Webcam giver problemer i Skype

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Webcam giver problemer i Skype

Indlægaf karl » 15. dec 2009, 21:14

Hej forum
Jeg har lige købt et Logitech webcam og det virker fint i Cheese, men når jeg bruger det sammen med Skype går det galt.
Det ser rigtigt ud i Skypes opsætning, men når jeg ringer op eller modtager opkald lukker Skype ned. Det sker kun, når cam. er tilsluttet.
Har I forslag til ting, jeg kan prøve?
Hilsen
Karl
Dell Optiplex 7010 3.40GHz x 4, 8 gb ram, 320 gb harddisk + 250 gb disk
Ubuntu 20.04

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Webcam giver problemer i Skype

Indlægaf lath » 15. dec 2009, 21:24

karl skrev:Hej forum
Jeg har lige købt et Logitech webcam og det virker fint i Cheese, men når jeg bruger det sammen med Skype går det galt.
Det ser rigtigt ud i Skypes opsætning, men når jeg ringer op eller modtager opkald lukker Skype ned. Det sker kun, når cam. er tilsluttet.
Har I forslag til ting, jeg kan prøve?
Hilsen
Karl


Når du skriver lukker ned antager jeg at Skype crasher, korrekt? Skriv igen, hvis det ikke er tilfældet.

Prøv at starte Skype fra en Terminal fra Programmer > Tilbehør menuen:

Kode: Vælg alt

nohup skype

Hold Terminal åben hele tiden.

Når Skype så er gået ned, kopier så indholdet af det som gedit viser fra denne kommando udført i Terminal ind som et nyt indlæg i denne tråd:

Kode: Vælg alt

gedit $HOME/nohup.out &


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Re: Webcam giver problemer i Skype

Indlægaf karl » 15. dec 2009, 22:06

Ja, den crasher.
Output er: Segmentation fault
Hilsen
Karl
Dell Optiplex 7010 3.40GHz x 4, 8 gb ram, 320 gb harddisk + 250 gb disk
Ubuntu 20.04

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Webcam giver problemer i Skype

Indlægaf lath » 15. dec 2009, 22:23

karl skrev:Ja, den crasher.
Output er: Segmentation fault
Hilsen
Karl


fra sidste kommando?

Hvis det er tilfældet er det en programmeringsfejl i Skype, eller WebCam driveren.

I Linux er det sådan at en Segmentation Fault i en device driver (Kernel Space) er en ulovlig handling, hvilket medfører at programmet som har lavet systemkaldet til driveren vil blive lukket ned af Linux kernen.
En Segmentation Fault i programmet (User Space) er også en ulovlig handling som medfører at programmet lukkes ned.

Det plejer at være fejl i User Space, så du kan prøve at installere en nyere version af Skype i bin mappen i din hjemmemappe (du skal først oprette mappen, og den skal have navnet 'bin' - med små bogstaver, og uden ping'er).

User Space vs Kernel Space: http://krypt.cs.uni-sb.de/projects/sekero/docu/node17.html

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster