Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 13:47

Hurtig hjælp.

Jeg havde sat min c til datering da den begynde og låse og hold op med at opdater mit idet, da ikke kunne til gå gang eller gøre nået kom jeg til begå fejl og bede lukke. Det betyder nu ikke kan komme ind på pc igen og igen ting kan har misted alt er nået der gøres så kan komme til mine ting har meget vigtig ansøgningdokommente rå pc som jeg det svære ikke alle en bag op af.

Jeg har tænkt pc og de3r sort skræm med teksten ubuntu 16.04 LTs Charlotte Tinkpadt R400 ttyl
Og Charlotte tinkpadt - R400 Login:

Her skriver eg så min kode men den skriver da password her skriver igen min kode men så skriver den igen samme overståe jeg så prøve at skrive mit navn så kommer password og her skriver jeg igen min gode men så skriver den to run a command ad adminstrato (user "root") use " Sudo <command>
Se " man Sudo-root" for details
Charlotte@charlotte - Tinkpadt - R400: §'

Se billet i vedhæftet fil

Vad skal gøre? Jeg forstå ikke hvad den ville havde hjælp og undskyld alle stave fejl med videre jeg ordblind :)
Senest rettet af suryama 4. sep 2016, 14:07, rettet i alt 3 gange.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 14:00

Jeg har slettet dit skærm billede da din adgangskode var synlig på skærmen.

Prøv at skrive følgende kommando, efter du logger in i terminal:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 14:11

Efter jeg lukke ind ? Det forstå ikke for kan slet ikke lukke ind det sidste den skriver er
"Charlotte@charlotte- Thinkpad-R400 §"
Er det der jeg skal skrive det skriver?
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 14:16

AJenbo skrev:Jeg har slettet dit skærm billede da din adgangskode var synlig på skærmen.

Prøv at skrive følgende kommando, efter du logger in i terminal:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot


Jeg har prøvet at skrive min kode så siger kommando ikke fundet her efter skriver jeg den første linje du skriver og s beder dem adgangskode som så skriver igen og så igen skriver den command NOT found

Jeg prøve igen og nu ser ud som på vedhæftet fil.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 14:52

Du har igen lagt et billede op hvor din adgangskoder er synlig, så jeg har igen slettet det.
Hvis du kan se når du taster adgangskoden, er det forkert det du gør.

Den fejl du får efterfølgende er pga. du har tilføjet et mellemrum i kommandoen "apt-get".

Det ser du til at det du skal køre for at genoprettet dit system er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot


p.s. din signatur siger du stadig køre 12.04

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 15:05

AJenbo skrev:Du har igen lagt et billede op hvor din adgangskoder er synlig, så jeg har igen slettet det.
Hvis du kan se når du taster adgangskoden, er det forkert det du gør.

Den fejl du får efterfølgende er pga. du har tilføjet et mellemrum i kommandoen "apt-get".

Det ser du til at det du skal køre for at genoprettet dit system er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot


p.s. din signatur siger du stadig køre 12.04



Hej jeg prøver lige med det du skriver nu, nu gøre værtfaldet der ud af så håber jeg det læser problemet, har dog kun indtastet første linje indtilvidre. Jeg prøvet at tage billet hvor min kode ikke står så har ikke slet ikke set at igen skulle være med. Prøver bare gør nemt for dig at se hvad sker på min skræm.
Ja min signatur er forkert jeg ikke fået rettet den det skal nok for gjord for jeg gøre ikke 12.04
Senest rettet af suryama 4. sep 2016, 15:12, rettet i alt 2 gange.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf Kurt Christensen » 4. sep 2016, 15:11

suryama skrev:
AJenbo skrev:Du har igen lagt et billede op hvor din adgangskoder er synlig, så jeg har igen slettet det.
Hvis du kan se når du taster adgangskoden, er det forkert det du gør.

Den fejl du får efterfølgende er pga. du har tilføjet et mellemrum i kommandoen "apt-get".

Det ser du til at det du skal køre for at genoprettet dit system er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot


p.s. din signatur siger du stadig køre 12.04



Hej jeg prøver lige med det du skriver nu. Jeg prøvet at tage billet hvor min kode ikke står så har ikke slet ikke set at igen skulle være med. Prøver bare gør nemt for dig at se hvad sker på min skræm.
Ja min signatur er forkert jeg ikke fået rettet den det skal nok for gjord for jeg gøre ikke 12.04

Det er ikke muligt at se man skriver koden hvis man skriver den når den spørger efter den, kan du selv se den gør du noget forkert?
Når lejligheden byder sig.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 15:18

Kurt Christensen skrev:
suryama skrev:
AJenbo skrev:Du har igen lagt et billede op hvor din adgangskoder er synlig, så jeg har igen slettet det.
Hvis du kan se når du taster adgangskoden, er det forkert det du gør.

Den fejl du får efterfølgende er pga. du har tilføjet et mellemrum i kommandoen "apt-get".

Det ser du til at det du skal køre for at genoprettet dit system er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot


p.s. din signatur siger du stadig køre 12.04



Hej jeg prøver lige med det du skriver nu. Jeg prøvet at tage billet hvor min kode ikke står så har ikke slet ikke set at igen skulle være med. Prøver bare gør nemt for dig at se hvad sker på min skræm.
Ja min signatur er forkert jeg ikke fået rettet den det skal nok for gjord for jeg gøre ikke 12.04

Det er ikke muligt at se man skriver koden hvis man skriver den når den spørger efter den, kan du selv se den gør du noget forkert?

Ja det kan men beder enlig om i følge ad jeg forstå at skriver derfor skriver den, men jeg prøver jo også andre ting og har sport fordi ikke viste vad skulle skrive hvorfor det jo var forskræt. Derfor prøver jeg det i skriver da i her er eksperter og virkelig ikke særlig god til det ubunto. Jeg kan kun finde ud af bruge i den virksomme bruger flade. Koderne kan ikke og kan ikke huske hvordan gør nået i terminalt tilstand. Så jo ved godt gør det forkert
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 15:33

Tsk så langt så der sket nået, men jeg har stadig brug for hjælp. Jeg skrev første kommando også sket der masse så skrev anden kommando som der var i teksten af de kommando i sidste omgang fik af vide jeg skulle skrive og nu ser min skab ud som på billet vad skal gøre nu? Den reager ikke på controlknappen
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (99.86 KiB) Vist 564 gange
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 16:09

AJenbo skrev:Du har igen lagt et billede op hvor din adgangskoder er synlig, så jeg har igen slettet det.
Hvis du kan se når du taster adgangskoden, er det forkert det du gør.

Den fejl du får efterfølgende er pga. du har tilføjet et mellemrum i kommandoen "apt-get".

Det ser du til at det du skal køre for at genoprettet dit system er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f
sudo apt-get upgrade
sudo reboot


p.s. din signatur siger du stadig køre 12.04


Hej så kørt den første og anden af dine comandoer har ikke fået mulighed før køre flere nu har den så problem appellere til Windows jeg forstå ikke helt. Men åben bart har nu problem med den passion der liger glamme ubrugelig Windows som jeg aldrig kunne for lov at slette. Jeg ved ikke om jeg skal slukke pc og starte igen eller vad skal for kan ikke fortage mig nået jeg ved. Jeg ved efter et billet så du bedre forstå hvad er problemet nu. Og så lige et tak for hjælpe så langt. Det virkelig rat med nogen gider prøve hjælpe håbløse bruger som mig :D
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (99.86 KiB) Vist 561 gange
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 17:01

Det er ikke pga. Windows du får den, men pga. du har installeret nogle Microsoft skriftyper som ofte bruges på nettet og der for er nødvendige for at hjemmesider ser korrekte ud.

Hvis du afbryder ved at slukke maskine ender du i nettop den situation som vi prøver at hjælpe dig ud af.

Prøv at se om du ikke kan få markeret <O.k.> ved at trykke på Tabulator eller piletasterne.
Tabulator er den hvide tast på følgende tegning:
Billede

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 17:07

AJenbo skrev:Det er ikke pga. Windows du får den, men pga. du har installeret nogle Microsoft skriftyper som ofte bruges på nettet og der for er nødvendige for at hjemmesider ser korrekte ud.

Hvis du afbryder ved at slukke maskine ender du i nettop den situation som vi prøver at hjælpe dig ud af.

Prøv at se om du ikke kan få markeret <O.k.> ved at trykke på Tabulator eller piletasterne.
Tabulator er den hvide tast på følgende tegning:
Billede


Hej trussen tak for dit svar, dog kunne ikke gøre nåed med ok knap. Og ind dit svar var kommet ind genstarte jeg computeren da var så frustreret over ikke kunne komme nogen veje. Men jeg faktisk være heldig og den liger igen selv pc. Så heldigvis skete der her ikke det du advaret i mod. Problemet er løst takke være alle dine koder og dine gode hjælpe så trussen tak. Det betyder virkelig meget jeg laver en bagop af alle mine ting med det samme. Så bag efter kan se om jeg få opdateret den og læse det som ikke er løst. Kan se nogen ting ikke læst ved at oppe i jernet er rødt/vid symbol. Som andvare mod nået.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf AJenbo » 4. sep 2016, 18:42

Ja hvis du har genstart vil dit system stadig være i stykker og du kan ikke installere programmer og opdateringer. Du har så været heldig at det var på den anden side af opsætningen af det grafiske system at du fik afbrudt den denne gang.

For at få systemet til at køre ordentlig skal du åbne en terminal og køre følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f

Når det er gjort skal du køre Softwareopdateringer så vil den tage sig af resten.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 18:45

AJenbo skrev:Det er ikke pga. Windows du får den, men pga. du har installeret nogle Microsoft skriftyper som ofte bruges på nettet og der for er nødvendige for at hjemmesider ser korrekte ud.

Hvis du afbryder ved at slukke maskine ender du i nettop den situation som vi prøver at hjælpe dig ud af.

Prøv at se om du ikke kan få markeret <O.k.> ved at trykke på Tabulator eller piletasterne.
Tabulator er den hvide tast på følgende tegning:
Billede


Hej er du klar på hjælpe med mere? Så har nu bagoppet computeren og gået terminal for at rette problemerne. Men kunne så ikke finde ud af den ikke køre de comandoer jeg prøvet med som du skrev tidligere. Den kommer lang liste med ting men har lidt svært ved forstå vad den beder mig gøre. Så jeg prøvet at køre de kommandoer som den forslår men der liger nogen pakker i mit system som der stort fejl ved. Så jeg virkelig låst.
Er det nødvendig at jeg reintsater hele maskinen med helt ny ubunto? Jeg ikke installeret nået uautoriserede. Kun bekræftet at godt måtte opdater hvor så gik helt glat og ende ved tider problemer.

Jeg valt sige de læst da jeg kom in på computeren igen men kan bare ikke få rette op på fejlen.

Mange tak for alt den hjælp givet. Jeg virkelig glad for den da det rette så meget at kunne rede mine ting.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

suryama
Indlæg: 105
Tilmeldt: 22. jun 2009, 21:53

Re: Opdatering af syste fejl. Pc virker ikke mere

Indlægaf suryama » 4. sep 2016, 18:49

AJenbo skrev:Ja hvis du har genstart vil dit system stadig være i stykker og du kan ikke installere programmer og opdateringer. Du har så været heldig at det var på den anden side af opsætningen af det grafiske system at du fik afbrudt den denne gang.

For at få systemet til at køre ordentlig skal du åbne en terminal og køre følgende:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get install -f

Når det er gjort skal du køre Softwareopdateringer så vil den tage sig af resten.

Jeg igen på tros af alt igen prøve at køre de kondoner her. Igen skriver utrolig mange ting som den sige skal gøre. Måske jeg har prøvet at lukke terminal og åbne softerware og opdatering men der intet jeg opdater, der kun Luk skal. Tror den siger at det er opdateret. . Måske det hele bare fordi jeg bliver så forvildede og alle de koder og ord den kommer griner
Senest rettet af suryama 4. sep 2016, 18:53, rettet i alt 1 gang.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
OS: Ubuntu 16.04. 1 LTF
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster