Info om subforumet "Andre systemer"

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf Christian.Arvai » 21. jun 2011, 23:36

I dette forum kan du stille spørgsmål om andre styreprogrammer end Ubuntu, som feks. Linux Mint, Debian osv.

Spørgsmål vedr. Ubuntu bedes stillet i de dertil oprettede fora, da dette er lavet til andre udgaver.

Spørgsmål som vedrøre Windows er også velkommen her, i det omfang at de er relaterede til Ubuntu (eller anden Linuxudgave). Feks. vil et spørgsmål om "Hvordan tager jeg en backup af Windows, før jeg installere Ubuntu", eller "Jeg har slettet Ubuntu og nu vil min pc ikke starte op på Windows (Grub er slettet), jo have en hvis relation til Ubuntu (eller anden Linuxudgave), og derfor være relevant at spørge om herinde.

Så slå jer løs og spørg om netop din Linuxudgave, men da de fleste herinde kører Ubuntu, er det desværre ikke sikkert at folk kan hjælpe, og/eller det kan tage en del mere tid end man er vant til fra "Ubuntu spørgsmål".

Vi siger velkommen til:

Mint:
Billede

Debian:
Billede

Puppy:
Billede

DSL:
Billede

Og alle de andre spændene udgaver af Linux.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Anders Bak
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. nov 2009, 11:43
Geografisk sted: Veksø

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf Anders Bak » 22. jun 2011, 11:39

christian.arvai skrev:Mint kører ikke med regelmæssigt udgivne nye versioner, men bruger en såkaldt 'rullende release', og da Mint fra september 2010 ikke længere baseres på Ubuntu, men direkte på Debian er forbindelsen mellem Mint og Ubuntu nu så spinkel at det ikke vil give mening at tilbyde support til Mint her i forum, så derfor kan de fremover stilles i dette subforum.


Jeg vil tillade mig at rette dig lidt her, Christian.

Det er rigtigt at Linux Mint Debian er en rullende udgivelse, baseret direkte på Debian, og derfor ikke har nogen forbindelse til ubuntu.

Men den seneste udgave af Mint, Mint 11 "Katya", er ligesom tidligere versioner baseret på ubuntu. I dette tilfælde ubuntu 11.04.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf Christian.Arvai » 22. jun 2011, 15:11

Jeg ændre hele oplægget nu, der er ingen grund til at fylde en masse med begrundelser, og jeg vil gerne smide lidt billeder ind, så det ikke er rent tekstbaseret.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Bodhi Linux

Indlægaf lath » 23. jun 2011, 13:44

Jeg (lath) giver support på Ubuntu varianten Bodhi Linux, der har Enlightenment som window manager.

Der er en Enlighenment Guide her: http://trac.enlightenment.org/e/wiki/User_Guide

Billede
(Screenshot af en computer med Bodhi Linux. billedet er langt fordi at billedet breder sig ud over 2 skærme ved siden af hinanden.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf lath » 23. jun 2011, 15:21

Lige en ting.

Hvordan skal en bruger vide at der er et underforum der hedder "Andre systemer"?

Jeg kan ude fra ubuntudanmark.dk/forum ikke navigere ind til det - det er som at der ganske enkelt ikke er et link, så det muligvis er gemt et sted som redaktører og admins kun kan komme ind til via et link i forum.

Alle andre bliver nødt til at bruge: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=36 direkte fra browserens adresselinie eller som her hvor jeg klikker på forum linket under indlæggets titel i "Vis aktive emner"/"Vis nye indlæg"-listen.

/Lars
Senest rettet af lath 23. jun 2011, 15:23, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf Christian.Arvai » 23. jun 2011, 15:23

lath skrev:Lige en ting.

Hvordan skal en bruger vide at der er et underforum der hedder "Andre systemer"?

Jeg kan ude fra ubuntudanmark.dk/forum ikke navigere ind til det - det er som at der ganske enkelt ikke er et link, så det muligvis er gemt et sted som redaktører og admins kun kan komme ind til via et link i forum.

Alle andre bliver nødt til at bruge: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=36 direkte fra browserens adresselinie eller som her hvor jeg klikker på forum linket under indlæggets titel i "aktive indlæg" listen.

/Lars

Psssttt : Forum » Diverse » Off-Topic » Andre systemer , prøv at se i off-topic ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf AJenbo » 23. jun 2011, 16:45

lath skrev:Jeg kan ude fra ubuntudanmark.dk/forum ikke navigere ind til det - det er som at der ganske enkelt ikke er et link, så det muligvis er gemt et sted som redaktører og admins kun kan komme ind til via et link i forum.

Jeg vil godt give dig ret i at den kan virke lidt skjult, den eneste indikation på forum forsiden er at Off-topic har en lille bolde ved siden af den store tale boble. Men jeg var heller ikke helt sikker på om det ville passe godt at lade Andre systemer stå på lige fod med Off-topic. Ind til videre tror jeg bare vi gør det at vi flytter de emner der bliver lagt forkert og så må vi vurdere situationen når der er gået noget tid.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf lath » 23. jun 2011, 17:32

christian.arvai skrev:
lath skrev:Lige en ting.

Hvordan skal en bruger vide at der er et underforum der hedder "Andre systemer"?

Jeg kan ude fra ubuntudanmark.dk/forum ikke navigere ind til det - det er som at der ganske enkelt ikke er et link, så det muligvis er gemt et sted som redaktører og admins kun kan komme ind til via et link i forum.

Alle andre bliver nødt til at bruge: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=36 direkte fra browserens adresselinie eller som her hvor jeg klikker på forum linket under indlæggets titel i "aktive indlæg" listen.

/Lars

Psssttt : Forum » Diverse » Off-Topic » Andre systemer , prøv at se i off-topic ;)


Takker

Ajenbo skrev:Jeg vil godt give dig ret i at den kan virke lidt skjult, den eneste indikation på forum forsiden er at Off-topic har en lille bolde ved siden af den store tale boble. Men jeg var heller ikke helt sikker på om det ville passe godt at lade Andre systemer stå på lige fod med Off-topic. Ind til videre tror jeg bare vi gør det at vi flytter de emner der bliver lagt forkert og så må vi vurdere situationen når der er gået noget tid.


Der er Diverse klodsen nederst på forsiden af forum. Det er det sted jeg mener at den kunne høre under.

Eventuelt under det forum som hedder "Linux", som så flyttes fra "Ubuntu Danmark"-klodsen ned i "Diverse"-klodsen, fordi "Linux" forumets beskrivelse er:
Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere

måske nogle vil hævde at beskrivelsen så bør være
Om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Info om subforumet "Andre systemer"

Indlægaf laoshi » 28. nov 2011, 08:13

Der er nu - ultimo november 2011 - oprettet et dansk Mint-forum.'
Det betyder selvfølgelig ikke, at Mint fremover ikke kan tages op her - men vi vil gerne henvise egentlige Mint-support-spørgsmål til det nye forum, hvor man kan forvente at få den bedst mulige besvarelse.

Og et stort tillykke til Mint-brugerne, som nu har fået et fælles samlingspunkt.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster