iphone 4 hjælp

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
kimlynaescity
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jul 2011, 20:32

iphone 4 hjælp

Indlægaf kimlynaescity » 20. jul 2011, 20:23

jeg har et problem jeg skal have synkroniseret min ipohne 4. som er helt ny
skal jeg bruge itunes eller findes der et andet program

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: iphone 4 hjælp

Indlægaf NickyThomassen » 20. jul 2011, 20:26

Hej kimlynaescity og velkommen til forum

Egentlig kan jeg nok ikke hjælpe dig (har ikke en iphone), men jeg ved dog at itunes ikke er lavet til Ubuntu.
Dertil er der forskel på hvad det er du vil have synkroniseret, så kan du ikke specificere lidt?

Hilsen Nicky

kimlynaescity
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jul 2011, 20:32

Re: iphone 4 hjælp

Indlægaf kimlynaescity » 20. jul 2011, 20:31

kan man så instalerer itunes på ubuntu

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: iphone 4 hjælp

Indlægaf AJenbo » 20. jul 2011, 20:33

Hej og velkommen til forummet

Det kan være en god ide at kigge på hvad hardware kræver før man køber det. Apple tillader kun at man aktivere og synkronisere iPhone via iTunes, og Apple laver ikke en udgave af iTunes til Linux/Ubuntu.
Det kan ikke lade sig gøre at bruge iTunes via Wine af 2 grunde. 1) som standard kan programmer der køre i Wine ikke komme i kontakt med hardware (f.eks. USB). 2) iTunes kræver dele fra Windows der endnu ikke fungere optimalt i Wine.
For at synkronisere din iPhone har du 2 valg muligheder 1) installer Windows i en virtuel PC med usb undersøttelse. 2) installer Windows. Nå ja der er også Steve Jobs favorit "Køb en Mac".

Det kan godt lade sig gøre at overføre musik til iPhone fra Banshee, men Apple bryder sig ikke om så de ændre ofte metoden ved opdateringer så de ikke længere fungere med andre programmer en iTunes og hakkerne må så igang med at gætte sig frem til den nye metode igen. Jeg kan ikke pt. huske hvilke versioner af iPhone-software Banshee kan fungere med.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: iphone 4 hjælp

Indlægaf AJenbo » 20. jul 2011, 22:55

Jeg har lige tested i Ubuntu 11.04 med en iPhone med software version 4.3.3, den kan vise hvor meget plads der er tilbage på iPhone'en men det er også det hele.

Steve Jobs har udtalgt at det var en sorgens dag da de blev nød til at lave iTunes til Windows, så kan du selv gætte hvor når der kommer en Ubuntu udgave :?

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster