Ubuntu som App til Android

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Ubuntu som App til Android

Indlægaf Christian.Arvai » 3. mar 2012, 19:51

Ubuntu er kommet som App til Android, som i f.eks. kan se i denne video http://www.youtube.com/watch?v=ZQozs5tXxwY

Jeg har så desværre ikke kunne teste det, da min egen mobil er dybt forældet, og min søns har for lidt plads. Men da jeg, og sikkert også mange andre herinde, er ret nysgerige, vil jeg gerne hører fra folk som har installeret det, og gerne med nogle fine billeder, så andre kan se hvordan det virker ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu som App til Android

Indlægaf zob » 3. mar 2012, 22:28

Så vidt jeg ved kan man ikke bare installere det. Det er en forholdsvis kompliceret lille sag. Den kører på den linuxkerne der i forvejen driver android styresystemet (hvordan så end man gør det).
Der kræves Dual-core processor og HDMI udgang - den slags telefoner er der vist ikke mange af på markedet.
Men det er en app der skal komme præinstalleret på telefonen - endnu da. Men jeg tror godt vi kan forvente de første telefoner med Ubuntu for Android senere i 2012.
Og mon ikke Canonical forventer at tjene lidt penge på licenser til mobiltelefonproducenter der gerne vil lancere en telefon med en "rigtig computer" indbygget.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ubuntu som App til Android

Indlægaf Stra » 4. mar 2012, 09:16

Det er uddybet lidt mere i denne tråd https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=12&t=15703

Og ja det er ikke en app. :(
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster