MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit (LØST) :-)

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 23:30

Nu har jeg så problemer med at komme i forbindelse med den via min Philips program, den skriver bare opdatere, og der sker intet! :-(

Åbner jeg den i Ubuntu, er der filer på disken, men i VB/XP, der er den helt tom? Det forstår jeg ikke.

Måske den har taget skade af jer fjernede "RECYCLER" mappen, den som Windows jo smider ind automatisk på alle drev man tilslutter.

Må lige se om den ligner sig selv i Ubuntu, for i XP der sker der intet, det er som om jeg måske har fået ødelagt det system der ligger på den, så den er uden for rækkevidde eller lign. Ved det ikke, men ville være smart hvis der findes noget hvor man kan geninstallere det system der ligger på den, som man nok IKKE kan da den sikkert skal ind og vende hos Philips, ligesom den skal derind for at få skiftet batteri, som dog har holdt utroligt godt (Altid noget når det er bygget ind så man ikke kan tage det ud og skifte det).

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 14. jan 2010, 00:29

YES YES YES!!

Den havde åbenbart ødelagt noget, så jeg tog afspilleren og slettede ALT enkeltvis, een ad gangen, og på en 20 GIGABYTE MP3-afspiller, kan jeg hilse og sige der kan være MANGE numre på! :-D Skal sidde og tryke Erase, yes for HVERT nummer.

Nu virker det sgu! :-)

Nu er mit spørgsmål hvordan jeg får delt min MUSIK harddisk med Windows? Så jeg kan tilføje min musik via VB/XP fra min musik mappe/harddisk? :-)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf zob » 14. jan 2010, 00:37

Prøv at se om du kan finde en løsning i denne tråd (bemærk: 2 sider): https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic ... 17a825a495

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 14. jan 2010, 01:17

zob skrev:Prøv at se om du kan finde en løsning i denne tråd (bemærk: 2 sider): viewtopic.php?f=13&t=9303


Hej igen.

Jeg har lige kigget den tråd igennem du linker til, men det blev jeg ikke meget klogere af..

Jeg har sat delte mapper op i VB, og den vises også nede i hjørnet hvor USB og de andre ting er, men kan ikke se mappen nogen steder i XP systemet, som ham i den tråd du linker til.

Må lige se om jeg kan finde ud af det!

Tak for hjælpen så langt i hvert fald! :-)

EDIT: mit musik ligger IKKE i /home, desværre, det ligger i /media/MUSIK

Kan ikke se hvordan den guide han skriver kan løse mit problem, nu hvor det IKKE ligger i min /home?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf zob » 14. jan 2010, 01:35

Det skulle aldrig være en ekstern usb harddisk. For så kan du jo "låne den ud" til VB på samme måde som din phillips-dims. Det ville være klart det letteste.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 14. jan 2010, 01:38

zob skrev:Det skulle aldrig være en ekstern usb harddisk. For så kan du jo "låne den ud" til VB på samme måde som din phillips-dims. Det ville være klart det letteste.


Desværre, det er en intern disk! :-/

EDIT1: Den skal også kunne tilgåes via min Philips afspillers program, mere deri den ligger, ellers kan jeg ikke smide musik over på den.

EDIT2: Har prøvet kommandoen net use x:\\vboxsvr\share i "kør" i XP, men det virkede ikke.

EDIT3: Tænkte på en anden ting, hvis jeg f.eks smed min musik over på en USB disk, så ville det ikke nytte noget når USB disken køre med EXT4 filsystem vel?

Det er vel kun hvis den enten køre FAT32 eller NTFS det vil virke? Min Philips er nemlig en FAT32, så den virker.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 14. jan 2010, 15:48

Det er måske ikke muligt når det er en intern disk som køre EXT4?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 14. jan 2010, 22:42

Spotten skrev:Det er måske ikke muligt når det er en intern disk som køre EXT4?


Jo du skal bare give /media/MUSIK et share navn. Det kunne være: musik, og så bliver dit sharenavn du skal bruge i explorer (windows filhåndtering) \\vboxsvr\musik, som du i windows kan binde til et drevbogstav, f.eks. med x: som drevbogstav hedder stien til musik mappen så x:\.

Du skal selv fortælle konfigurere Windows til at vide hvad drevbogstavet svarer til.

Du konfigurerer shared folders i virtualbox programmet.

Det virkelig smarte med shared folders i virtual box: Ændringer du laver Windows kan ses i Ubuntu, og ændringer der laves i Ubuntu kan ses i Windows :D
(Husk at fortælle at sharet er read-write, ellers kan Windows kun læse fra det share - det er read-only, som standard)

Edit:
Windows shell (cmd.exe) kommando til binde x drev bogstavet til sharet \\vboxsvr\musik:

Kode: Vælg alt

net use x: \\vboxsvr\musik


/Lars
Senest rettet af lath 14. jan 2010, 22:52, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 14. jan 2010, 22:52

lath skrev:
Spotten skrev:Det er måske ikke muligt når det er en intern disk som køre EXT4?


Jo du skal bare give /media/MUSIK et share navn. Det kunne være: musik, og så bliver dit sharenavn du skal bruge i explorer (windows filhåndtering) \\vboxsvr\musik, som du i windows kan binde til et drevbogstav, f.eks. med x: som drevbogstav hedder stien til musik mappen så x:\.

Du skal selv fortælle konfigurere Windows til at vide hvad drevbogstavet svarer til.

Du konfigurerer shared folders i virtualbox programmet.

Det virkelig smarte med shared folders i virtual box: Ændringer du laver Windows kan ses i Ubuntu, og ændringer der laves i Ubuntu kan ses i Windows :D
(Husk at fortælle at sharet er read-write, ellers kan Windows kun læse fra det share - det er read-only, som standard)

/Lars


Hej igen! :-) Jeg har i VB givet mappen navnet MUSIK, og det er IKKE skrivebeskyttet (Som er det eneste jeg kan vælge), men jeg har ikke prøvet at sætte det op som du beskriver da jeg kan se jeg havde misforstået måden man gør det på, men jeg prøver lige igen! :-)

En ting, hvordan siger du jeg tilgår musik i XP når det er sat op? Skal jeg bare skrive det i "kør" og så popper den frem?

Jeg skal nemlig også kunne tilgå den med min Philips jo, men der skal jeg vel bare sige den skal lede X igennem, hvis det er det drevbogstav jeg vælger den skal have?

Lyder jo faktisk simpelt nok som du beskriver det, må lige se på det igen! :-) Mange tak, vender lige tilbage.

EDIT: Ahh, dvs. alt efter om jeg smider et drevbogstav på, så skal jeg enten skrive \\vboxsrv\musik eller bare X:?

Så jeg åbner exploren i XP og skriver det der, ikke i "kør"? Altså X: og så kommer jeg i mappen "musik" ? Korrekt forstået?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 14. jan 2010, 22:57

Se edit i forrige indlæg, hvor der er en shellkommando der gør tricket.

Brug Kør ..., og skriv cmd.exe, og tryk på Kør/ok, I filhåndtering (explorer) kan du gøre det grafisk - og også gøre det permanent (funktioner menu?).

I forhold til dine 2 spørgsmål i din edit:
Ja, Ja, Ja, og Ja. :D

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 14. jan 2010, 23:01

lath skrev:Se edit i forrige indlæg, hvor der er en shellkommando der gør tricket.

Brug Kør ..., og skriv cmd.exe, og tryk på Kør/ok, I filhåndtering (explorer) kan du gøre det grafisk - og også gøre det permanent (funktioner menu?).

I forhold til dine 2 spørgsmål i din edit:
Ja, Ja, Ja, og Ja. :D

/Lars


Ahh sorry, den overså jeg lige! Tusinde tak igen! :-)

Håber det virker denne gang! Men forstår ikke hvorhenne man skal sætte det "Read-Only" om? Er det i VB opsætningen, eller i XP når man fikser drevet?

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 15. jan 2010, 03:31

Når jeg skriver kommandoen i XP, så siger den:

net use x: \\vboxsvr\musik
Systemfejl85 Opstod.

Det lokale enhedsnavn bruges allerede

EDIT: Ahh, nu virker det! Sad og skrev z, som jeg nu har kaldt drevet i XP, altså z:\\vboxsvr\musik, og man skulle jo bare skrive z:

DOH..

TUSINDE MILLIONER TRILLONER BILLIONER FANTASIBILLIONER gange TAK! :-D

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 15. jan 2010, 03:43

Spotten skrev:Når jeg skriver kommandoen i XP, så siger den:

net use x: \\vboxsvr\musik
Systemfejl85 Opstod.

Det lokale enhedsnavn bruges allerede

EDIT: Ahh, nu virker det! Sad og skrev z, som jeg nu har kaldt drevet i XP, altså z:\\vboxsvr\musik, og man skulle jo bare skrive z:

DOH..

TUSINDE MILLIONER TRILLONER BILLIONER FANTASIBILLIONER gange TAK! :-D


Hej, Spotten

Glad for at du er glad! :D

Ja, der skal være et mellemrumstegn imellem drevnavnet (x:) og sharenavnet (\\vboxsvr\musik), men det fandt du selv ud af.

Hold dig munter :D

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 15. jan 2010, 03:57

lath skrev:
Spotten skrev:Når jeg skriver kommandoen i XP, så siger den:

net use x: \\vboxsvr\musik
Systemfejl85 Opstod.

Det lokale enhedsnavn bruges allerede

EDIT: Ahh, nu virker det! Sad og skrev z:\\vboxsvr\musik, som jeg nu har kaldt drevet i XP, altså z, og man skulle jo bare skrive z:, så kom den frem.

DOH..

TUSINDE MILLIONER TRILLONER BILLIONER FANTASIBILLIONER gange TAK! :-D


Hej, Spotten

Glad for at du er glad! :D

Ja, der skal være et mellemrumstegn imellem drevnavnet (x:) og sharenavnet (\\vboxsvr\musik), men det fandt du selv ud af.

Hold dig munter :D

/Lars


Mange takker! :-) Og i lige måde! Håber jeg endda ser mere logisk på tingene i linux, synes de koder giver en mareridt! :-D

EDIT: Den hedder slet ikke musik eller noget mere, den er bare smidt ind som z: men ja, der skulle mellemrum da jeg lavede det via. cmd'en i XP.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster