Program til ifyldning af adresse-labels Emnet er løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
keniel
Indlæg: 234
Tilmeldt: 14. feb 2008, 21:45
Geografisk sted: Helsingfors, Finland

Program til ifyldning af adresse-labels

Indlægaf keniel » 30. aug 2016, 13:44

Jeg har behov at sende mange breve til forskellige personer. Derfor behøver jeg et program, hvor alle navne og adresser er færdig skrevet og derefter kan printe adresselisten ud på labels.
Findes der et sådant program?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Program til ifyldning af adresse-labels

Indlægaf lath » 30. aug 2016, 14:42

keniel skrev:Jeg har behov at sende mange breve til forskellige personer. Derfor behøver jeg et program, hvor alle navne og adresser er færdig skrevet og derefter kan printe adresselisten ud på labels.
Findes der et sådant program?


Programmet til fletning: Libre Office, Writer

Fletning sker via navne - og adresse felter i dit tekst dokument. Data overføres fra en database, og Libre Office har et Database program, som kan bruge SQLite, og en Java baseret database (så vidt jeg husker det).

Måske kan den (Libre Office, database programmet) også flette fra et eller andet filformat, f.eks *.csv filer.
Du skal naturligvis selv - på en eller anden måde - putte data ind i filen / databasen.

Måske / muligvis kan du starte med at fylde data ind i databasen via et regneark. Regneark håndteres fra et Libre Office program. Regnearket importerer du så ind i datasen via Libre office database programmet Derefter kan Libre Office, Writer bruge dine data.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

keniel
Indlæg: 234
Tilmeldt: 14. feb 2008, 21:45
Geografisk sted: Helsingfors, Finland

Re: Program til ifyldning af adresse-labels  Emnet er løst

Indlægaf keniel » 30. aug 2016, 22:18

Tak for svaret. Jeg vil forsøge at gøre som du skrev.
Tak for svaret.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster