Musikprogram?

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Flabbergaster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. dec 2009, 15:40

Musikprogram?

Indlægaf Flabbergaster » 8. dec 2009, 20:41

Jeg har efterhånden været igennem et par alternativer, man kan ikke finde musikprogrammet.

Amarok 2.2.1 kunne jeg godt lide, fordi der var mulighed for at have en post under artist med various artist album's, da man kan kigge dér og komme i tanke om en god compilation uden at skulle tænke på kunstnerens navn. MEN: Jeg synes Amarok gik kold alt for tit
Rhythm-box var jeg ikke så vild med,
og nu har jeg prøvet
Banshee, men her synes den at 'dobblet-registrere' mange af filerne fra mit musik-bibliotek, hvilket irriterer mig.

Argumenter for og imod diverse musikprogram-alternativer i Ubuntu modtages derfor med kyshånd.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Musikprogram?

Indlægaf Warhawk » 8. dec 2009, 20:55

Hmm, så er der næsten kun Audacious tilbage.

Jeg har også prøvet mange afspillere - mest af nysgerrighed. Synes også at der er fede funktioner i Amarok, men... som du skriver er det alt for ustabilt.

Min personlige favorit er Rhythmbox. Denne afspiller fungerer bare 100 % - ALTID. Den er måske ikke så fancy, men betyder det så meget? - det vigtigste for mig er musikken.

Hvad er det som du ikke kan lide ved Rhythmbox?
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Flabbergaster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. dec 2009, 15:40

Re: Musikprogram?

Indlægaf Flabbergaster » 8. dec 2009, 20:59

Warhawk skrev:Hmm, så er der næsten kun Audacious tilbage.

Jeg har også prøvet mange afspillere - mest af nysgerrighed. Synes også at der er fede funktioner i Amarok, men... som du skriver er det alt for ustabilt.

Min personlige favorit er Rhythmbox. Denne afspiller fungerer bare 100 % - ALTID. Den er måske ikke så fancy, men betyder det så meget? - det vigtigste for mig er musikken.

Hvad er det som du ikke kan lide ved Rhythmbox?


Jeg mangler lidt en funktion, som den i de nyere versioner af Amarok, hvor man kan få vist soundtracks, div. compilations og split-singler osv. under en eller anden form for various artist-kategori, frem for at skulle lede efter kunstneren.
Måske kan man også det i Rhythmbox? - det er, indrømmet, lang tid siden, jeg har prøvet det faktisk.

Flabbergaster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. dec 2009, 15:40

Re: Musikprogram?

Indlægaf Flabbergaster » 8. dec 2009, 21:13

Og nu, hvor jeg prøver mig frem i Rhythmbox igen, kan jeg huske, hvad der mere irriterede mig.
Programmet prøver hele tiden at finde en eller anden Windows Media Audio udvidelsesmodul og en ID3-mærke demuxer osv., som den ikke kan installere. Dumt spørgsmål måske, men hvorfor vil den finde det?
Senest rettet af Flabbergaster 8. dec 2009, 21:16, rettet i alt 1 gang.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Musikprogram?

Indlægaf Warhawk » 8. dec 2009, 21:14

Den funktion har Rhythmbox desværre ikke. Men der er dog gode søgefaciliteter, som måske kan hjælpe dig lidt.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Musikprogram?

Indlægaf Warhawk » 8. dec 2009, 21:17

Flabbergaster skrev:Og nu, hvor jeg prøver mig frem i Rhythmbox igen, kan jeg huske, hvad der mere irriterede mig.
Programmet prøver hele tiden at finde en eller anden Windows Media Audio udvidelsespakke, som den ikke kan installere. Dumt spørgsmål måske, men hvorfor vil den finde det?

Jeg gætter på at du har nogle wma-musikfiler - ellers kan jeg ikke se hvad den udvidelsespakke ellers skulle bruges til.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Musikprogram?

Indlægaf Stra » 8. dec 2009, 21:17

Har du prøvet songbird?

http://www.getdeb.net/app/Songbird

Den syntes jeg var ok.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Flabbergaster
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. dec 2009, 15:40

Re: Musikprogram?

Indlægaf Flabbergaster » 8. dec 2009, 21:20

Warhawk skrev:
Flabbergaster skrev:Og nu, hvor jeg prøver mig frem i Rhythmbox igen, kan jeg huske, hvad der mere irriterede mig.
Programmet prøver hele tiden at finde en eller anden Windows Media Audio udvidelsespakke, som den ikke kan installere. Dumt spørgsmål måske, men hvorfor vil den finde det?

Jeg gætter på at du har nogle wma-musikfiler - ellers kan jeg ikke se hvad den udvidelsespakke ellers skulle bruges til.


Det er nemlig det, jeg ikke har - har lige søgt (*.wma) igen. Derfor undrer jeg mig lidt. Ved heller ikke helt, hvad det er for noget med en ID3-demuxer, som den også gerne vil, men ikke kan finde.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Musikprogram?

Indlægaf zob » 8. dec 2009, 21:32

Rhythmbox er vel en slags itunes-klon og sikkert den af de 3 du nævner der bruger færrest ressourcer.

Banshee kører jeg selv (efter at have kørt rhythmbox i lang tid). Mere i stil med WMP.

Så er der de mere winamp-agtige xmms og audacious (sidstnævnte har nogle meget fede features, men jeg kan ikke finde ud af biblioteket, da jeg aldrig har brugt winamp). Men audacious har en jack-plugin (ligesom VLC og mplayer), hvilket er meget fedt hvis man bruger jack - hvilket jeg gør. Men har fundet en workaround til at få de andre til at spille gennem jack også. Men altså klart et plus til audacious. Gælder for resten også for xmms.

Amarok er skrevet for kde og kører ikke optimalt på gnome desktoppen hvis du spørger mig (men der er mange der har gode erfaringer).
Men hvis du godt kan lide Amarok, skal du helt sikkert tjekke exaile ud. Det er en amarok-klon til gnome desktoppen.

Så SKAL songbird også nævnes. Hvis du er mozilla-freak er det vejen frem. Den kører efterhånden ret godt. Der var lidt ballade i starten. Har indbygget browser!

Quod libet skal også tjekkes ud. MEGET fleksibel.

Hvis man er supernørd (undskyld) eller spiller musik over netværk, tror jeg nok man går efter music player daemon.

Songbird og Audacious er cross-platform, hvis det har betydning for dig.

Her er et par gode wiki-sider:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... r_software
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Li ... o_software

I sidste ende handler det først og fremmest om dine behov. Skal det f.eks. være cross-platform, skal den have jack-plugins og så videre.
Dernæst om du kan lide den måde biblioteket er bygget op på, og, tro mig, det er en smagssag - som religion.
Og måske er du en æstetiker, der vil have det til at se ud på en bestemt måde. Igen en smagssag.

Den gode nyhed er, at alle de nævnte ligger i repos, så du kan jo bare prøve dem. Det gælder vist ikke for songbird. Men du kan installere den ved at klikke her: http://www.getdeb.net/install/songbird/ ... %7Egetdeb2

Med hensyn til dine problemer, har du vel kørt følgende for at få alle codecs:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install non-free-codecs

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster