hjælp til fjernelse af grub

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
rc1979
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. jul 2012, 20:05
IRC nickname: rc1979

hjælp til fjernelse af grub

Indlægaf rc1979 » 25. jul 2012, 20:13

Jeg blev bedt af en ven om at prøve at få liv i hans computer igen... jeg fik computeren med hjem men den ville intet... så jeg satte harddisken over i min com og formaterede den... efter installationen af Windows som forløb smertefrit på min com, satte jeg hdd tilbage i hans com og fik en overraskelse...
Det var åbenbart en Linux maskine fordi jeg får følgende meddelelse: Grub loading, please wai... terror 17
Er der nogen der kender en løsning på problem?
Mvh
Rc1979

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: hjælp til fjernelse af grub

Indlægaf AJenbo » 25. jul 2012, 20:49

Hej og velkommen til forummet

Jeg har flyttet dit emne til andre systemer da det jo handler om at installere Wndows og ikke Ubuntu.

Var hans harddisk den eneste i din maskine da du installerede? Har han mere end en harddisk?

Windows kan ofte ikke flyttes fra maskne til maskine da dens drivere låser til den specefikke hardware på hvor den installeres, så er de 2 maskiner ikke kompatible vil Windows ikke kunne starte og du får bare en blå skærm. Det kan dog nogle gange lade sig gøre at flytte Windows til en anden maskine hvis man inden man fjerne disken køre Sysprep.exe.

Du kan installere Windows opstarts indlæseren på den korrekt disk ved køre reperations værktøjet fra windows installations dvd'en.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster