MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit (LØST) :-)

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 05:44

zob skrev:1. Start XP op i Virtualbox.

2. Hvis du stadig er i tvivl med hensyn til vboxadditions, så installeres de - stadig med windows xp kørende - fra menuen i "boksen" der hedder enheder. Her skal du vælge installér gæstetilføjelser. Når den er færdig skal du genstarte. Altså genstarte XP i virtualbox - ikke ubuntu.

3. Tilslut phillips-dingenoten. Den bliver selvfølgelig genkendt af ubuntu. Nu skal windows xp i virtualbox "låne" den lidt.

4. På den nederste kant af "boksen" er der en række ikoner ude mod højre.
Højreklik på det der ligner et usb-stik. (nummer 4 fra venstre hos mig).

5. Sæt flueben i den der (måske) hedder noget med phillips, eller noget andet der virker bekendt.

6. Så skulle windows gerne genkende den. Og herfra er det rent windows. Installér den software du skal bruge, etc.


Det er jo lige præcis sådan jeg gør det, og det virker IKKE! Den du siger jeg kan vælge på listen, som er min Philips ting, den er ikke til at sætte flueben i, som vidst i den sidste video jeg linker til, så er den eneste jeg kan sætte flueben i, min printer.

EDIT:

Her er en video hvad der sker når jeg følger dine 6 trin:

http://peecee.dk/upload/view/217322

Fatter IKKE hvad jeg gør forkert! :-( Har savnet den MP3 afspiller noget tid nu, så er rimelig opsat på at få den til at virke! :-)

Mange tak for alt jeres hjælp, havde ikke vidst hvad jeg skulle gøre uden jer! :-)

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 16:22

Gør jeg det forkert eller er der noget galt med mit XP mon?

Kan det være jeg skal geninstallere både det og VB før det virker?

EDIT1:

Jeg gør som du skriver jeg skal gøre.

Starter Virtualbox, og så starter jeg XP, i XP installerede jeg den GuestAdditions, og det kørte fint nok!

Så bad den mig genstarte, det gjorde jeg.

Jeg kom så ind igen, satte min USB ting til, kommer frem i Ubuntu, men den er IKKE at finde i XP som køre i VB.

Heller ikke ved USB ikonet, den er på listen, men er IKKE tilgængelig!

Håber det jeg skriver giver mening!

Hvis nogen undre sig over nogen af mine indlæg, skal det siges jeg er psykisk lidende og derfor har ekstra svært ved det til tiden, hvilket jeg kun kan undskylde, kan godt forstå hvis nogen finder det belastende hvis de allerede HAR forklaret mig hvordan og jeg bare er dum! :-)

Håber i forstår, tak! :-)

EDIT2: Jeg kan også sige jeg HAR lavet et filter i Virtualbox's opsætning, og min USB Philips kommer også frem på listen, og jeg tilføjer den, men det virker bare ikke.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 13. jan 2010, 18:00

Spotten skrev:Gør jeg det forkert eller er der noget galt med mit XP mon?

Kan det være jeg skal geninstallere både det og VB før det virker?

EDIT1:

Jeg gør som du skriver jeg skal gøre.

Starter Virtualbox, og så starter jeg XP, i XP installerede jeg den GuestAdditions, og det kørte fint nok!

Så bad den mig genstarte, det gjorde jeg.

Jeg kom så ind igen, satte min USB ting til, kommer frem i Ubuntu, men den er IKKE at finde i XP som køre i VB.

Heller ikke ved USB ikonet, den er på listen, men er IKKE tilgængelig!

Håber det jeg skriver giver mening!

Hvis nogen undre sig over nogen af mine indlæg, skal det siges jeg er psykisk lidende og derfor har ekstra svært ved det til tiden, hvilket jeg kun kan undskylde, kan godt forstå hvis nogen finder det belastende hvis de allerede HAR forklaret mig hvordan og jeg bare er dum! :-)

Håber i forstår, tak! :-)

EDIT2: Jeg kan også sige jeg HAR lavet et filter i Virtualbox's opsætning, og min USB Philips kommer også frem på listen, og jeg tilføjer den, men det virker bare ikke.


Fandt den her:
USB: if you are having trouble accessing USB devices in a guest, make sure that you are a member of the vboxusers system group.

http://www.virtualbox.org/wiki/User_FAQ "Linux hosts", så du mangler at udføre nogle kommandoer.

Hvilken guide har du brugt til at installere Virtualbox?
(, og lad os så bare kalde virtualbox for VB herefter - det er lidt nemmere.

VB Guiden her på forum er: viewtopic.php?f=11&t=2350&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=virtual+box

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 18:05

lath skrev:
Spotten skrev:Gør jeg det forkert eller er der noget galt med mit XP mon?

Kan det være jeg skal geninstallere både det og VB før det virker?

EDIT1:

Jeg gør som du skriver jeg skal gøre.

Starter Virtualbox, og så starter jeg XP, i XP installerede jeg den GuestAdditions, og det kørte fint nok!

Så bad den mig genstarte, det gjorde jeg.

Jeg kom så ind igen, satte min USB ting til, kommer frem i Ubuntu, men den er IKKE at finde i XP som køre i VB.

Heller ikke ved USB ikonet, den er på listen, men er IKKE tilgængelig!

Håber det jeg skriver giver mening!

Hvis nogen undre sig over nogen af mine indlæg, skal det siges jeg er psykisk lidende og derfor har ekstra svært ved det til tiden, hvilket jeg kun kan undskylde, kan godt forstå hvis nogen finder det belastende hvis de allerede HAR forklaret mig hvordan og jeg bare er dum! :-)

Håber i forstår, tak! :-)

EDIT2: Jeg kan også sige jeg HAR lavet et filter i Virtualbox's opsætning, og min USB Philips kommer også frem på listen, og jeg tilføjer den, men det virker bare ikke.


Fandt den her:
USB: if you are having trouble accessing USB devices in a guest, make sure that you are a member of the vboxusers system group.

http://www.virtualbox.org/wiki/User_FAQ "Linux hosts", så du mangler at udføre nogle kommandoer.

Hvilken guide her på forum har du brugt til at installere Virtualbox?
(, og lad os så bare kalde virtualbox for VB herefter - det er lidt nemmere.

VB Guiden her på forum er: viewtopic.php?f=11&t=2350&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=virtual+box

/Lars


Hmm, hvordan gøres dette så? Tilføjer mig selv til VB System Group?

Jeg brugte ingen guides, jeg søgte på VB, og fandt deres side og tilføjede så deres PPA og hentede den deb fil der lå til mit 64 bit, men det var første gang jeg installerede det. Da jeg afinstallerede den jeg første gang smed ind, for at smide den nye opdaterede ind, gjorde jeg det via Synaptic.

Måske skal jeg slette den igen og så prøve med den .deb pakke fra Sun's VB side?

På forhånd tak.

EDIT: Sorry, så ikke dit sidste link! :-) Kigger lige på det! :-)

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 13. jan 2010, 18:09

Du nåede ikke at se at jeg havde fundet et link til vores VB guide her på forum. Så læs mit forrige indlæg og læs VB guiden - brug den - og jeg er sikker på at du er kørende. Se bort fra at der står ubuntu 9.04. Ubuntu 9.04 forhold gælder - såvidt jeg ved - også for ubuntu 9.10.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 18:10

lath skrev:Du nåede ikke at se at jeg havde fundet et link til vores VB guide her på forum. Så læs mit forrige indlæg og læs VB guiden - brug den - og jeg er sikker på at du er kørende. Se bort fra at der står ubuntu 9.04. Ubuntu 9.04 forhold gælder - såvidt jeg ved - også for ubuntu 9.10.

/Lars


Yes, det så jeg lige efter jeg skrev mit indlæg, undskyld! :-)

Jeg har endnu et spørgsmål, inde i gruppe, skal jeg give den et ID? Der står nemlig bare 0.

Eller kan det virke med ID 0?

På forhånd tak.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf zob » 13. jan 2010, 18:14

Kode: Vælg alt

if [ "`grep vboxusers /etc/group|grep $USER`" == "" ] ; then sudo usermod -G vboxusers -a $USER ; fi

Ifølge denne side: https://help.ubuntu.com/community/VirtualBox/USB
Hvis du er på 9.10 altså. Ellers står alternativerne listet på siden.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf zob » 13. jan 2010, 18:16

Hov. I havde været i gang i mellemtiden. Jeg har også bare nul. Men jeg ved ikke om jeg ville have haft problemer, hvis jeg ikke havde tilføjet mig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 13. jan 2010, 18:31

Spotten skrev:Jeg har endnu et spørgsmål, inde i gruppe, skal jeg give den et ID? Der står nemlig bare 0.

Eller kan det virke med ID 0?


I punkt 3 står der:
(NB! Notér dig værdien af "Gruppe id", f.eks. 1001 eller 1002. Denne værdi skal bruges i pkt. 4.)


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf zob » 13. jan 2010, 18:57

Det ser ikke ud til at fstab-tricket er nødvendigt hvis du bruger Karmic (9.10), men det kan vel aldrig skade: https://help.ubuntu.com/community/VirtualBox/USB

Ellers en god guide lath linker til: viewtopic.php?f=11&t=2350&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=virtual+box
Den er da næsten skudsikker.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 19:17

lath skrev:
Spotten skrev:Jeg har endnu et spørgsmål, inde i gruppe, skal jeg give den et ID? Der står nemlig bare 0.

Eller kan det virke med ID 0?


I punkt 3 står der:
(NB! Notér dig værdien af "Gruppe id", f.eks. 1001 eller 1002. Denne værdi skal bruges i pkt. 4.)


/Lars


Dvs. ID 0 kan bruges, men skal blot notere det til senere brug? Korrekt forstået? :-)

EDIT:

Sidder inde i brugere / grupper og har gjort som der står i guiden, men tør ikke lade det ID være 0 da det lyder som om det kan skabe ballade senere.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf lath » 13. jan 2010, 20:01

Spotten skrev:
lath skrev:
Spotten skrev:Jeg har endnu et spørgsmål, inde i gruppe, skal jeg give den et ID? Der står nemlig bare 0.

Eller kan det virke med ID 0?


I punkt 3 står der:
(NB! Notér dig værdien af "Gruppe id", f.eks. 1001 eller 1002. Denne værdi skal bruges i pkt. 4.)


/Lars


Dvs. ID 0 kan bruges, men skal blot notere det til senere brug? Korrekt forstået? :-)

EDIT:

Sidder inde i brugere / grupper og har gjort som der står i guiden, men tør ikke lade det ID være 0 da det lyder som om det kan skabe ballade senere.


Måske, men sandsynligvis NEJ! Du bruge det gruppe-id-nummer for den gruppe du oprettede i punkt 3 i punkt 4. Læs lige guiden igen.

id=0 (både som user-id, og gruppe-id) er root, administrator, så det vil - helt rigtigt - give problemer, da du ikke er brugeren root.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 20:27

Jamen, jeg har ikke oprettet noget bruger ID, den står selv som 0 når jeg opretter denne gruppe jeg skal bruge til VB.

Jeg må sgu snart stå af og give op! :-( Kan slet ikke følge med i mit hoved mere!

Jeg ANER jo ikke hvilke ID's der er i brug, så derfor tør jeg ikke bare give den et tal, jeg er som sagt rimelig ny i Ubuntu, og jeg har oplevet store problemer når man laver en LILLE BITTE ting forkert i Ubuntu, som altid ender med jeg sidder og intet kan stille op, udover at finde skiven frem, slette HELE mulivitten og smide det ind igen, og der var derfor jeg skiftede fra Windows til Ubuntu, pga. geninstallation hver anden dag på Windows, det bliver trættende i længden, en anden grund til jeg valgte Ubuntu, var også pga det lave systemforbrug, som pludseligt er højere end i Windows Vista nu! :-(

Jeg er og bliver nok aldrig klog på Ubuntu, er ked af jeg er så svær at hjælpe, men tak fordi i gider prøve! :-)

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 21:32

Hmm, hvis jeg går ind i "Administration / Brugere & Grupper", så kan jeg se under denne "vboxusers", at den står til en anden konto end min, underligt nok da jeg satte den op i MIN konto.

Min kæreste har en bruger på min maskine til SSH forbindelse via hendes og min maskine, så jeg forstår ikke HUN har rettigheder når det var mig der installerede VB?

Giver ingen mening hvis man spørger mig...

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: MP3 Jukebox virker ikke under Ubuntu 9.10 64 bit

Indlægaf Spotten » 13. jan 2010, 23:08

Nå, prøver ID 2000, så håber jeg ikke nogen ting i mit system bruger det ID.

ENDELIG skete det! :-D

Nu virker den! Men den har meget svært ved at "bruge" den, den står bare og glor, men det er måske bare Windows som det skal være?

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster