Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Terle
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2009, 02:40

Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf Terle » 3. jun 2009, 02:43

Er der nogen løsning på dette problem andet end måske at skifte mus? har surfer rundt på diverse fora, der for det første ikke er blever opdateret i en evighed, og for det andet ikke rigtigt har en løsning... nogen der ved hvad der er galt, og hvordan det rettes?

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf laoshi » 3. jun 2009, 07:57

Velkommen til forum.
Har du et intel-grafikkort? Det har nemlig vist sig at der kan være problemer med dem i 9.04. Jeg ved ikke om problemet er blevet løst i de regulære opdateringer, men for mit vedkommende forsvandt alle lock-ups da jeg tilføjede et par ekstra softwarekilder.
Så du kan prøve at åbne System > Administration > Softwarekilder Her vælger du fanebladet Opdateringer og sætter hak også ved pre-released updates (jaunty-proposed) og unsupported updates (jaunty-backports)
Så lukker du og laver en opdatering (System > Administration > Opdateringshåndtering)
Eller du kan opdatere via terminalen (Programmer > Tilbehør > Terminal) - her skal du køre kommandoen

Kode: Vælg alt

sudo aptitude safe-upgrade
. Du bliver bedt om et password. Det er det samme som du logger ind med. Når du har skrevet det (og vær opmærksom på at markøren ikke flytter sig medens du skriver, så du kan ikke se at der sker noget) så trykker du <enter> og opdateringen kører.

P.S. du har vel husket at køre thj01's trin-for-trin guide efter installationen http://freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=48:ubuntu-trin-for-trin-guide&catid=36:ubuntu-guide&Itemid=57
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Terle
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2009, 02:40

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf Terle » 3. jun 2009, 11:00

tak for velkomsten =)

Jeg har prøvet de ting du skrev, og musek fryser stadig, keyboard også en sjælden gang i mellem. det tager muligvis en smule længere tid nu, men det ender ens til sidst (længste session med mus er på 10 mins indtil videre)

med lsusb får jeg dette:

Bus 001 Device 004: ID 152d:2329 JMicron Technology Corp. / JMicron USA Technology Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 003: ID 046d:c30f Logitech, Inc. Logicool HID-Compliant Keyboard (106 key)
Bus 002 Device 002: ID 046d:c012 Logitech, Inc. Mouseman Dual Optical
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

og samme historie efter den er frosset

kan det være en ide at prøve at fjerne USB 2.0 bare på forsøgsbasis, og evt hvordan gør jeg det (som i kan jeg slippe for at gøre det i bios)

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf Casper Hansen » 3. jun 2009, 11:10

Hmmm, er du sikker på, at det er keyboard og mus der fryser, og ikke bare systemet?
- Hvilken PC har du?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Terle
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2009, 02:40

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf Terle » 3. jun 2009, 11:27

Jeg kan for det meste fortsætte med at arbjede efter at musen er død - gør jeg lige nu bortset fra det - der er stadig lys i min mus, men hvis jeg fjerner den og sætter den til igen er der ingen effekt, kan heller ikke sætte andre USB enheder til når først musen er frosset..

har en AMD 4800+ Dual Core
4GB Corsair Twin DDR Ram
Asus Republic of Gamers bundkort - kan ikke huske voldsomt meget om det... det er noget tid siden jeg byggede computeren
Graffik kortet er et GeForce kort af en slags 6800 mener jeg

Terle
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2009, 02:40

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf Terle » 3. jun 2009, 11:47

fandt en gammel tråd om at indføre ircpoll i opstarten lige inden splash screen - aner ikke hvad det har af effekt men jeg skriver en opdatering næste gang jeg bliver nød til at genstarte ^^

BTW når musen er frosset så virker ctrl+alt+del heller ikke længere - alle andre genveje på tastaturet virker, men lige den har ingen effekt

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf soundpartner » 3. jun 2009, 11:58

Terle skrev:fandt en gammel tråd om at indføre ircpoll i opstarten lige inden splash screen - aner ikke hvad det har af effekt men jeg skriver en opdatering næste gang jeg bliver nød til at genstarte ^^

BTW når musen er frosset så virker ctrl+alt+del heller ikke længere - alle andre genveje på tastaturet virker, men lige den har ingen effekt


[ctrl][alt][del] er sådan generelt blevet disablet så vidt jeg husker.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Terle
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2009, 02:40

Re: Logitech mus og keyboard fryser i Ubuntu 9.04

Indlægaf Terle » 3. jun 2009, 12:00

tja det ved jeg intet om, men det virker meget godt for mig (det meste af tiden)

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster