Hvilket printer mærke ?

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Ulrik85
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. jun 2009, 23:58
Geografisk sted: Vanløse

Hvilket printer mærke ?

Indlægaf Ulrik85 » 17. aug 2009, 18:10

Hej jeg skal købe en ny printer. jeg er på jagt efter en billig farve laser printer.

Pt har jeg en xerox 6110n, og var rigtig glad for den da jeg brugte win xp.
men desværre er driverne fra xerox total ubrugelig og de åbne drivere havde en lidt lav kvalitet på billed udskrifter.

Men hvilket mærke skal man gå efter for at der er gode drivere? Det ser ud til at HP og brother har rimelig god support, men det troede jeg også om xerox.
Er der nogle som har nogle gode erfaringer med forskellige mærker?

Vh ulrik.

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Hvilket printer mærke ?

Indlægaf thomasjohansen » 17. aug 2009, 18:49

Ang. billige farve laser så har jeg kun erfaring med samsung, og generelt (windows) så er netværksdriverne ret dårlige hos samsung.
Generelt er jeg ret tilfreds med hp både som blæk og erhvervs laser printere (igen på windows).

Jeg har selv en farve blæk netværksprinter hp c5180 og den fungerer fint i ubuntu med hp's HPlibbox program.

Faktisk så har HP linux drivere til flere af sine printere og det giver jo et godt indtryk om de understøtter det eller ej.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvilket printer mærke ?

Indlægaf laoshi » 17. aug 2009, 19:24

Du kan se mere om understøttede printere på denne side: https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsPrinters
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

McCleod
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. mar 2009, 17:29
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvilket printer mærke ?

Indlægaf McCleod » 2. sep 2009, 15:22

Ulrik85 skrev:Hej jeg skal købe en ny printer. jeg er på jagt efter en billig farve laser printer.

Pt har jeg en xerox 6110n, og var rigtig glad for den da jeg brugte win xp.
men desværre er driverne fra xerox total ubrugelig og de åbne drivere havde en lidt lav kvalitet på billed udskrifter.

Men hvilket mærke skal man gå efter for at der er gode drivere? Det ser ud til at HP og brother har rimelig god support, men det troede jeg også om xerox.
Er der nogle som har nogle gode erfaringer med forskellige mærker?

Vh ulrik.


Kig på Lexmark C540. Den er 1-pass. Ellers kan Xerox' PostScript-printere varmt anbefales. Jeg har selv 6120 og er meget tilfreds med den.
Mvh
Jesper Poulsen
Linux User #316493

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hvilket printer mærke ?

Indlægaf andsen » 2. sep 2009, 17:06

Jeg har en brother og den fungerer upåklageligt. Nogle gange går der et par sekunder fra jeg trykker print til printeren faktisk reagerer, men der har aldrig været problemer med den i de 2 år jeg har haft den med ubuntu :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

McCleod
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. mar 2009, 17:29
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvilket printer mærke ?

Indlægaf McCleod » 3. sep 2009, 10:53

andsen skrev:Jeg har en brother og den fungerer upåklageligt. Nogle gange går der et par sekunder fra jeg trykker print til printeren faktisk reagerer, men der har aldrig været problemer med den i de 2 år jeg har haft den med ubuntu :-)


Kunne det tænkes at den lige skal vågne af sin dvaletilstand?

Hvis min Xerox har stået ubrugt i et kvarters tid går den i dvale. Derfor tager det lige lidt tid inden den er oppe i omdrejninger. Sender jeg et nyt job til den inden den lukker ned igen er der ingen ventetid (på billeder i A4 er der altid lidt ventetid, selv med 640MiB RAM i printeren)...
Mvh
Jesper Poulsen
Linux User #316493

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hvilket printer mærke ?

Indlægaf andsen » 3. sep 2009, 12:13

Det tror jeg ikke, da min kærestes Windows pc altid får svar et halvt sekund efter. Men jeg har selfølgelig kun prøvet med den ene af mine ubuntu maskiner. Prøver lige med den anden :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster