Printer may not be connected - det var den altså

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
SusKahl
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. apr 2008, 20:05

Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf SusKahl » 17. apr 2009, 10:34

Hej

jeg er ny ud i den faste brug af Ubuntu. jeg fik en kammi til at installere det på min HP 2133 Mini det var vist lette sagt en gjort men det lykkedes da. jeg fik ham også til at installere min printer således jeg kunne... ja printe.
det gik også fint indtil han var taget hjem. tirsdag morgen printer jeg 2 stillingsopslag ud. lukker PCen og ser lidt TV. 2 timer senere skal jeg bruge PCen igen og printe nogle mails ud og nu kan den pludselig ikke få kontakt til printeren.
JEg har en DCP340c fra Brother den anvendes via det trådløse netværk. printeren siger den har kontakt til den trådløse router (linksys) og PCen har også kontakt til Routeren (gæt hvor internettet kommer fra) men PC og printer vil ikke snakke sammen. jeg har prøvet at genstarte begge dele.
Hvad skal jeg gøre for at kunne printe lidt igen?

Sus

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf Stra » 17. apr 2009, 10:46

prøv at gå ind i system/administration/udskrift og her tjekker du Server/settings om der er vinget af i "vis printere som er ....... systemmer."

Du kan også prøve at trykke på connect.

Endelig kan du også se efter under printer om den er "enable"

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10


Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf Stra » 17. apr 2009, 11:17

Okay, så du sidder på hvilken version af Ubuntu (08.04?)

Den tjekker jeg lige når jeg kommer hjem.

Men jeg kan se den ikke finder printeren, så prøv at trykke på "gå til server"

stra

du kunne også prøve at trykke på "ny printer" og se hvad der kommer frem.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

SusKahl
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. apr 2008, 20:05

Re: Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf SusKahl » 17. apr 2009, 12:19

Ja det er 8.04 det sagde vennen var bedst + der var noget snak om at fordi det er en mini jeg har så er det en spicial version af ubuntu.

nå jeg trykker gå til printer popper den op med lokal host og bruger navn så trykker jeg OK og så sker der ikke noget.

jeg prøver at trykke ny printer og her finder den et navn der passer bedre på printeren end den der er brugt så trykker jeg fremad og så skal jeg vælge den model jeg har (kunne forstille mig fordi den ikke kan finde de rigtige drivere!) og så er jeg stoppet der for der er ingen grund til at installere flere printere end højest nødvendig.

Sus

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf Stra » 17. apr 2009, 16:55

SusKahl skrev:Ja det er 8.04 det sagde vennen var bedst + der var noget snak om at fordi det er en mini jeg har så er det en spicial version af ubuntu.

nå jeg trykker gå til printer popper den op med lokal host og bruger navn så trykker jeg OK og så sker der ikke noget.
finder ikke noget så

jeg prøver at trykke ny printer og her finder den et navn der passer bedre på printeren end den der er brugt så trykker jeg fremad og så skal jeg vælge den model jeg har (kunne forstille mig fordi den ikke kan finde de rigtige drivere!) og så er jeg stoppet der for der er ingen grund til at installere flere printere end højest nødvendig.

Sus
Nej, tværtom det er for at finde den rigtige driver.
Og hvis det nu viser sig, at den fungerer, kan du jo altid slette den anden printer, så du stadig kun har en printerdriver installeret.

Det jeg så er lidt i tvivl om er hvilken driver du skal bruge, men nærmeste printer jeg kan finde hedder DCP-340CW (og jeg har set den stå som DCP-340C/DCP-340CW, så mon ikke de bruger samme driver) og den skal bruge MFC-210C driveren.

Den får du til rådighed, ved i synaptic at have vinget af for og installeret "brother-lpr-drivers-extra" og "brother-cups-wrapper-extra" driverne.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

SusKahl
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. apr 2008, 20:05

Re: Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf SusKahl » 18. apr 2009, 08:05

tusinde mange tak

nu virker printeren. det er lidt pinligt det eneste der skulle til var en ekstra installation af den samme printer. den var aldrig gået i windåsen

tak for hjælpen og god weekend

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Printer may not be connected - det var den altså

Indlægaf Stra » 18. apr 2009, 10:43

SusKahl skrev:det er lidt pinligt det eneste der skulle til var en ekstra installation af den samme printer.
Overhovedet ikke spor, alt skal læres :D :D

God weekend

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster