USB DVB-T og USB Wifi

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
ElQ
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17. jan 2010, 16:28

USB DVB-T og USB Wifi

Indlægaf ElQ » 17. jan 2010, 16:36

Gang på gang er jeg pga. enkelte hardware problemer blevet nødt til at skifte tilbage til Windows selvom Ubuntu er et fremragende styresystem og klarer stort set alt det jeg skal bruge det til bedre end Windows. Men nu skal det være slut, derfor søger jeg en USB DVB-T dongle (der kan vise de nye MPEG4 kanaler) og et USB Wifi netkort der virker "out of the box" i Ubuntu 9.10.

Er der nogen der kan anbefale nogle - helst så billige som muligt?

På forhånd mange tak. Mvh ElQ

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: USB DVB-T og USB Wifi

Indlægaf lath » 17. jan 2010, 17:31

ElQ skrev:Gang på gang er jeg pga. enkelte hardware problemer blevet nødt til at skifte tilbage til Windows selvom Ubuntu er et fremragende styresystem og klarer stort set alt det jeg skal bruge det til bedre end Windows. Men nu skal det være slut, derfor søger jeg en USB DVB-T dongle (der kan vise de nye MPEG4 kanaler) og et USB Wifi netkort der virker "out of the box" i Ubuntu 9.10.

Er der nogen der kan anbefale nogle - helst så billige som muligt?

På forhånd mange tak. Mvh ElQ


Husk at din DVB-T til USB adapter skal have plads til et boxer-tv CA-modul, hvis du vil se andet end public service TV.
Derudover er det også en god ide med en ordentlig indendørs antenne til DVB-T (evt. med en aktiv antenneforstærker).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

ElQ
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17. jan 2010, 16:28

Re: USB DVB-T og USB Wifi

Indlægaf ElQ » 17. jan 2010, 17:57

lath skrev:Husk at din DVB-T til USB adapter skal have plads til et boxer-tv CA-modul, hvis du vil se andet end public service TV.
Derudover er det også en god ide med en ordentlig indendørs antenne til DVB-T (evt. med en aktiv antenneforstærker).

/Lars


Hej Lars

Tak for tippet - jeg har dog allerede Boxer på mit fjernsyn i stuen, til computeren vil det være helt fint bare med de ukodede kanaler.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: USB DVB-T og USB Wifi

Indlægaf zob » 17. jan 2010, 18:23

Det er også den rigtige vej frem. Simpelthen at købe hardware der understøtter linux. På den måde giver men også sit eget lillebitte personlig praj til producenterne om at understøtte linux. Næstbedst er så selvfølgelig at købe hardware som godt nok ikke understøtter linux, men som kan bruges alligevel.
Jeg ved intet om emnet her, men du kan få et link: http://linuxtv.org/wiki/index.php/Main_Page

ElQ
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17. jan 2010, 16:28

Re: USB DVB-T og USB Wifi

Indlægaf ElQ » 18. jan 2010, 13:49

Mit trådløse USB netkort ser ud til rent faktisk at virke på Ubuntu 9.10 - det har ellers ikke virket konsekvent på hidtidige versioner, så jeg leder kun efter et DVB-T USB kort :-)

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster