overførsel af billeder fra canon IXUS55

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

overførsel af billeder fra canon IXUS55

Indlægaf sus.thorkilsen » 12. jan 2013, 21:22

Før jeg gik over til ubuntu - brugte jeg windows. Og som windows bruger kunne jeg overføre billeder fra mit canon IXUS55 kameara til min computer ved hjælp af software, som fulgte med, da jeg købte mit kamera.

jeg bruger ikke mit kamera ret ofte, så derfor er det først i dag, at jeg opdager at jeg ikke længere kan overføre billeder fra mit canon kamera til min computer, fordi jeg har skriftet til ubuntu.

er der nogle der kan fortælle mig, om det software jeg har brug fra kan downloades, og hvis ja hvor finder jeg dette software og hvordan bærer jeg mig ad med at downloade det.

jeg håber virkelig der er nogen, der kan hjælpe mig, for jeg har ikke lyst til at gå tilbage til windows bare på grund af manglende software til mit canon kamera.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: overførsel af billeder fra canon IXUS55

Indlægaf Christian.Arvai » 12. jan 2013, 21:51

Har du prøvet at tage SSD-kortet ud af kameraret, og sætte det i pc'en? Det plejer at virke.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: overførsel af billeder fra canon IXUS55

Indlægaf swotie » 13. jan 2013, 03:13

har du prøvet at installere "gphoto2" og "gphotofs" ... programmerne ligger i software centeret ... disse programmer skulle virke med en del digitale kameraer
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: overførsel af billeder fra canon IXUS55

Indlægaf AJenbo » 13. jan 2013, 22:33

Programmet Shotwell som følger med Ubuntu som standart burde også kunne klare de fleste kamera, ellers så sæt hukommelses kortet direkte i computeren og det også er forslået.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster