USB Tastatur fejler forbindelsen Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

USB Tastatur fejler forbindelsen

Indlægaf kent a » 25. okt 2012, 08:05

Jeg har dette sjove problem at.

Når jeg skal starte men Thinkpad op. så kommer den først til boot menu'en. jeg trykker Enter på mit trådløs tastatur. kommer til Login og den vil ikke skrive fra mit trådløsetastatur. men fint nok fra thinkpad's tastatur..

Men efter en genstart virker det igen uden problemer. det er ca 1 ud af 10 gange den fejler..

Men godt det ikke køre som i windows 7, den skal først den installeret driveren og genstartes inden det virker.. vær gang:cry:
Lubuntu 18.04 LTS

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: USB Tastatur fejler forbindelsen

Indlægaf lath » 27. okt 2012, 13:06

kent a skrev:Jeg har dette sjove problem at.

Når jeg skal starte men Thinkpad op. så kommer den først til boot menu'en. jeg trykker Enter på mit trådløs tastatur. kommer til Login og den vil ikke skrive fra mit trådløsetastatur. men fint nok fra thinkpad's tastatur..

Men efter en genstart virker det igen uden problemer. det er ca 1 ud af 10 gange den fejler..

Men godt det ikke køre som i windows 7, den skal først den installeret driveren og genstartes inden det virker.. vær gang:cry:


Det er meget sandsynligt ikke en software fejl. Derimod er det mere sandsynligt en hardware fejl af en eller anden art.

Nye batterier til det trådløse tastatur gør det måske, ellers tjek for ødelagte kabler, og ødelagte stik, og stik der sidder løst inde i maskinen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: USB Tastatur fejler forbindelsen  Emnet er løst

Indlægaf kent a » 28. okt 2012, 20:30

lath skrev:
kent a skrev:Jeg har dette sjove problem at.

Når jeg skal starte men Thinkpad op. så kommer den først til boot menu'en. jeg trykker Enter på mit trådløs tastatur. kommer til Login og den vil ikke skrive fra mit trådløsetastatur. men fint nok fra thinkpad's tastatur..

Men efter en genstart virker det igen uden problemer. det er ca 1 ud af 10 gange den fejler..

Men godt det ikke køre som i windows 7, den skal først den installeret driveren og genstartes inden det virker.. vær gang:cry:


Det er meget sandsynligt ikke en software fejl. Derimod er det mere sandsynligt en hardware fejl af en eller anden art.

Nye batterier til det trådløse tastatur gør det måske, ellers tjek for ødelagte kabler, og ødelagte stik, og stik der sidder løst inde i maskinen.

/Lars


Det er underlig.. efter de opdatere der er kommet siden jeg har skrevet inlægget er fejlen forsvundet...
Lubuntu 18.04 LTS

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster