USB 2 pci kort virker ikke?!!

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Kroghs.net
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. dec 2009, 20:27

USB 2 pci kort virker ikke?!!

Indlægaf Kroghs.net » 16. dec 2009, 20:32

Jeg har lige købt et logilink USB 2.0 PCI kort. Desværre virker det ikke helt som det burde. Da jeg satte det i, kunne det ikke åbne for forskellige ting jeg smed i portene, men det mærkelige var at mine gamle USB 1.1 porte reagerede på sammen måde. Jeg tog kortet ud og så virkede mine USB 1.1 porte igen. Problemet er at jeg jo gerne vil have mine USB 2.0 porte til at virke, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Der fulgte ikke en linux driver med kortet og der findes heller ikke nogen på logilinks hjemmeside. Det skal siges at jeg er temmelig ny indenfor linux, så jeg er lidt på glat is hvad jeg skal gøre. Er der nogen derude der kan hjælpe?? :D

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: USB 2 pci kort virker ikke?!!

Indlægaf Warhawk » 16. dec 2009, 22:34

Hejsa og velkommen i forum :)

Du skriver ikke hvilken Ubuntu version du kører med. For versionerne før 9.10 har der været visse problemer med driveren. Normalt bruges EHCI-HCD, men det kan være problematisk i nogle tilfælde. Du kan så fjerne EHCI-HCD, så systemet i stedet bruger OHCI-HCD.

I Ubuntu 9.10 skulle systemet dog gøre brug af OHCI-HCD som standard.

Så du behøver ikke downloade nogen driver, da den er en del af kernen i Linux - du skal bare have indæst den rigtige.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Kroghs.net
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. dec 2009, 20:27

Re: USB 2 pci kort virker ikke?!!

Indlægaf Kroghs.net » 17. dec 2009, 08:17

Ups ja. Det er ubuntu 9.10 jeg bruger.

Kroghs.net
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. dec 2009, 20:27

Re: USB 2 pci kort virker ikke?!!

Indlægaf Kroghs.net » 17. dec 2009, 19:09

Okay, har nu fundet noget af fejlen. Begyndte at lave lidt fejl søgning, og fandt ud af at et af mine pci slots åbenbart ikke virkede. Så har nu smidt den over i en anden hvor der sidder et trådløst pci kort som virker i. Nu konflikter kortet ikke med de andre usb 1.1 porte, men jeg kan stadig ikke få noget "igennem" de nye usb 2 porte. Når jeg sætter min ekstern hdd 2,5" til starter den fint op, og den lyser også som om at den er til, men den dukker aldrig op i Ubuntu. Det sammen gælder mit USB stick. Er det nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: USB 2 pci kort virker ikke?!!

Indlægaf zob » 17. dec 2009, 19:13

Prøv at tilslutte noget og se om du kan genfinde det her:

Kode: Vælg alt

lsusb


Hvis det er disks, skulle de fremgå af

Kode: Vælg alt

sudo lshw -C disk
De må gerne paste output her.

Kroghs.net
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. dec 2009, 20:27

Re: USB 2 pci kort virker ikke?!!

Indlægaf Kroghs.net » 17. dec 2009, 21:06

Så skete der noget. Efter en genstart kan jeg nu bruge portene. Fantastisk!! Takker mange gange for hjælpen... :D

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster