mp3 afspilder Zen eller Ipod

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Asger » 24. sep 2008, 14:38

Hej brødre og søstre jeg er på udkik efter en mp3/4, tænker pt. på zen x-fi eller ZEN Vision:M eller en Ipod af en eller anden slags. Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med disse produkter, hvilken afspiller virker bedst lige ud af kassen, jeg køre ubuntu 8.04 og bruger Rythmbox og Gpodder.
Med venlig Hilsen Asger

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Jeg » 24. sep 2008, 14:41

Jeg har en Creative ZenV der kommunikerer med gnomad2, der ligger i repo.
Den kan jeg varmt anbefale.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Asger » 24. sep 2008, 15:23

ok vil det sige at der ikke var nogle problemer med at mounte og alt det der.
jeg syntes der er en del haløj med de afspildere når man sådan googler lidt rundt, men fedt hvis det bare spiller.
Med venlig Hilsen Asger

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Casper Hansen » 24. sep 2008, 16:40

Asger skrev:ok vil det sige at der ikke var nogle problemer med at mounte og alt det der.
jeg syntes der er en del haløj med de afspildere når man sådan googler lidt rundt, men fedt hvis det bare spiller.


Creative vil jeg altid vælge fremfor iPod. Bedre lydkvalitet IMO. Og det fungerer uden problemer med Gnomad2.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Humle
Indlæg: 139
Tilmeldt: 21. dec 2006, 21:51
Geografisk sted: Holbæk

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Humle » 24. sep 2008, 17:20

Ofte kan creatives medier ikke spille særligt højt, da de ikke har et særligt højt output.
Hvor i mod de fleste iPod's har et højre output. Så hvis du har et ønske om, at skulle ha nogle bedre hørebøffer og den bedste lyd.
Så er det helt klart en iPod. En søgning på google vil også vise det samme ;)

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Wikzo » 24. sep 2008, 17:25

Jeg har en Zen Stone (modsvar til iPod Shuffle), som virker med det samme på Ubuntu. Det er faktisk bare en slags avanceret USB-nøgle, hvor man laver drag & drop :)
Billede

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Casper Hansen » 24. sep 2008, 17:30

Humle skrev:Ofte kan creatives medier ikke spille særligt højt, da de ikke har et særligt højt output.
Hvor i mod de fleste iPod's har et højre output. Så hvis du har et ønske om, at skulle ha nogle bedre hørebøffer og den bedste lyd.
Så er det helt klart en iPod. En søgning på google vil også vise det samme ;)


Om en MP3-afspiller kan spille højt eller ej har intet at gøre med kvaliteten.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf eitreach » 24. sep 2008, 18:55

Jeg har en Cowon A2, som fungerer uden problemer med Linux. Den monteres ganske enkelt som en usb-harddisk, og så kan man ellers bare fylde på.

Den afspiller også en pokkers masse codecs, som konkurrenterne ikke gør - så man er på ingen måde låst fast - det bliver man med Apple-produkter.

Og udover det, er lydkvaliteten ganske uovertruffen. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Asger » 25. sep 2008, 12:07

Ok zen modellerne lyder bedst, men det bliver en ipod nano , jeg er nu lidt modstander af al den ipod haløj men det er den jeg bedst kunne bruge, så må jeg sluge min egen ipod modstand :wink: .
og ja lydkvalit har indet med lydstyrk at gøre, ikke i min verden, men det kan da vær at nogle kunne ha glæde ah en lille ekstern forstærker se her http://www.anythingbutipod.com/archives ... ne-amp.php Så er der SMÆK på.

håber at der er en der kan holde mig lidt i hånden, hvis jeg ikke selv kan google mig frem til nogle løsninger, hvis jeg får udfordringer.

tak for de mange svar.
Med venlig Hilsen Asger

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

Re: mp3 afspilder Zen eller Ipod

Indlægaf Asger » 29. sep 2008, 15:36

Jeg skulle lige bruge 5 dage til at ryste min lille forelskelse i ipod nano af mig, det forhold ville aldrig gå i længden, jeg kan ikke med det der ipod mig her og ipod mig der..........men den er sød.

jeg har i dag bestilt en Saddisk Sansa Fuze, så vil tide vise om det nu klogt.
Med venlig Hilsen Asger

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster