Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (BT & U 9.04)

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Vossen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. apr 2009, 12:10

Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (BT & U 9.04)

Indlægaf Vossen » 24. apr 2009, 09:42

Hej,

Nu har jeg lige opgraderet til Ubuntu 9.04, kørte med Ubuntu 8.10 før.
I 8.10 virkede min MS BT Notebook Mouse 500 helt fint, jeg kunne tilføje den via Bluetooth manageren i Ubuntu uden brug af PIN. Musen virkede fint efter opgraderingen, men jeg prøvede UNR og ville tilføje musen, siden har jeg ikke kunne få den til at virke, hverken i UNR eller U 9.04. Nu er jeg åbenbart tvunget til at tilføje med PIN og det virker ikke, jeg har prøvet med '0000', '1111', '1234' og automatisk valg af PIN.

Nogen der har en ide?

Hilsen,
Stig Voss

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (BT & U 9.04)

Indlægaf lath » 25. apr 2009, 02:25

Vossen skrev:Hej,

Nu har jeg lige opgraderet til Ubuntu 9.04, kørte med Ubuntu 8.10 før.
I 8.10 virkede min MS BT Notebook Mouse 500 helt fint, jeg kunne tilføje den via Bluetooth manageren i Ubuntu uden brug af PIN. Musen virkede fint efter opgraderingen, men jeg prøvede UNR og ville tilføje musen, siden har jeg ikke kunne få den til at virke, hverken i UNR eller U 9.04. Nu er jeg åbenbart tvunget til at tilføje med PIN og det virker ikke, jeg har prøvet med '0000', '1111', '1234' og automatisk valg af PIN.

Nogen der har en ide?

Hilsen,
Stig Voss


Er der en forbindelse til din bluetooth mus?

Prøv fra en Terminal (åbnes fra Programmer > Tilbehør - menuen) at køre kommandoen:

Kode: Vælg alt

sudo hcitool con
som viser dine bluetooth forbindelser.
Bemærk: Linien kan kopieres, og indsættes i terminalen med et tryk på SHIFT+INS tastekombinationen.

Post resultatet her i tråden ved hjælp af Kopier-Indsæt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Vossen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. apr 2009, 12:10

Re: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (BT & U 9.04)

Indlægaf Vossen » 25. apr 2009, 13:07

Kode: Vælg alt

stig@stig-laptop:~$ sudo hcitool con
Connections:
stig@stig-laptop:~$


Nej, der er ikke forbindelse. Den lille lampe der blinker på min mus, når der kan oprettes forbindelse, stopper heller ikke med at blinke.

Hilsen,
Stig Voss

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (BT & U 9.04)

Indlægaf lath » 25. apr 2009, 14:04

Vossen skrev:

Kode: Vælg alt

stig@stig-laptop:~$ sudo hcitool con
Connections:
stig@stig-laptop:~$


Nej, der er ikke forbindelse. Den lille lampe der blinker på min mus, når der kan oprettes forbindelse, stopper heller ikke med at blinke.

Hilsen,
Stig Voss


Da jeg ikke har Jacalope installeret kan jeg ikke hjælpe dig mere. En anden må tage over.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Vossen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. apr 2009, 12:10

Re: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (BT & U 9.04)

Indlægaf Vossen » 25. apr 2009, 15:37

Okay, tak for forsøget! :)

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster