg troede det var det skulle.

Jeg kan godt gå i terminal igen problemet med sende som du skriver er at jeg slet ikke skriver fra min pc. Da jeg så ikke kan være onlin hele tiden. Det derfor jeg har prøve at tage billerne med iPad for jeg skriver. Men jeg skal nok lukke på fra pc omlidt prøve sende dig det som tekst eller vad kan finde ud af gøre.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 19:44

AJenbo skrev:Det du har åbnet er "Software og opdateringer" ikke "Softwareopdatering".

Men du kan altså ikke blot springe over at køre de 2 kommandoer inden. Så gør det og vis mig et billede af "utrolig mange forvirrende ting".

Frem for at tage et billede af skærmen med et kamera så brug programmet Skræmbillede (eller tryk på PrtScn/Print Screen på tastaturet). Det fylder meget mindre, er bedre kvalitet og du kan tilmed udvælge det specifikke område med beskeden.

Men når beskeden er noget tekst i terminalen er det dog endnu bedre blot at kopiere teksten som tekst fremfor at sende et billede. Det gøres nemt ved at trække om teksten med musen, højre klikke, vælge "Kopiér". Og så sætte teksten ind i dit indlæg her på forummet.

Endnu bedre er det hvis du i indlæget samtidig markere teksten fra terminalen som "Code".


Jeg har nu været inde og åbne terminal på ny og kørt de kommander du skrev igen og muligvis er nu løs men sender lige teksten for du bekræfte om der. er mere jeg skal gøre her efter?

All done, no errors.
Extracting cabinet: /var/lib/update-notifier/package-data-downloads/partial/verdan32.exe
extracting fontinst.exe
extracting fontinst.inf
extracting Verdanab.TTF
extracting Verdanai.TTF
extracting Verdanaz.TTF
extracting Verdana.TTF

All done, no errors.
Extracting cabinet: /var/lib/update-notifier/package-data-downloads/partial/webdin32.exe
extracting fontinst.exe
extracting Webdings.TTF
extracting fontinst.inf
extracting Licen.TXT

All done, no errors.
All fonts downloaded and installed.
Sætter ttf-mscorefonts-installer (3.4+nmu1ubuntu2) op ...
Sætter gstreamer1.0-clutter (2.0.18-1) op ...

charlotte@charlotte-ThinkPad-R400:~$
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 19:50

Ja, det virker som om det er lykkeds dig at trykke OK.

Men jeg tror stadig du mangler at køre denne (blot for en sikkerhedsskyld):

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -f


Softwareopdatering har følgende ikon:
Billede

Du kan også tilgå Softwareopdatering ved at trykke på tandhjuls menuen øverst til højre, vælge "Om denne computer", her vil der være en knap nederst til venstre hvor du kan trykke på "Installér opdateringer".

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 20:18

AJenbo skrev:Ja, det virker som om det er lykkeds dig at trykke OK.

Men jeg tror stadig du mangler at køre denne (blot for en sikkerhedsskyld):

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -f


Softwareopdatering har følgende ikon:
Billede

Du kan også tilgå Softwareopdatering ved at trykke på tandhjuls menuen øverst til højre, vælge "Om denne computer", her vil der være en knap nederst til venstre hvor du kan trykke på "Installér opdateringer".


Griner jeg har nu ikke haft muligheden for trykke ok. første gang jeg køre dine kommandoer skrev den masse at skulle ... vis vil havde hjælp... osv osv. men her anden gang der reageret som skulle på kommadoer 1 og så skrev kommando 2 som du nu beder mig køre igen.
jeg køre den igen for en sikkerhedesskyld som du skriver.
All done, no errors.
All fonts downloaded and installed.
Sætter ttf-mscorefonts-installer (3.4+nmu1ubuntu2) op ...
Sætter gstreamer1.0-clutter (2.0.18-1) op ...
charlotte@charlotte-ThinkPad-R400:~$ sudo apt-get install -f
[sudo] adgangskode for charlotte:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Følgende pakker blev installeret automatisk, og behøves ikke længere:
firefox-locale-da icedtea-netx icedtea-netx-common libatk-wrapper-java
libatk-wrapper-java-jni libbasicusageenvironment0 libbonobo2-0
libbonobo2-common libcommons-codec-java libcommons-httpclient-java
libdvbpsi8 libgconf2-4 libgif4 libgnome2-0 libgnome2-bin libgnome2-common
libgroupsock1 libidl-common liblivemedia23 liborbit-2-0 liborbit2
libpostproc52 libsctp1 libswscale2 libts-0.0-0 libusageenvironment1
linux-headers-3.13.0-24 linux-headers-3.13.0-24-generic
linux-image-3.13.0-24-generic linux-image-extra-3.13.0-24-generic
lksctp-tools tsconf ttf-dejavu-extra
Brug »sudo apt autoremove« til at fjerne dem.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 407 opgraderes ikke.
charlotte@charlotte-ThinkPad-R400:~$

for mig virker det som jeg igen skal nået.
talk for hjælpen og din stort tålmodighed men udtålmodig dårlig skrivende ubuntobruger der til tider føler hun tabt bag en dør når kommer til ubunto. jeg kan ikke rette de fejl som der i skriften da nu laver fejl med højre musen som jeg bruger for finde en rettelse til ord jeg skriver.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 20:54

Alle fejl er rettet nu, så mangler du blot at åbne Softwareopdatering.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 21:38

AJenbo skrev:Alle fejl er rettet nu, så mangler du blot at åbne Softwareopdatering.


Kan det være jeg skal genstarte? det vil nemlig ikke, den bliver ved med lukke ned. jeg kan ikke sende dit fejl da den ikke vil aksepter mit skærm billet her på siden. og jeg kan ikke kupere teksten i den.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5514
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf Klaus Rasmussen » 4. sep 2016, 22:30

suryama skrev:Kan det være jeg skal genstarte? det vil nemlig ikke, den bliver ved med lukke ned. jeg kan ikke sende dit fejl da den ikke vil aksepter mit skærm billet her på siden. og jeg kan ikke kupere teksten i den.

Forumet accepterer ikke mellemrum eller danske bogstaver (æøå) i navnet på billedfilen.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 5. sep 2016, 00:28

suryama skrev:
AJenbo skrev:Alle fejl er rettet nu, så mangler du blot at åbne Softwareopdatering.


Kan det være jeg skal genstarte? det vil nemlig ikke, den bliver ved med lukke ned. jeg kan ikke sende dit fejl da den ikke vil aksepter mit skærm billet her på siden. og jeg kan ikke kupere teksten i den.

Hvilke fejl får du?

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 5. sep 2016, 11:09

AJenbo skrev:
suryama skrev:
AJenbo skrev:Alle fejl er rettet nu, så mangler du blot at åbne Softwareopdatering.


Kan det være jeg skal genstarte? det vil nemlig ikke, den bliver ved med lukke ned. jeg kan ikke sende dit fejl da den ikke vil aksepter mit skærm billet her på siden. og jeg kan ikke kupere teksten i den.

Hvilke fejl får du?


Den lukket bare ned og sagde sofweropdatering lukket udvente ned. Andet kunne jeg ikke forstå ud af den.

Jeg kun dog bede om en fejl meddeles, men forstå ikke vad siger og jeg kunne ikke få lov til at læge skærmbillede af den op her.
Men Idag har jeg tændt min pc på ny og bedt dem om softwareopdatering, den kom selv og sagde at var en ledig til mig så håber den gøre fuld igennem Idag uden at lave fejl som sidst. Håber at alle problemerne er løst. :D

Jeg skriver lige når den er færdig.
Senest rettet af suryama 5. sep 2016, 11:24, rettet i alt 1 gang.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 5. sep 2016, 11:16

Som Klaus skrev er det navnet på PNG filen der er problemet, omdøb den til noget andet, som eks. "fejl.png", så skulle du kunne vedhæfte den.

Du kan også køre opdateringen via terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt update
sudo apt upgrade

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 5. sep 2016, 11:40

AJenbo skrev:Som Klaus skrev er det navnet på PNG filen der er problemet, omdøb den til noget andet, som eks. "fejl.png", så skulle du kunne vedhæfte den.

Du kan også køre opdateringen via terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt update
sudo apt upgrade


Ok tak ja det hade helt forstå ud af det skrev. Troede kun var et problem æøå vis det var via, filen navnet altså der hvor står png. Men tak begge to. Den er igang med at opdater nu. Eller tak for koderne jeg ser jeg kan gemme dem så jeg bruge dem vis er problem.


PS den nu opdateret sygsefuld og der er igen fejl medellerlser mere så magne tak forhjælpen, og tålmodigheden. Det dejligt med ngo'en hjælper når brander på jeg værdsætter det meget. Tak
:D
Senest rettet af suryama 5. sep 2016, 11:48, rettet i alt 1 gang.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20858
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 5. sep 2016, 11:45

Fil navnet er det der kommer før ".png".

".png" er fil typen (file extension på engelsk).

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster