Trådløst IP kamera

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Klitgaard
Indlæg: 43
Tilmeldt: 16. okt 2008, 22:38
Geografisk sted: Kolding

Trådløst IP kamera

Indlægaf Klitgaard » 17. okt 2008, 21:59

Hej
Er der nogen der har erfaring med trådløse IP kameraer til Ubuntu?

Disse tænkes brugt ifb. med noget overvågning hvorfor jeg også gerne vil have links til anvendelig software. Har fundet noget der hedder Motion og Zoneminder. Her tænker jeg på om disse programmer kan tage billede eller film når der sker bevægelse. Samtidig skal optagne filer slettes automatisk efter en tid f.eks. 14 dage.
Andre forslag modtages gerne.

Med venlig hilsen

Klitgaard

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Trådløst IP kamera

Indlægaf lath » 19. okt 2008, 02:51

Klitgaard skrev:Hej
Er der nogen der har erfaring med trådløse IP kameraer til Ubuntu?

Disse tænkes brugt ifb. med noget overvågning hvorfor jeg også gerne vil have links til anvendelig software. Har fundet noget der hedder Motion og Zoneminder. Her tænker jeg på om disse programmer kan tage billede eller film når der sker bevægelse. Samtidig skal optagne filer slettes automatisk efter en tid f.eks. 14 dage.
Andre forslag modtages gerne.

Med venlig hilsen

Klitgaard


    Dit spørgsmål med den efterfølgende problembeskrivelse indeholder flere spørgsmål:
  • erfaring med trådløse IP kameraer?
    næh, men da jeg bl.a skal lave lige præcis det du beskriver til et IT-ingeniør afgangsprojekt er jeg i en forundersøgelse kommet frem til at det bedste er at bruge følgende trådløse teknikker:
      I rækkefølge er det (først er bedst):
    • ZigBee, 640x480 pixels (VGA) hvert 1,2288 sekund (250Kbit/s)
    • Bluetooth, 640x480 pixels (VGA) hvert 0,4096 sekund (2 frames pr. sekund, 750Kbit/s)
    • Wifi, 640x480 pixels (VGA) hvert 0,0256 sekund (39 frames pr. sekund, 12Mbit/s)
    til streaming af billeder fra et lav opløsningskamera. Da jeg kun skal tage 1 billede vil jeg bruge ZigBee, mens Bluetooth (Class 1) med 100 meters rækkevidde måske ville være tilstrækkeligt for dig. Bemærk at ZigBee er billigst, Bluetooth lidt dyrere, og Wifi meget dyrt.
  • Man bruger oftest en infrarød sensor til at aflæse varme bevægelige objekter. Et lille objekt (f.eks. en kat) skal ikke aktivere kameraet, men det skal et stort objekt. (f.eks. en indbrudstyv) Stort og lille afgøres af hvor stort et areal det har, og hvor kraftig infrarødt lys (varme) det afgiver. Et script kan typisk aktiveres når en grænse værdi er opnået (optagelsen begynder). Et andet script skal så afslutte optagelsen.
  • Automatisk sletning kan i Linux nemt opnås ved at bruge en kombination af

    Kode: Vælg alt

    cron
    , og

    Kode: Vælg alt

    at
    daemon serverne.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster