Printer til mini-kontor (Ubuntu kompatibel)

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Printer til mini-kontor (Ubuntu kompatibel)

Indlægaf Finn Bjerke » 25. apr 2012, 17:18

Jeg har brugfor en printer der kan skrive sort-hvid billigt, måske med scanner ombord. Er der noget du kan anbefale ? Jeg har ikke så meget plads.

POlitiken skriver om det
http://politiken.dk/tjek/taenktestskema/ECE1446307/test-her-er-de-bedste-printere/
Kardemommeloven er en god ting.

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Printer til mini-kontor (Ubuntu kompatibel)

Indlægaf thomasjohansen » 25. apr 2012, 23:01

de fleste hp ink printere håndteres fint med hp's lipbox.


Printer/toner økonomi, kan være en svær sammenlignings beregning. Afhænger af forskellige faktorer såsom kvalitet, mændge, langtidsholdbarhed, udskrivningstid.


Eksemplevis har vi på arbejdet, en hp c4700 laser farveprinter, et halvstort gammelt skrummel, som i sin tid kostede ca 12-15 tusinde. I forhold til vores forbrug, bruger den ca for 20.000 kr. om året. Umildbart meget, men faktisk så er der ikke nogen printere på markedet, i den størrelses orden, både fysisk og økonomisk som kan holde sig nede på samme økonomiske forbrug. I bund og grund fordi, der er 11000 sider pr toner, man kan få tonerne uoriginalt til en rimelig pris, og så er den ret hurtig i udskriftstid, hvilket er en vigtig faktor på et kontor.

Så efter mange beregninger og prissammenligner så får den lov til at leve så længe den magter, eller sålænge jeg kan skaffe uoriginale toner til den.



Ang. Blæk printere, så er forbrugsmønsteret faktisk en ret vigtig faktor, også selv hvis du kun bruger den en gang imellem.
Eksempelvis så har bla. HP lagt en lille chip i hver toner der sladrer om hvor gammel blækken er, og det resulterer i at printeren bestemmer hvornår toneren ikke dur længere. Det kan blive dyrt i "ubrugt" blæk.


Hvis det var mig til "mini kontor" brug, så ville jeg købe en billig laser printer, evt. med skan funktion, men tit desværre så er de fleste billige mfp-laser printer, afsindigt dårlige i gui, til indskanning. Her har jeg især erfaring med mfp-laser fra Dell, og Canon og sikke noget l... de har lavet.


En billig mfp-laser koster hurtigt det 3 dobbelte af en mfp-blæk. men tilgengæld kan du printe et par tusinde sider ud på de medfølgende laser-tonere, i forhold til blæk.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Printer til mini-kontor (Ubuntu kompatibel)

Indlægaf AJenbo » 25. apr 2012, 23:13

Jeg fortrækker selv laser printere da de skriver mere konsistent også over længere tid uden at de stopper til.

Skal den bare være billig kan jeg forslå denne:
http://www.fcomputer.dk/scan-print/printer/multifunktion/laser/oki/mb-260.html
(Har Linux support selv om det er en Windows GDI printer)

Jeg har selv været meget glad for Brother:
http://www.fcomputer.dk/scan-print/printer/multifunktion/laser/brother/dcp-7060d.html

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Printer til mini-kontor (Ubuntu kompatibel)

Indlægaf tuxx » 25. apr 2012, 23:27

Jeg stemmer også for laser.

Printermæssigt set, har mine sidste 2 laserer været de absolut bedste køb. Blæk dur bare ikke til mit behov hvor der kan gå måneder imellem, at jeg printer.

Kan varmt anbefale Brother's modeller. Er pt. på en HL2150N med indbygget netkort - det er genialt, så kan alle i huset printe uden problemer.

Foto-udskrifter lader jeg fotohandleren om. Sidst det var aktuelt var i 2007 :lol:
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster