Usb stick?

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Servet
Indlæg: 40
Tilmeldt: 14. sep 2008, 14:15

Usb stick?

Indlægaf Servet » 4. okt 2008, 23:43

Er der noget man skal tage hensyn til når det kommer til USB sticks til Linux Ubuntu 8.04?

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Usb stick?

Indlægaf Jeg » 5. okt 2008, 00:23

Du skal sørge for at afmontere den før du tager den ud af stikket.
Det kan gøres ved at højreklikke ikonet på skrivebordet, der kommer når du tilslutter den, og vælge afmontér.
Ud over det kan jeg ikke komme i tanke om andet du behøver tage hensyn til..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Usb stick?

Indlægaf Jimmyfj » 5. okt 2008, 06:38

Jeg skrev:Du skal sørge for at afmontere den før du tager den ud af stikket.
Det kan gøres ved at højreklikke ikonet på skrivebordet, der kommer når du tilslutter den, og vælge afmontér.
Ud over det kan jeg ikke komme i tanke om andet du behøver tage hensyn til..


Det med at afmontere sin USB-stick er ikke nødvendigt længere, i det mindste ikke på min version af HH. Jeg bruger min stick meget og har aldrig afmonteret den inden jeg tog den ud. Det samme gælder min eksterne USB-disk. Systemet finder den hver gang alligevel, så jeg vil mene, at der ikke er specielle hensyn at tage til den type drev.

Nu skal det lige siges, at min dongle er formateret til ReiserFS, det er det eneste filsystem Ubuntu kan finde mit stick på, det virker ikke rigtigt med EXT3. Men ReiserFS giver ingen problemer, så det fungerer fint. Måske skulle jeg lige tilføje, at min eksterne disk er formateret i EXT3.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Usb stick?

Indlægaf PKO » 5. okt 2008, 08:18

Hej,

Afmontering af drev har vist ikke noget med genkeldelse etc. at gøre og er heller ikke nødvendigt under Windows hvis vi taler om dette i denne kontekst,

Afmontering af et volume er efter min overbevisning ikke for systemets skyld, men alene for at lukke forbindelse til din eksterne enhed på en kontrolleret måde. Det er alene for at beskytte en fil på din eksterne enhed. Enhver skrivning til en fil der bliver afbrudt vil ødelægge denne.

Så det er for at uddanne brugere i gode handlinger!
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Usb stick?

Indlægaf Jimmyfj » 5. okt 2008, 10:15

PKO skrev:Hej,

Afmontering af drev har vist ikke noget med genkeldelse etc. at gøre og er heller ikke nødvendigt under Windows hvis vi taler om dette i denne kontekst,

Afmontering af et volume er efter min overbevisning ikke for systemets skyld, men alene for at lukke forbindelse til din eksterne enhed på en kontrolleret måde. Det er alene for at beskytte en fil på din eksterne enhed. Enhver skrivning til en fil der bliver afbrudt vil ødelægge denne.

Så det er for at uddanne brugere i gode handlinger!


Uden at provokere på nogen måde vil jeg anbefale PKO lige at slå et smut omkring vores CoC før han irettesætter nogen her på forum. Det er ikke første gang du gør dette PKO.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Usb stick?

Indlægaf Christian.Arvai » 5. okt 2008, 12:31

Er der noget man skal tage hensyn til når det kommer til USB sticks til Linux Ubuntu 8.04?


nu skriver du ikke om du kører med dualboot, men hvis det er tilfælde, skal du huske at bruge: sikker fjernelse af hardware i windows
ellers kan det godt drille lidt når du tilslutter usb´en til ubuntu.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster