ekstern harddisk kan ikke monteres

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf Christian.Arvai » 26. maj 2008, 17:54

hvis der er noget på harddisken som du vil beholde , må du rundt og prøve at åbne den
på nogle forskellige pc´er , feks hos familie og venner . jeg tror du skal prøve at finde en med windows xp ,
når eller hvis du får den åbnet , kan du så kopiere filerne ud fra den ( lave en backup ) .

og hvis du alligevel er ved en anden pc , så prøv at bruge den til at formatere din externe , det er både
hurtigere og nemmere for dig .

ellers vælg "the linux way" :


gparted livecd hentes her :

http://gparted.sourceforge.net/download.php

du skal downloade livecd´en , og brænde den ved laveste hastighed .

du skal indstille din bios til boot fra cd , og starte gparted livecd og følg vejledningen .
der kommer nogle valgmuligheder , vælg 0 ( for begynder ) , og 02 ( for engelsk )

oppe i højre hjørne , er der en lille pil , hvis du trykker på den , kan du vælge hvilken partition ,
du vil formatere , ( og det er her man skal have tungen lige i munden ), resten er lidt op til dig ,
jeg bruger nfts , men fat32 er nok det de fleste herinde vil anbefale dig ! , og flere af de sidste
muligheder , ( feks ext3 , kan ikke læses med windows ) , så det skal du lige tænke på .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

PLH
Indlæg: 99
Tilmeldt: 24. apr 2008, 20:10

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf PLH » 26. maj 2008, 21:52

Takker christian.

Jeg vil gerne høre den nemme Windows way:D

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf Christian.Arvai » 26. maj 2008, 22:04

citat :

hvis der er noget på harddisken som du vil beholde , må du rundt og prøve at åbne den
på nogle forskellige pc´er , feks hos familie og venner . jeg tror du skal prøve at finde en med windows xp ,
når eller hvis du får den åbnet , kan du så kopiere filerne ud fra den ( lave en backup ) .

og hvis du alligevel er ved en anden pc , så prøv at bruge den til at formatere din externe , det er både
hurtigere og nemmere for dig .

-----

med det mente jeg at du skal prøve at åbne din externe harddisk, på en computer der kører på
windows xp eller vista , der er en god mulighed for at du kan åbne den og kopierer alle dine filer , til en anden hd
eller på dvd , så undgår du at miste alt på din harddisk , når den skal formateres .

derefter skal du prøver at formaterer , din externe harddisk på den xp/vista du bruger/låner , prøv med fat32
( den kører min ene externe med nu , og alt er ok her ) , bagefter burde den externe hd kunne åbnes i ubuntu .

ellers skriv ind igen , så prøve vi med " the linux way" :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

PLH
Indlæg: 99
Tilmeldt: 24. apr 2008, 20:10

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf PLH » 26. maj 2008, 22:20

"derefter skal du prøver at formaterer , din externe harddisk på den xp/vista du bruger/låner , prøv med fat32
( den kører min ene externe med nu , og alt er ok her ) , bagefter burde den externe hd kunne åbnes i ubuntu ."

Hvordan er det lige man formatere en ekstern harddisk?

Jeg sætter strøm til den ekstrene og sætter en usb forbindelse til windows. Hvad nu?

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf sådanUBUNTU » 26. maj 2008, 22:27

Kan man ikke højreklikke på harddisken eller noget... 8)

......

Fandt denne guide du måske kan bruge:
http://www.ehow.com/how_6026_format-hard-drive.html
Ellers bugner nettet af howto's
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf Christian.Arvai » 26. maj 2008, 22:30

gå ind i :

computer , vælg den externe , højreklik på den og vælg formater ,

men tag og tøm den først , hvis du kan
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

PLH
Indlæg: 99
Tilmeldt: 24. apr 2008, 20:10

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf PLH » 28. maj 2008, 17:20

Tak for hjælpen. Men det blev ikke nødvendigt, nu vil den gerne forbindes:D

Men tak for alle de flinke mennesker der har hjulpet meget. Det er så nice!

PLH
Indlæg: 99
Tilmeldt: 24. apr 2008, 20:10

Re: ekstern harddisk kan ikke monteres

Indlægaf PLH » 7. jul 2008, 18:34

Åhh så den gal igen... så kan Ubuntu igen ikke finde min eksterne harddisk...

Og værre er at jeg ikke ved hvad jeg gjorde sidst det var bare held....


Nå, men det er ikke helt som sidst for før fik jeg bare en besked med at men harddisk ikke kunne monteres, men nu får jeg også besked om den prøver at åbne og så kommer denne besked:

DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

Nogen der kan hjælpe?

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster