Counter Strike Global Offensive på Zorin

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf J!NXeD » 14. okt 2014, 21:45

Hey alle sammen.

En long time Windows nørd, er endelig kommet til Linux verdenen. - Har dog experimenteret her før, men har aldrig fået den vilde flair for det, da Linux til nu har været et mareridt at få spil til at køre fair til nogenlunde på. - Nu opdagede jeg så Linux Zorin OS 8 Gaming, og besluttede mig for, at nu skulle det være.

Nu vil jeg lære noget, og forhåbentligt lære nok til jeg skipper min gamle Win7 permanent.

Hørte og læste at Zorin kører spil (Da det jo er det jeg gør mest i, udover musik og film) via Wine og PlayonLinux. - Til at starte med troede jeg de to var to forskellige programmer, men havde samme funktion. Dog efter at ha' leget lidt med det, ser det ud til at Playonlinux kører gennem Wine ? - Fair nok... Bare det virker...

Meeeen... Det gør det så ikke... Læste og fik afvide at Zorin ikke har brug for at få extra drivere til grafikken, dog ser det ud til det gør det...

Installerede Zorin og opdaterede skidtet fuldt ud, med hjælp fra en ven som har været Linux mand i en del år nu... (Kan dog ikke forlade mig på ham hele tiden, han har jo også et liv) - Efter at systemet nu kører stabilt, og virker godt, og imponere mig... Er jeg kommet dertil jeg skulle ha' Steam og CS:GO installeret. - Som sagt så gjort...

Men da jeg startede steam op, og sparkede CS:GO igang... Fik jeg en fejl meddelelse :

"ENGINE ERROR.

Your graphics hardware does not support all features (CSM) needed to run this game.

Device info:
Marked unsupported: 0
Supports PCF Sampling: 1
Drivername "ATI Radeon HD 5700 Series"
VendorID: 0x1002, DeviceID: 0x68BE
DriverHigh: 0x0006000E, DriverLow: 0x000A21E9
DXLevel: 95, MinDCSupportLevel: 90,
MaxDXSupportLevel: 95"

Nogen der kan oplyse mig lidt yderligere om hvad det går ud på. Om det, som jeg antager, er et grafik driver problem, og hvordan jeg bedst løser det ?

Ydermere er det jo sådan for CS:GO spillere... I al fald de af os som er "langhårede" indenfor det, at vi har brug for optimal mouse control. Og under Windows er der en funktion hvor vi skal deactivate mouse acceleration... Det har jeg forsøgt at læse lidt op på, og blive lidt klogere på... Men Linux verdenen er jo enorm, og svær at blive klog på "over night"...

https://wiki.archlinux.org/index.php/Mouse_acceleration

Her læste jeg lidt om det, og trods halvdelen af det virker som latin for mig, kunne jeg udlede at det er den nederste del af linket jeg skal bruge... - Dog er jeg jo newb når det kommer til denne verden, så bliver nød til at forhøre mig lidt om den X verden, hvordan det virker og evt. hvordan jeg får det til at fungere bedst muligt ?

Dertil er der så også spørgsmålet om DPI til musen, men som jeg forstår det, er det en HELT anden verden her... Så hvordan "Skruer" jeg på min DPI, så det bedst muligt kan komme til at fungere rigtigt til mit CS:GO ?

- På forhånd tak.

PS : Og da jeg er erkendt newbie her, er i velkommen til at skrive og besvare som var jeg en 5 årig, der spørger om hvordan man laver is af vand...

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf AJenbo » 14. okt 2014, 22:20

Først må jeg lige nævne at det her er et Ubuntu forum og vi primært hjælper med Ubuntu og ikke kan tilbyde samme hjælp til andre Linux systemer da ikke alle her inde har samme ekspertise der. Der for flytter jeg også dit emne til "Offtopic - Andre systemer" generelt, under alle omstændigheder høre den ikke til under Guides da du ikke er igang med at skrive en guid.

J!NXeD skrev:Til at starte med troede jeg de to var to forskellige programmer, men havde samme funktion. Dog efter at ha' leget lidt med det, ser det ud til at Playonlinux kører gennem Wine ?

PlayOnLinux er et program der gør det lettere at installere Windows programmer i, og konfiguere Wine til dem.

J!NXeD skrev:Men da jeg startede steam op, og sparkede CS:GO igang... Fik jeg en fejl meddelelse :
...
MaxDXSupportLevel: 95"

Forsøger du at køre Steam og CS:GO via Wine? De findes begge til Linux så det ikke er nødvendigt med at konvertere DirectX til OpenGL og have et kompatibilitets lager i form af Wine, som begge kan være med til at forringe ydeevnen og kan være fejl kilder. Ubuntu er i øvrigt den officelt understøttede Linux distribution til Stream.

Du kan hente Steam til Linux her:
http://store.steampowered.com/about/

Hvis ikke Zoring er Debian baseret må du lidt ud at kigge på nettet efter hvordan man installere Linux versionen af Steam.

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf J!NXeD » 14. okt 2014, 22:48

Ok takker.

Valgte denne del af forummet da det var ment som "How to..." - Efter jeg fik den skrevet, så jeg der også er en sektion til "Spil..." - Hvor den også kunne lægges... - Som sagt er ny til alt det her...

Og har siden fået afvide CS:GO og steam er en del af Linux verdenen nu. Hvilket er en god ting.... Og ser frem til at experimentere mere med det...

Men uanset hvor denne post ender, står jeg stadig med mange spørgsmål om, hvordan jeg best mulig optimere mit CS:GO, og får flest mulig FPS ud af spillet. Skal som MINIMUM over 200 FPS (Frames Per Second) - Og ved fra windows verdenen, det langt det meste af vejen handler om grafik drivere...

Dog har jeg så også læst det er muligt at "streamline" sin kernel, således det bliver specialliseret til ens ønsker og behov... - Men hvordan gør man det, og trods jeg sikkert vil ende med rigtigt mange re-installs... Er det tilrådeligt ?

Fra windows er jeg "vant til" at køre med flere partitioner, hvorfor jeg havde valgt at lægge mine installerede spil fra steam på et andet drev, sådan så når jeg geninstallerede Windows, ikke skulle hente spillet online igen igen igen... Og blot tilføje mappen på den anden partition til steam... - Er det nogenlunde samme måde det fungere i Linux, og kan det tilrådes ? (Ved der vil være et minimalt tab i ydelse, men for en med en dårlig 5/1 mbit forbindelse på landet er der ikke meget valg)...

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf AJenbo » 14. okt 2014, 22:58

Mht til driver så kan du hente den seneste driveren til dit AMD grafikkort fra AMD's hjemmeside, installations processen er dog ikke helt så simpel som på Windows (buu AMD).

J!NXeD skrev:Dog har jeg så også læst det er muligt at "streamline" sin kernel, således det bliver specialliseret til ens ønsker og behov... - Men hvordan gør man det, og trods jeg sikkert vil ende med rigtigt mange re-installs... Er det tilrådeligt ?

Her er Ubuntus guide til at compile ens egen kerne:
https://help.ubuntu.com/community/Kernel/Compile
Det er en langhåret process der vil kræve meget ekspertise for at få det resultat man ønsker.

Der er også lowlatency kerne tilgængelig i Ubuntu.

Håber det kan hjælpe dig.

J!NXeD skrev:Fra windows er jeg "vant til" at køre med flere partitioner, hvorfor jeg havde valgt at lægge mine installerede spil fra steam på et andet drev, sådan så når jeg geninstallerede Windows, ikke skulle hente spillet online igen igen igen... Og blot tilføje mappen på den anden partition til steam... - Er det nogenlunde samme måde det fungere i Linux, og kan det tilrådes ? (Ved der vil være et minimalt tab i ydelse, men for en med en dårlig 5/1 mbit forbindelse på landet er der ikke meget valg)...

Ja det er nogenlunde det samme, partitionerne vil dog ikke optræde som drev men som mapper som du selv bestemmer hvor er placeret. Mange vælger der for at placere deres hjemmemappe på en anden partition for nettop at skippe for at skulle gendanne data efter en geninstallering. Det skulle ikke være forbundet med et ydelses tab og hvis man tilpasser det til typen af filer på drevet kan det faktisk forøge ydelsen.

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf J!NXeD » 14. okt 2014, 23:36

Takker mange gange for hjælpen.

I mine få tidligere forsøg, har jeg oplevet mange problemer i forhold til grafik drivere, selv dem fra producenten. For mit tilfælde Radeon Catalyst... De har "kørt" men sjældent optimalt, og har flere gange (I de tidligere år), haft crashed systemmet. Håber dog disse episoder er ved at være fortid...

Da jeg sidder med et ASUS Radeon HD 5770 kort, må jeg som så gå ud fra jeg stadig skal holde mig til Catalyst driveren ? - Dog, som tidligere nævnt, er jeg jo blevet fortalt at den "indbyggede" default driver i Zorin, bør være mindst ligeså god... (Hvilket lyder til en gang hype, i mine øre) - Men der er jo så også 3 forskellige... X.org X Server og to der hedder noget med fglrx... Begge er proprietary...

Så det er mig lidt en gåde til hvordan jeg bedst finder ud af hvad jeg skal bruge, hvad der virker, hvad der er bedst, og hvordan jeg BEDST muligt undgår at systemet crasher, sådan så jeg må geninstallere... igen igen igen... Geninstalleringer... Specielt når de kommer for hyppigt, er en af de få ting som virkeligt kan få en til at genoverveje Windows...

Er sket en gang indtil nu, og da der som så ikke er nogen "rescue" metoder, ikke engang hvad jeg kunne finde via LiveCD (USB) så håber jeg ikke der vil komme for meget mere af den slags...

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf momsemor » 15. okt 2014, 00:30

Hej....
Måske du skulle kigge på denne side: http://zorin-os.dk/index.php
Vh. Jannie

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf J!NXeD » 15. okt 2014, 00:45

Takker.

Kører normalt kun engelske forums og search engines... Så vidste ikke der var en dansk Zorin forum... Havde faktisk slet ikke tænkt på at søge der...

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf AJenbo » 15. okt 2014, 00:53

J!NXeD skrev:I mine få tidligere forsøg, har jeg oplevet mange problemer i forhold til grafik drivere, selv dem fra producenten. For mit tilfælde Radeon Catalyst... De har "kørt" men sjældent optimalt, og har flere gange (I de tidligere år), haft crashed systemmet. Håber dog disse episoder er ved at være fortid...

AMD's Catalyst driver har desværre ikke været af særlig god kvalitet. Det er belvet betydeligt bedere efter Steam kom til Linux og de fik noget at leve op til. Men der er stadig nogle punkter af OpenGL som de ikke udføre korrekt.

J!NXeD skrev:Da jeg sidder med et ASUS Radeon HD 5770 kort, må jeg som så gå ud fra jeg stadig skal holde mig til Catalyst driveren ? - Dog, som tidligere nævnt, er jeg jo blevet fortalt at den "indbyggede" default driver i Zorin, bør være mindst ligeså god... (Hvilket lyder til en gang hype, i mine øre) - Men der er jo så også 3 forskellige... X.org X Server og to der hedder noget med fglrx... Begge er proprietary...

X.org er en organisation som står for at lave X serveren, det er den indbyggede Radeon driver i Linux/Mesa. Ved nogle kort og nogle spil er den faktisk hurtigere end Catalyst driveren. Det er dog ikke generelt. Der hvor Radeon driveren skinder mest er på korrekt hed, stabilitet og 2D. En af de store begrænsninger ved Radeon driveren er at den kun undersøtter OpenGL 3.3. Generelt skal du nok regne med ca. 80% ydelse under 3D sammenlignet med Catalyst.

fglrx er Catalyst driveren, den har det navn da det var det AMD kalte den da de oprindelig bragte den til Linux for at undersøtte Workstation brugere med FireGL kort, og det skulle jo fungere med X, der for FGLRX.

J!NXeD skrev:Geninstalleringer... Specielt når de kommer for hyppigt, er en af de få ting som virkeligt kan få en til at genoverveje Windows...

På den lyse side så er det lettere og hurtigere at installere end Windows er det. Øh ja eller Ubuntu er i hvert fald.

J!NXeD skrev:Er sket en gang indtil nu, og da der som så ikke er nogen "rescue" metoder, ikke engang hvad jeg kunne finde via LiveCD (USB) så håber jeg ikke der vil komme for meget mere af den slags...

Hvad er det du ønsker fra en "rescue", hvis det er at beholde dine filer og indstillinger så er det jo blot en geninstallation hvor du beholder /home partitionen. Jeg syndes aldrig jeg har fået noget godt ud af rescue til Windows.

Mht til at køre Windows spil via Wine er det også værd at have med at dem der udvikler Wine generelt teste med Nvidia driveren, der for fungere det nogle gange ikke med Catalyst driveren. Ofte fungere det faktisk bedre med Radeon driveren. Indstallere man en særlig udgave af Radeon driveren og Wine kan man faktisk også få DirectX under Linux så det ikke er nødvendigt for Wine at oversætte DirectX til OpenGL, her kan Radeon driveren så meget ofte slå Catalyst driveren.

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf J!NXeD » 15. okt 2014, 02:10

Hahaha...

Takker for uddybningerne, det er rart at få tingene af vide på en lidt jordnær måde. Ved OpenGL halter en del. Og det gør den jo stadig også under Windows. Men det er så MS's fejl, da de ikke kan binde to binære koder sammen, uden at ødelægge deres egne gener... Kort sagt, skvadernosser... - Men med det sagt, så havde jeg fået forståelsen af, at hvis man havde viden til det, eller kunne få den rette hjælp, som efter sigende bør være at finde her, kan "strikke" et OS sammen, som både bør og kan overgå en hvilken som helst MS OS i 3D ydeevne... Og udfra det jeg har læst på nettet, er der vist gode chancer for det... - Håber da selv, jeg med tiden, kan finde ud af at skrive lidt koder i forhold til 3D og gaming, således jeg kan bidrage mit til fælles skabet...

Meeen skal jo starte i det små... Babysteps...

Tænker så på, til mit HD 5770 kort, hvilke valg af driver der vil være bedst ? Nu du siger Xorg er Radeon minded, så bør det vel være det oplagte valg ? Men hvis det er tilfældet, hvorfor er der så stadig drivers at hente direkte fra producentens site, når de ER implementeret i OS'et ? - Er det den samme, eller hvor meget forskel er der ?

Og jo, Zorin er vildt hurtig at installere, og NEM... Specielt fra USB nøgle af... Det tager ikke mange minuter... Problemet for en gamer, er jo så blot geninstalleringerne af spillene... Og dem er der gerne MANGE af... Hvilket unægteligt gør det til et helvede hvis lortet crasher kort efter det SIDSTE spil er installeret... - Heldigvis for mig PT, har jeg kun CSGO at spekulere på, men det varer jo ikke evigt... Men på min skodforbindelse her på landet, tager det stadig 2 timer for GO alene, uanset hvordan jeg vender og drejer det, og DET til trods for jeg har 30-40% bedre internet forbindelse via Linux (Endnu et mega plus og "thumbs up" for Linux)...

Er helt enig med dig, hvad din antagelse af Windows rescue angår... Det efterlader ALT for mange .tmp og overflødige filer, og laver totalt rod i systemet, og sløver det mere end hvad godt er. IKKE et plus for en gamer... Dog er det et mindre plus, når man experimentere, og forsøger at lære nye ting, som jeg gør nu med Linux... Under installen (Sidst) af Zorin under boot menuen, havde jeg 2 muligheder, clean eller dual boot... Ikke en gen-install oven i den existerende, som jeg havde læst "burde" være muligt... Men det kan muligvis ha' noget at gøre med min sekundære harddisk... Den fik jeg aldrig partioneret korrekt, så der var nogen (Ikke ALLE) filer fra en gammel windows på, som jeg ikke kunne slette under den gamle install af windows... Hvorfor fandt jeg aldrig ud af... Men sikkert fordi det var WinSnøvs, og deres lorte "rettigheder"... Oh well... Men muligvis derfor den har "troet" jeg havde en windows på, men kunne kun formatere, og ligge om forfra, eller dual boot... Valgte clean install, for ikke at lave FOR meget rod i det, og ende med flere spørgsmål end som så... (Babysteps)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf AJenbo » 15. okt 2014, 02:36

J!NXeD skrev:Tænker så på, til mit HD 5770 kort, hvilke valg af driver der vil være bedst ? Nu du siger Xorg er Radeon minded, så bør det vel være det oplagte valg ?

Xorg er organisationen der står for at skrive drivere til de åbne systemer. De laver eks. også Nouveau som er til GeForce kort og i965 som er til Intel kort.
Driveren fra Xorg til AMD kort heder Radeon, lige som grafikkortene. AMD har en håndfuld fultidsprogramør ansat til at arbejde på at udvikle Xorg Radeon driveren.

J!NXeD skrev:Men hvis det er tilfældet, hvorfor er der så stadig drivers at hente direkte fra producentens site, når de ER implementeret i OS'et ? - Er det den samme, eller hvor meget forskel er der ?

Den FGLRX du får fra oset bliver ikke løbende opdateret. Det er altså en driver fra senest april 2014, så hvis det er vigtig for dig at køre med den seneste driver bliver du nød til at hente den fra producenten.

J!NXeD skrev:Og jo, Zorin er vildt hurtig at installere, og NEM... Specielt fra USB nøgle af... Det tager ikke mange minuter... Problemet for en gamer, er jo så blot geninstalleringerne af spillene... Og dem er der gerne MANGE af... Hvilket unægteligt gør det til et helvede hvis lortet crasher kort efter det SIDSTE spil er installeret...

Så skal du nettop have dine hjemmemapper (/home) på en seperat partition fra resten af systemet, så vil dine Wine og Steam spil nemmelig være der efter du geninstallere på rod partitionen (/).

Du kan faktisk også have flere Linux systemer installeret samtidig som anvender den samme /home og alle dine indstillinger og spil der med følger dig selv om du skifter med Ubuntu/Arch/Mint/Zoring dagen lang.

J!NXeD skrev:Under installen (Sidst) af Zorin under boot menuen, havde jeg 2 muligheder, clean eller dual boot... Ikke en gen-install oven i den existerende, som jeg havde læst "burde" være muligt...

Ok Ubuntu har både mulighed for at reinstallere samt manuel opsætning ("noget andet" heder det).

En anden ting ved linux systemer er at det næsten altid er muligt at rede systemet igen. Eks hvis man er kommet til at fjern Linux kernen helt fra systemet kan du starte op fra Live CD'en og skifte over til systemet på harddisken og så gen installallere de manglende dele som om systemet var kørrende.
Jeg syndes ofte jeg med Windows har oplevet at den kommer i en tilstand hvor den ikke vil installere eller afinstallere noget eller går helt død til et punkt hvor den ikke er til at rede. Det har jeg meget sjældent oplevet med Linux og nærmest aldrig hvor det ikke kunne redes uden det helt store.

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf J!NXeD » 15. okt 2014, 03:44

Ok - Lyder til jeg vil prøvet Xorg Radeon så. Men har lige siddet og googlet det lidt, og fandt da også Xorg, og der var meget at læse... Men hvordan med at få skidtet installeret ? Enten gennem terminal, eller Software center ? - Og vil der med følge addware der gør det muligt for mig at opsætte kortet til at køre mere optimalt, f.ex. deaktivere AntiAliasing permanent ? (Et must for gamere) - Eller hvordan forgår det under linux ? (Har nemlig endnu ikke fundet mange måder at gøre det på)

Mmm... Flere Linux systemer via samme /home... Det lyder... Pirrende... Bestemt et projekt til fremtiden, at skulle udforske det nærmere...

Under min boot (Sidste reinstall) havde jeg da også "Noget andet"... Men intet derunder heller, hentydede til en install oven i den nuværende...

Ang rescue via Live CD... Hvordan forgår det ? Mener, efter jeg f.ex. har et system der crasher, og derpå booter op i Live... Hvad så der ? Når jeg er inde, er det så i en virtuel version af den OS jeg har på Live CD'en, eller er det den reele der ligger på HDD ? Således jeg blot skal afinstallere/geninstallere det der gik galt for mig ?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf AJenbo » 15. okt 2014, 04:12

J!NXeD skrev:Ok - Lyder til jeg vil prøvet Xorg Radeon så. Men har lige siddet og googlet det lidt, og fandt da også Xorg, og der var meget at læse... Men hvordan med at få skidtet installeret ? Enten gennem terminal, eller Software center ?

Ok, men vær opmærksom på du både skal have en særlig udgave af Xorg driveren og Wine, preformance vil nok stadig ikke være det samme som på Windows og OpenGL spil vil sansynligvis køre ringere end med Catalyst driveren.
På Ubuntu kan det installeres med følgende:
https://launchpad.net/~commendsarnex/+archive/ubuntu/ppa

J!NXeD skrev:Og vil der med følge addware der gør det muligt for mig at opsætte kortet til at køre mere optimalt, f.ex. deaktivere AntiAliasing permanent ? (Et must for gamere) - Eller hvordan forgår det under linux ? (Har nemlig endnu ikke fundet mange måder at gøre det på)

Adware henviser til software hvis formål er reklame og er der for noget man ikke ønsker, addware har jeg ikke hørt før. Det meste med Radeon driveren forgår via configurationsfiler, kerne parameter og compiler flag. Der findes nogle få værktøjer der kan rode lidt med configurationsfilerne men det er ikke der fokus er pt.

Jeg spiller i øvrigt selv en hel del computer og betragter mig også som gamer, men da jeg primært spiller SP spil og ikke så meget konkurance præget online FPS. er deaktiveret AA ikke et must for mig, nærmest omvendt. Jeg har dog både været med i spil klaner, udviklet spil, værtøjer til at bygge CS baner og har en udannelse inden for spil udvikling.

J!NXeD skrev:Under min boot (Sidste reinstall) havde jeg da også "Noget andet"... Men intet derunder heller, hentydede til en install oven i den nuværende...

Var der en ekisterende Zoring installation som den kunne oven i? Under andet i Ubuntu kan du vælge hvilken partiton der skal overskrives.

J!NXeD skrev:Ang rescue via Live CD... Hvordan forgår det ? Mener, efter jeg f.ex. har et system der crasher, og derpå booter op i Live... Hvad så der ? Når jeg er inde, er det så i en virtuel version af den OS jeg har på Live CD'en, eller er det den reele der ligger på HDD ? Således jeg blot skal afinstallere/geninstallere det der gik galt for mig ?

Man bruger først chroot kommandoen til at skifte fra systemet på Live disken over til det realle system på HDD og der efter kan du geninstallere de pakker som du har problemer med.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Counter Strike Global Offensive på Zorin

Indlægaf AJenbo » 15. okt 2014, 15:23

Mht til hvad der kan opnås omkring at optimere yde evne vil jeg faktisk give din ven ret, du kan pille individuelle features ud af Radeon driveren til et punkt hvor spillet bliver en grå bunke trekanter, så hvis du er lige glad med hvordan tingende ser ud kan du godt opnå en højere ydelse med Radeon driveren på Linux end du kan med Catalyst på Windows. Det kan sikkert også lade sig gøre at implementere det så du har wall hack ved at lade alle overflader være delvist transparente.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster