fortsatte problemer, samsung printer scx 3200 Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 20. nov 2013, 10:56

Jeg kan se mine indlæg om min samsung printer scx 3200 er blevet markeret som løst.

Det er de på ingen måde.

For et lille år siden kom en flink ubuntu mand ud på min bopæl og geninstallerede min printer, men efterlod den desværre ikke i en stand, hvor den fungerede stabilt. Og siden hen er det faktisk blevet værre.
Så skrev jeg til forum og fik svar fra Klaus Rasmussen, det svar brugte min søn , men svaret løste ikke problemet.
I mit tilfælde er der desuden den komplikation, at den snart vil printe noget, den ikke ville printe dagen før, og da jeg sommetider er pisket til at printe af hensyn til det arbejde jeg laver for en frivillig forening, må jeg forsøge mig med alle mulige kunstgreb og omveje, fx at kopiere ind i et alm dokument, og sommetider går det godt, somme tider ikke.

Det undrer mig, at Ubuntu fortsat befinder sig på et så eksperimenterede stadie, at det er svært at købe / eteblere en printerforbindelse, der bare fungerer.

Jeg er nu så desparat, for det er ufatteligt tidskrævende at skulle lege computer nørd, hver anden eller tredje gang jeg skal printe to sider ud, at jeg vil bede Jer om følgende:

FORTÆL MIG HVOR JEG KØBE EN NY PRINTER, DER OGSÅ KAN SCANNE - OG HVOR JEG KAN DOWNLOADE / KØBE EN DRIVER DER VIRKER I ALLE SITUTIONER, ENTEN JEG SKAL PRINTE ET DOKUMENT, EN MAIL, ELER EN SIDE JEG HAR FUNDET PÅ INTERNETTET.

Jeg vil derfor venligst henstille, at dette indlæg ikke markeres som løst, før jeg har fået et svar, godt eller dårligt,eller hvad man nu skal sige.
med venlig hilsen
sus. thorkilsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 20. nov 2013, 11:28

Der er ikke nogen der markere emner som løst, så det må være noget du er kommet til ved en fejl. Til andre så ligger det forrige emne her:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=35&t=17616&p=120658
(jeg har fjernet løst markeringen)

Skal den nye printer være laser, og skal den kunne printe i farver?

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf Martin Jørgensen » 20. nov 2013, 18:20

Brother har drivere til linux
Har læst mig herinde til at HP skulle være godt support et

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 20. nov 2013, 21:33

Brother syndes jeg der er mange der skriver de har svært ved at installere.

Hp virker næsten altid uden man skal gøre noget, men de har også en sjælden gang imellem en printer der ikke fungerer så selv der kan man ikke bare gå efter brand.

Canon har ofte problemer med scanner og nogle gange skal man betale for at få en driver.

Samsung fungere for det meste, men kan have knas med driver.

Lexmark og xerox har jeg ikke meget erfaring med men ud fra hvad jeg har hørt skulle de som oftest fungere.

Det er lige hvad jeg kan huske om brands, jeg kan lige prøve at slå nogle flere op senere

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf Klaus Rasmussen » 20. nov 2013, 22:58

HP kan ikke scanne under Ubuntu.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf John Doe » 21. nov 2013, 00:18

Klaus Rasmussen skrev:HP kan ikke scanne under Ubuntu.


Det er nu ikke rigtigt.

Min HP Officejet 6310 scanner nu fint under Ubuntu/Kubuntu.
- nu også uden signatur

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 21. nov 2013, 01:22

Et stort problem med at skulle forslå en printer er at producenterne konstant pumper nye modeller ud på markedet så det er meget hurtigt ikke til at skaffe de modeller andre har købt. Jeg har selv en Brother som ingen scanner har, og så min gamle HP til scanning (virkede også fint til udskrivning til blækket døde). Mine forældre har en Samsung CLX 3185 (med scanner) hvor eneste problem har været at den som standart er sat til at skrive short/hvid selv om det er en farve printer. Ingen af disse (inklusiv din) kan længere skaffes.

Værken Epson, OKI, Toshiba eller Ricoh relkamere med Linux undersøttelse så dem ville jeg nok undgå.

Jeg kan se at Lexmark ligefrem har listet hvilke Ubuntu versioner der som minimum er understøttet.

Dell printere ser ud til at være enten Lexmark eller Xerox printere inden i.

På følgende side kan du se folks erfaringer med forskellige printere:
http://www.openprinting.org/printers

Skulle jeg forslå en billig printere ville det være:
https://www.fcomputer.dk/scan-print/printer/multifunktion/s-h-multifunktions-laserprintere/dell/multifunction-mono-laser-printer-b1165nfw.html
Men jeg har ingen erfaringer med den så det er blot ud fra at de selv skriver at den understøtter Ubuntu. Jeg kan heller ikke finde nogen på nettet der har erfaring med den.

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf John Doe » 21. nov 2013, 01:43

Det var såmænd heller ikke for at reklamere for en speciel printer. Det var bare fordi jeg ikke mente at Klaus Rasmussens påstand ikke var korrekt.
- nu også uden signatur

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf lath » 21. nov 2013, 02:07

Klaus Rasmussen skrev:HP kan ikke scanne under Ubuntu.


Det passer ikke: Jeg har en "HP Photosmart C4480 ", "All-In-One", "Printer - Scanner - Copier" den virker knasfrit både som printer og scanner.
Jeg scanner med XSane - typisk fra GIMP, da jeg så kan efterbehandle billedet, f.eks. rotere det nogle få 1/10 grader, så det står helt lige

Har ikke prøvet at kopiere, samt at farve printe endnu, men sort/hvid print virker fint.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf Stra » 21. nov 2013, 08:31

AJenbo skrev:Hverken Epson, OKI, Toshiba eller Ricoh relkamere med Linux undersøttelse så dem ville jeg nok undgå.
Det er nu ikke korrekt for Epson

http://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/?OSC=LX

men som de fleste andre firmaer er der ingen support.

Jeg har selv lige fået en Epson, som virker perfekt. Downloaded selv den printer den ville bruge.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 21. nov 2013, 10:52

John Doe skrev:Det var såmænd heller ikke for at reklamere for en speciel printer. Det var bare fordi jeg ikke mente at Klaus Rasmussens påstand ikke var korrekt.

Det var ikke som svar til dig at jeg skrev det, det var en fortsættelse af mit forrige svar til sus. Jeg mener blot generelt det er svært at få den finde nogen med erfaringeromkringen aktueltprinter. Jeg har faktisk ikke set efter om den du nævnte kan skffes.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 21. nov 2013, 10:53

Stra skrev:
AJenbo skrev:Hverken Epson, OKI, Toshiba eller Ricoh relkamere med Linux undersøttelse så dem ville jeg nok undgå.
Det er nu ikke korrekt for Epson

http://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/?OSC=LX

men som de fleste andre firmaer er der ingen support.

Jeg har selv lige fået en Epson, som virker perfekt. Downloaded selv den printer den ville bruge.

Ok det lyder godt, jeg kiggede kun på printer specifikationerne de sender und til forhandler.

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 21. nov 2013, 11:42

Tak for de fyldige svar,

jeg har været inde og kigge på priser, jeg søger en en laser printer der også kan scanne.
umiddelbart får jeg det indtryk at en epson er langt dyrere end den Samsung jeg har, som jeg tror kostede mellem 1200- 1400 kr. bestemt ikke mere.

Hvilken model bruger du Stra, det ville være en hjælp at vide, da jeg som sagt foretrækker patron frem for blæk. Det er kun en sort/hvis printer med scanner jeg søger. Altså ikke noget med farver.
mvh sus

PS umiddelbart ser det ud til - desværre - at den samsung jeg har - er den bedste til prisen, men kors hvor er det irriterende, at den ikke er stabil.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf AJenbo » 21. nov 2013, 13:32

Så vidt jeg kan se har din nuværende printer kostet mellem 725,- og 950,- da den var aktuel.

Den Dell printer jeg forslog ligger i samme prisleje (960,-):
https://www.fcomputer.dk/scan-print/printer/multifunktion/s-h-multifunktions-laserprintere/dell/multifunction-mono-laser-printer-b1165nfw.html
De skriver somsagt at den virker med Ubuntu, men jeg har ingen erfaring med det.

Det kunne også blive denne brother til 893,-
https://www.fcomputer.dk/scan-print/printer/multifunktion/s-h-multifunktions-laserprintere/brother/dcp.html
Jeg kan se der er andre der finder det besværligt at installere dens driver, men at den der efter burde fungere.

Hvis du køber en printer på mit arbejde ved jeg at vi godt vil tagen den igen selv om du har prøvet den og den ikke fungere. Du må dog forvente at du ikke får det fulde beløb tilbage da vi ikke kan sælge den som ny når først du har taget den i brug.

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: fortsatte problemer, samsung printer scx 3200

Indlægaf sus.thorkilsen » 21. nov 2013, 14:23

Kære Jenbo,
Det lyder som en virkelig god ide.
Jeg vender tilbage, da jeg lige vil tænke over det.
Med venlig hilsen
Susanne

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster