Linux Mint Debian

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Linux Mint Debian

Indlægaf Toddvarg » 26. jun 2011, 22:03

Jeg har kigget lidt på Linux Mint Debian, specielt da den har rolling distribution. http://www.linuxmint.com/download_lmde.php. Er der nogen som har erfaringer med rolling distribution, og hvad ulemperne er.
4. How does LMDE compare to the Ubuntu-based editions?

Pros:

You don't need to ever re-install the system. New versions of software and updates are continuously brought to you.
It's faster and more responsive than Ubuntu-based editions.

Cons:

Although it's using Romeo for unstable packages, LMDE continuously changes as it receives updates and new software. Compared to a frozen version of Linux Mint which changes very little once it's publicly released, it's not as stable. Things are likely to break more often but fixes can also come quicker. For this reason, LMDE requires a deeper knowledge and experience with Linux, dpkg and APT.
Debian is a less user-friendly/desktop-ready base than Ubuntu. Expect some rough edges.

Jeg har læst hvad der står her, men hvad der opleves som stable eller ikke, er nogen gange åben for diskussion.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Linux Mint Debian

Indlægaf T-Duck » 26. jun 2011, 22:10

Jeg har ikke selv erfaring med det. Jeg er lige selv skriftet til Mint 11.04 for en uges tid siden. Men jeg har søgt sådan lidt om mint, for at få mere af vide. Og der oplevelser med at at programmer ikke når at blive opdateret af udviklerne, så man oplever lige pluslig at nogen programmer ikke virker. Men så er der andre der synes det er genialt. Men ja. Det er i hvertfald nok til jeg ikke ville prøve det. dag jeg er afhængig af at alt virker uden problemer.

Men med mint er der også andre ppa'er der er forud installeret. Jeg har lige fundet et spil alla settlers 2 som jeg ikke har kunne finde i ubuntu's softwarecenter.
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Linux Mint Debian

Indlægaf Toddvarg » 4. jul 2011, 14:11

Jeg har lige installeret Linux Mint Debian på min datters asus 1000H, da jeg igen og igen af en eller anden grund har oplevet at den ikke har fungeret optimalt med Ubuntu. Specielt det trådløse har jeg skulle slås med, hver gang jeg har installeret en ny version af ubuntu. Uanset om jeg har installeret vanlig eller en som har været beregnet til eee. Jeg må sige at med mint'en har det fungeret optimalt i forhold til eee'en. Alt fungerede udaf box'en, selv flash og java. Så langt supert system.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Linux Mint Debian

Indlægaf T-Duck » 4. jul 2011, 17:43

Jeg vil dog stadig holde fast på at det er vigtigt at ubuntu bliver videreudviklet. For der hele tiden kan komme bedre Linux'er forstås på den måde, at de lærer af hinanden
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster