PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Vendekåbe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28. jul 2008, 15:30

PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf Vendekåbe » 28. jul 2008, 17:01

Min nye computer har ikke PS/2 til mus. Jeg har flere gamle PS/2 mus som jeg har forsøgt at få til at virke ved at bruge en PS/2-USB converter; men det er ikke lykkedes.

Forlag modtages. Jeg kan se der er en opdatering til Ubuntu/linux/... men jeg ved ikke hvordan jeg får gang i den opdatering. Jeg ved ikke om det evt. kan fikse problemet hvis den opdatering bliver installeret.

Helt ny indstallation Ubuntu 8.04.
Selve installationen var let nok og jeg kan lave nogle småting via PS/2 tastatur.

Store Nord
Indlæg: 92
Tilmeldt: 9. aug 2008, 20:28

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf Store Nord » 9. aug 2008, 21:53

Jeg ved ikke, hvad det er for en computer,du har. Men kan du ikke bare købe en USB-mus?
Eller måske skal du evt. bruge en USB-PS/2 converter

Vendekåbe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28. jul 2008, 15:30

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf Vendekåbe » 10. aug 2008, 09:52

Jo jeg kan "bare" købe en USB-mus; men når jeg allerede har fire mus som virker er det irriterende.

zerben

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf zerben » 14. aug 2008, 11:14

Hej.Jeg havde det samme problem og fik at vide af en forhandler at den lille converter kun passer til den model af mus den er leveret med.Man kan åbenbart ikke bytte dem mellem flere mus.Det er lidt ærgeligt at det ikke laves så det er standard.Rettet Jeg tog fejl.Jeg har en usb mus og vil bruge PS 2 porten og det er der den ikke virker.
Senest rettet af zerben 16. aug 2008, 16:47, rettet i alt 1 gang.

Vendekåbe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28. jul 2008, 15:30

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf Vendekåbe » 14. aug 2008, 11:34

Det er skidt. Jeg har købt min selvstændigt - det er en Sandberg.

Et af de argumenter for at skifte til Linux er at man slipper for at skulle opgradere sin computer, det argument falder lidt til jorden når der skal købes ny mus.

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf Jeg » 14. aug 2008, 17:47

Vendekåbe skrev:Et af de argumenter for at skifte til Linux er at man slipper for at skulle opgradere sin computer, det argument falder lidt til jorden når der skal købes ny mus.

Jeg vil stærkt gå ud fra at det stadigt er billigere at købe en usb-mus for at køre linux, end det er at opgradere ram og grafikkort for at køre vista :roll:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf Wikzo » 14. aug 2008, 19:30

Jeg er ikke engang sikker på, at der er PS/2 med i moderne muse, du køber i dag. En mus koster jo ingenting, så hellere bruge lidt på en ny i stedet for at bruge lang tid på at rode med de gamle :)
Billede

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: PS/2 mus virker ikke med Ubuntu 8.04

Indlægaf thj01 » 15. aug 2008, 12:42

Vendekåbe skrev:Det er skidt. Jeg har købt min selvstændigt - det er en Sandberg.

Et af de argumenter for at skifte til Linux er at man slipper for at skulle opgradere sin computer, det argument falder lidt til jorden når der skal købes ny mus.


Nu øffer jeg lige lidt.

HELT ÆRLIGT

PS/2 er et MEGET forældet museinterface. og at kalde en ny mus for en "opgradering" synes jeg er lige voldsomt nok.

har du tjekket om de virker på windows med usb interfacet??

Det kunne jo godt være at din USB port ikke kan levere den mængde strøm dine gamle mus kræver, for det er jo også en væsentlig faktor.

Men jeg synes ovensstående udsagn er HELT ude i skoven.

At linux skulle være "de gamle computeres system" er noget som MS og computerblade har fundet ud af. Det er ikke virkeligheden. Ubuntu 8.04 står ikke tilbage i ydelse og evner i forhold til OSX eller MS VIsta.

Så hvis dit krav er at Ubuntu eller linux i det hele taget skal køre alt dit gamle skramme (jeg har selv et skab fuld af det håbløse gamle L... ), så bliver det ikke opfyldt.

Køb en ny usb mus UDEN kugle - det sparer strøm og sparer en for de irriterende rensninger af rullerne inde i musene.

ØF OVER!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster