Hejsa. Hvorfor er det at jeg pludselig og gentagende gange ikke kan se og dermed åbne mit micro SD kort på min PC ?. Kortet flyttes jævnligt frem og tilbage mellem en 3D printer og min PC, og pludselig vil Ubuntu ikke se det. Det kan stadig ses på printeren, og vil ikke virke før jeg formaterer det fra windows.
Vh Søren
Kan pludselig ikke åbne Micro SD kort
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Kan pludselig ikke åbne Micro SD kort
s.brogaard skrev:Hejsa. Hvorfor er det at jeg pludselig og gentagende gange ikke kan se og dermed åbne mit micro SD kort på min PC ?. Kortet flyttes jævnligt frem og tilbage mellem en 3D printer og min PC, og pludselig vil Ubuntu ikke se det. Det kan stadig ses på printeren, og vil ikke virke før jeg formaterer det fra windows.
Vh Søren
Der findes noget der kaldes for "flash wear", som betyder at en flash celle bliver slidt så meget at den ikke længere kan bruges. Wear opstår når indholdet af en flash celle er ændret mange gange, for den billigste teknologi er det 10.000 gange, i den dyreste er det 100.000 gange.
Man kan læse (read) i meget længere tid end man kan skrive (write).
Hvis et lagermedie er ramt af wear, så kan man godt skrive i nogle af flash cellerne, fordi de ikke har wear. Du skriver at du godt kan formatere det i Windows. Partiontabellen ændres meget meget sjældent, så i dem er der intet slid, og derfor lykkedes formateringen
Hvis flash cellerne i dit Micro SD kort har fået wear, så er kortet elektronik skrot.
Om flash wear, - meget teknisk og med noget halvleder fysik:
https://www.radio-electronics.com/info/ ... fetime.php
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Kan pludselig ikke åbne Micro SD kort
Hvis det var flash wear så ville alle læsere vel være ramt ligeligt, og ubuntu ville som minimum vise enheden men melde om i/o fejl?
@s.brogaard kan din maskine læse andre kort? Er det den samme maskine som du køre Windows på? Fungere kortet ellers problem frit i windows?
@s.brogaard kan din maskine læse andre kort? Er det den samme maskine som du køre Windows på? Fungere kortet ellers problem frit i windows?