Touchscreen til kiosk-pc

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Monti
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. jan 2012, 08:46

Touchscreen til kiosk-pc

Indlægaf Monti » 13. jan 2012, 08:59

Hej

Jeg søger en touchscreen der er kompatibel med Ubuntu. Den skal anvendes til et kiosk-system, hvor interfacen består af et par store knapper.
Jeg har søgt på edbpriser.dk, men synes det er noget uoverskueligt bare at finde touchscreens derinde. Google har heller ikke været til den store hjælp.
Så mit spørgsmål lyder på om nogen herinde kender til en billig kompatibel skærm, gerne "plug & play".

Pft.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Touchscreen til kiosk-pc

Indlægaf lath » 14. jan 2012, 15:27

Monti skrev:Hej

Jeg søger en touchscreen der er kompatibel med Ubuntu. Den skal anvendes til et kiosk-system, hvor interfacen består af et par store knapper.
Jeg har søgt på edbpriser.dk, men synes det er noget uoverskueligt bare at finde touchscreens derinde. Google har heller ikke været til den store hjælp.
Så mit spørgsmål lyder på om nogen herinde kender til en billig kompatibel skærm, gerne "plug & play".

Pft.


Du kan bruge en alm fladskærm og et såkaldt "touch screen overlay", der som navet siger er en gennemsigtig ting der monteres foran skærmen. Den fungerer på samme måde som den berøringsfølsomme del af en touch screen.

Har du allerede en skærm kan det være en billig løsning.

Edit:
Der er et USA firma her: http://www.touchscreens.com/
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Touchscreen til kiosk-pc

Indlægaf Toddvarg » 14. jan 2012, 15:34

Vil den fungere på en normal pc og hvor godt?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Touchscreen til kiosk-pc

Indlægaf lath » 14. jan 2012, 16:37

Toddvarg skrev:Vil den fungere på en normal pc og hvor godt?


Henvend dig til dem der sælger det du gerne vil købe, eller find ud af hvad mærke og model de sælger og kig efter drivere til Linux på producentens website.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Touchscreen til kiosk-pc

Indlægaf AJenbo » 13. feb 2012, 20:16


Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster