Forhåndvisning på udskrift Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Forhåndvisning på udskrift

Indlægaf sus.thorkilsen » 3. jun 2013, 11:44

Ustabil printning er måske ikke det helt dækkende ord. for mit problem er, at jeg efter installation af ubuntu12.04.2 .64bit, ved udprinting af mails ikke længere får vist et billede ude i venstre margin, der omfatter alle de sider, som den pågældende mail fylder og således at hver side er forsynet med fortløbende nummer, så jeg hurtigt og let kan identificere de sider jeg ar brug for at printe ud.

jeg har et sådant system i libre office, det ser ganske vist lidt anledrledes ud end mit gamle system (10.04) tror jeg det var, men det giver mig mulighed for inden i en dialogboks, eller hvad sådan noget nu hedder at se hver side i miniformat og dernæst vælge hvilke sider jeg vi have printet ud.

som formand i en forening fører jeg lange mail korrespondancer med andre bestyrelsesmedlemmer, og derfor er det et afbræk ikke længere at have denne funktion, fordi den sparer meget papir.

det system jeg har nu , når jeg skal printe mail ud, giver mig kun mulighed for at vælge udvalgte sider, fx 3, 5 og 7 men når jeg ikke samtdig får et billede, der viser, hvad der står på side 3,5 og 7 må jeg famle i blinde og kommer let til at vælge de forkerte sider.

Der må være hjælp at hente, for jeg bruger den samme printer og mail vært (google) som jeg hele tiden har gjort, eneste forskel er, at jeg har fået en stærkere computer (maskine) og en opdatering til 12.04.2 som jeg skal vænne mig til, men allerede tegner godt, så hvad kan mon forskellen (forringelsen) skyldes og hvad kan jeg gøre for at få det system, hvor jeg kunne se hver side ude i venstre spalte , tilbage.
Ser frem til et svar.
sus.thorkilsen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Forhåndvisning på udskrift

Indlægaf AJenbo » 3. jun 2013, 12:02

Hej Susanne

Det er en dårlig ide at skrive dit spørgsmål som et svar på et andet emne hvis ikke det er helt det samme problem du har. Jeg har delt emnet op og givet det en mere passende titel. Brug venligst [NYT EMNE] knappen under den relevante kategori næste gang.

Så vidt jeg husker var dit gamle system 10.10. Så vidt jeg ved benytter du Gmail vi en browser er det Firefox eller Chrome du oplever dette i? Hvis det er Firefox skal du blot vælge "Vis udskrift" i stedet for "Udskriv". Bruger du Chrome skulle der gerne være en god forhåndsvisning.

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: Forhåndvisning på udskrift  Emnet er løst

Indlægaf sus.thorkilsen » 5. jun 2013, 09:06

kære Ajenbo, du har helt ret, jeg har svært ved at finde ud af, hvilke emner jeg har kørende hvilke der er afsluttet og hvornår der bliver svaret. Emnet under denne overskrift er løst. Jeg vil kigge nærmere på , hvad der er tilbage, og forsøge efter bedste even at "få renset ud". mvh sus.thorkilsen,

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster