fortsatte problemer, samsung printer scx 3200 Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 30. nov 2013, 10:47

Kære Jenbo
Undskyld jeg endnu ikke har fået sagt dig tak for dit enestående tilbud. Men jeg har 1000 ting at se til pt.
Jeg håber på at få tid til at komme ud forbi forretningen inden jul, me ellers må det vente. Jeg har "opfunet" et par løsninger, lidt besværlige, men de gør at jeg kan klare de fleste opgaver.
mvh Sus

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 30. nov 2013, 16:58

Ok, husk dog at vi ikke har alle modeller i butikken i København, så tjek lagerstatus på siden

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf eyvind » 30. nov 2013, 20:12

Ubuntu 12.04 (Dabuntu) på en ældre ASUS 3ghz
Ganon pixma MG5250 ( scanner kopi direkte / USB og trådløs tilslutning)
Den har aldrig været tilsluttet den computer

Klik på stjernen oppe til højre - vælge printere for at følge med
Ind med USB stikket og tænd for strømmen
Vente lidt og så viser den sig i printerruden
Starte et enkelt lille dokument ...........................udskriv og den foreslår at printe med MG5250
Udskriv - og det gør den. :)

Jeg køber printerblæk hos billigmedien i Tyskland

Om det er den bedste eller om det virker hos dig ved jeg ikke.
Rigtige mænd tager ikke backup.

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200  Emnet er løst

Indlægaf sus.thorkilsen » 10. jan 2014, 22:33

for god ordens skyld vil jeg blot fortælle at problemet er løst af en tekniker der fandt et program på nettet.
mvh sus.thorkilsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2014, 16:28

Det er rigtig godt at høre at det er blevet løst, jeg markere lige tråden som sådan

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 11. jan 2014, 19:26

tak fordi du gør det, for du ved jeg kan ikke finde rigtig ud af det.
jeg bokser pt med at få installeret et webcam, har kigget i forum men ikke rigtig fundet noget jeg kan bruge.
derfor vender jeg måske tilbage, men fare for at gøre det i den gale tråd, desværre for det har jeg vikelig svært ved at finde ud af.
mvh sus.thorkilsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2014, 21:48

Udmeldbart skal et webcam bare fungere når man slutter det til computeren

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 11. jan 2014, 22:21

det gjorde mit gamle webcam også , et meget billigt et fra logitech , men pludselig ville det ikke mere, og el-giganten sagde at det var fordi det var så billigt, så holdt det ikke så længe.

så købte jeg HD Webcom C615 til 690 kr. også logitech, og fik at vide det var lavet til Windows, men fik lov til at tage det hjem og prøve med ret til at få pengene tilbage.

Jeg gik hjem og satte USB stikket i PC'en og der skete intet. Da jeg i sin tid tilsluttede med rigtige camara kom der straks en "box" op på skærmen hvor jeg kunne følge installationen.

Jeg gik på nettet for at spørge, hvad jeg skulle gøre og fik at vide at jeg skulle teste min web cam ved at bruge cheese og skrive "sudo apt - get install cheese" i terminalen. Det gjorde jeg så,og straks derefter blev jeg bedt om at indtaste mit sudo pass word.
Et sådan havde jeg ikke, så jeg forsøgte -efter at have læst lidt mere om hvad folk med tilsvarende problemer havde gjort - at bruge mit almindelige pass word, som jeg ikke længere bruger, når jeg tænder for min PC for at læse mail og andet , men fortsat bruger når ubuntu fortæller mig, at der er software der står og venter på at blive downloaded. jeg læste mig til, at der ikke kom ****** for hver tegn i mit password, for det var skjult men curseren bevægede sig slet ikke , for lige efter det sted hvor jeg skulle skrive mit pass word var der en hvid firkant (portræt format )men ganske lille ca 0, 8,0 cm x 0, 4 eller sådan noget lignende, som ikke rørte sig ud af stedet.

just som jeg fik tid - jeg var i gang med et langt indlæg - til at læse din mail, 1000 tak for den, ville jeg forsøge igen. Det ser ud som om det materiale jer har fundet er af lidt ældre dato for jeg kunne ikke finde logitec HD Webcam c615 da jeg gik ind på Linux-UVC project.

Min fornemmelse siger mig, at selv jeg, som er så uteknisk (dum) skulle kunne finde ud af det her.

Men ethvert ekstra in-put fra dig vil blive modtaget med kyshånd.

Hvordan går det med din kone, har I fået løst problemerne, det håber jeg for Jer.
MVH sus.thorkilsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2014, 22:43

sus.thorkilsen skrev:el-giganten sagde at det var fordi det var så billigt, så holdt det ikke så længe.

Det er vist noget man bare siger når man ikke rigtig ved hvad problemet kan være og gerne vil sælge et nyt. Jeg har et meget billigt Sandberg jeg købte for mange år tilbage i en post danmark butik, det virker stadig.

sus.thorkilsen skrev:Da jeg i sin tid tilsluttede med rigtige camara kom der straks en "box" op på skærmen hvor jeg kunne følge installationen.

Det må være fra Windows tid. I Ubuntu er det ikke nogen installations process, du tilslutter det bare og det er det hele.

Hvad skal du bruge kameraet til? Har du tjekket at det ikke allerede fungere der?

sus.thorkilsen skrev:straks derefter blev jeg bedt om at indtaste mit sudo pass word.

Dit sudo password er din normale adgangskode. Når du har aktiveret autologin skal du kun bruge den når du er i gang med at ændre på systemet (eks updatere eller installere cheece).

sus.thorkilsen skrev:der ikke kom ****** for hver tegn i mit password, for det var skjult men curseren bevægede sig slet ikke

Der er ingen visuel indikation af at du taster koden, du skal blot trykke enter når du har tastet hele din kode.

sus.thorkilsen skrev:Men ethvert ekstra in-put fra dig vil blive modtaget med kyshånd.

I stedet for at prøve at installere cheece med den kommando du har fundet, så gør det via softwarecenteret, det er du nok mere vand til at bruge.

sus.thorkilsen skrev:Hvordan går det med din kone, har I fået løst problemerne, det håber jeg for Jer.

Vi er nettop i gang med at sende en ny ansøgning, hun skal forlade landet i endnu 3 måneder fra næste uge.

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 11. jan 2014, 23:03

det lykkedes mig faktisk at "run cheese" som der står i den engelske manual og det med pass word gik fint,og jeg blev spurgt om jeg ville installere noget ekstra 11,5 MB fyldte det, det lød måske af meget, men jeg gjorde det alligevel, for jeg tænkte det var bedst.
Men der sker intet , mit webcam er dødt ingen grøn lampe der lyser, for at indikere at det er på, sådan som det var med det gamle og nok så vigtigt, og måske ligger problemet dér.

når jeg går ind på skype og skal ringe kan jeg nede i bunden af skype-billedet se et camara- ikon , når der er en streg over det, er det ikke sluttet til, og når man klikker på ikonet forsvinder stregen og så er det sluttet til.

da jeg gik ind på skype, var der streg over ikonet, jeg trykkede så på den, men der skete ingen ting.

når jeg går ind på systemindstillinger kan jeg ikke se, at der skulle være tilsluttet et camara, men det er måske heller ikke det rette sted at gå ind.

jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg ellers skal gå ind for at se om der er sluttet et camara ind, eller bare for kontrollens skyld evt. andet ekstra hardware, som fx de mikrofoner jeg købe i Føniks butikken.

kan du komme på en løsning vil jeg være glad,
hvor finder jeg cheese i software centeret, hvis du synes det er en god ide at jeg installerer hele mollevitten en gang til, men det vil jo tage mig plads op tænker jeg.

MVH sus.thorkilsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2014, 23:17

sus.thorkilsen skrev:når jeg går ind på systemindstillinger kan jeg ikke se, at der skulle være tilsluttet et camara, men det er måske heller ikke det rette sted at gå ind.

Nej, det er det du kan bruge Cheese til, hvad sker der når du starter Cheese?

Prøv også at gå ind under Video Devices i Options for Skype.

sus.thorkilsen skrev:Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg ellers skal gå ind for at se om der er sluttet et camara ind,

Prøv at vis os resultatet af denne kommando:

Kode: Vælg alt

lsusb


sus.thorkilsen skrev:... eller bare for kontrollens skyld evt. andet ekstra hardware, som fx de mikrofoner jeg købe i Føniks butikken.

Du vil normalt kunne se dem under lydindstillinger, men det er ikke alle mikrofoner man kan se om er tilsluttet eller ej.

sus.thorkilsen skrev:hvor finder jeg cheese i software centeret

Du finder det ved at skrive cheese i søge feltete i softwarecenteret, eller bruge det link jeg skrev i forrige indlæg.

sus.thorkilsen skrev:hvis du synes det er en god ide at jeg installerer hele mollevitten en gang til, men det vil jo tage mig plads op tænker jeg.

Kommandoen installere det same som man gøre med softwarecenteret, hvis du finder cheese i softwarecenteret vil du også kunne se at det allerede er installeret.

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 11. jan 2014, 23:30

jeg kan se jeg her til aften har installeret cheese , nemlig cheese (3.4.1-Oubunto 2.1 og en hel masse andet, bl. a noget, der hedder libcheese, så mon ikke jeg har det, jeg skal have.

Men jeg ved ikke hvad du mener, når du skriver "hvordan starter jeg cheese" hvor går jeg hen? Er cheese sådan noget man starter eller hentyder du blot til installationen, hvor jeg gik ind i terminalen og skrev en kommando i det, plus sudo pass word plus sagde ja til nogle ekstra programmer, og så bum færdig

jeg kan heller ikke finde ud af at gå ind i options i skype. når jeg går ind på skype, er det eneste jeg får en liste over mine kontaktpersoner og deres telefon nr. Har du en windows kan jeg se, viser den et billede, hvor du kan trykke på mikrofon, højtaler, webcam , pc og forbindelse, men det har man ikke på ubuntu.

kort sagt jeg har det som én der står foran en lukket dør og ikke kan komme videre, men ved (tror bestemt) der er , det bag døren, som der skal være

hvm sus

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 11. jan 2014, 23:40

hvad betyder kode:vælg alt - hvor findes den på tastaturet ?

når går jeg ind i terminalen og trykker lsusb kommer der en hel masse, ca 10-15 linjer, men jeg kan ikke kopiere det der står ved at trykke ctrl c og dernæst v , og jeg kan heller ikke trække det ind i vores korrespondance. sus

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 12. jan 2014, 00:13

her vedmidnat er jeg kommet så langt, at jeg ved at gå ind i panel startside, fandt frem til cheese trykkede og hurra,så kom der et billede af mig selv, der fyldte hele skærmen, bortset fra at jeg ikke så særlig køn ud (ha,ha) farverne var ikke gode, men det må være til at finde ud af, vil gerne have hjælp hvis du kan.

at jeg er kommet så langt - i stor udstrækning ved egen hjælp er jeg helt stolt af.

det udestående problem er nu, hvordan får jeg cheese og altså mit webcamara til at spille sammen med skype, for når jeg åbner skype og ikonen med et videocamara står med en streg over, så kan jeg fortsat ikke fjerne stregen ved at klikke på den med musen.

og ligeledes vigtigt når jeg via panel start side går ind i skype så sker der ingen ting, og heller ikke noget billede der giver mig mulighed for at kontrollere indstillinger for fx mikrofon og webcam.

spændt på at høre om du harnogle kommentarer til det

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 12. jan 2014, 01:08

sus.thorkilsen skrev:Men jeg ved ikke hvad du mener, når du skriver "hvordan starter jeg cheese" hvor går jeg hen?

Cheese er et program på din computer lige som som Chrome og Skype. Du finder det ved at søge efter "Cheese" i program panel, som du får frem ved at trykke på ikonet øverst til venstre. Det eneste Cheese kan er at tage billeder med dit webcam, så du har installeret det for at du kan teste om dit webcam virker, ikke for at få det til at virker.

sus.thorkilsen skrev:Er cheese sådan noget man starter eller hentyder du blot til installationen, hvor jeg gik ind i terminalen og skrev en kommando i det, plus sudo pass word plus sagde ja til nogle ekstra programmer, og så bum færdig

Det du sagde ja til, var at installere Cheese, det er det eneste den kommando gjorde.

sus.thorkilsen skrev:hvad betyder kode:vælg alt - hvor findes den på tastaturet ?

"kode" er titlen på kassen, "vælg alt" er en knap du kan trykke på for at markere alt koden.

sus.thorkilsen skrev:jeg kan ikke kopiere det der står ved at trykke ctrl c og dernæst v

Marker det, højerklik og vælg kopier.

sus.thorkilsen skrev:jeg ... fandt frem til cheese ..., så kom der et billede af mig selv

Godt så har du bekræftet at webcamerat virker med Ubuntu.

sus.thorkilsen skrev:hvordan får jeg cheese og altså mit webcamara til at spille sammen med skype

Som nævnt så er Cheese ikke det der får webcameraet til at virke, så du kan sådan set godt fjerne det igen, du skal ikke længere bruge det. Problemet er at få skype til at finde kameraet.

sus.thorkilsen skrev:jeg kan heller ikke finde ud af at gå ind i options i skype

Øverst til venstre på din skærm vil der være et lille skype ikon når skype køre, tryk på det og vælg Options.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster