kan ikke kopiere filer til externe HD Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Christian.Arvai » 20. nov 2011, 16:33

Og jeg formoder at det stadigt ikke hjælper ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 16:46

ja helt rigtigt fomodet

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 16:54

jeg ved ikke om det hjælper men dette er hvad der stå ved egenskaber i fanebladet rettigheder.
Billede

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Toddvarg » 20. nov 2011, 21:51

Den bekræfter kun at på denne pc kan du ikke "oprette og slette filer", men kun tilgå de. Men hvis du ligevel skal lave en dual-boot, og du har en anden usb-harddisk du kan lave all backup på, måske skulle du lave en ny install af ubuntu, da det kan være en eller anden fejl på installation-cd af ubuntu, der årsager problemet her. Det er også enklest at lave windows installation først og derefter ubuntu. Det er muligt at gå den anden vej, men windows install ødelægger grub, så du skal geninstallere den.
Christian Arvai har lvet nogle gode guides, når det kommer til installation af ubuntu, dual-boot, partitionering af harddisk etc.
se på disse link
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99#6
Det står meget info, så læs det først, hvid du ikke har lavet en dual-boot nogen gang, eller så spørger du
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Kurt Christensen » 20. nov 2011, 22:13

TOcvfan skrev:
How to be me skrev:hvorfor skulle du miste det ved dualboot?

hvordan installere man da windows uden at skulle formatere HD'en? min computer har kun en HD og jeg prøvede at sætte windows cd'en i og lade den installere det på en usb pind men windows vil skrive på master HD'en og desuden så alle de gange jeg har installeret windos på en computer så har man kun kunnet kommet til window bagefter (selv man har en anden HD med linux, som heller ikke er tilgængelig fra widows).

christian.arvai skrev:Nu skriver du godt nok at du allerede har forsøgt at formatere HD igen. Men er det så fra den samme pc, som den hvor problemet med rettighederne opstår ?

til at starte med så formaterede jeg den i windows på en anden maskine bl.a. fordi jeg ikke kunne finde ud af at formatere fra linux, bag efter har jeg så fundet ud af det og formateret den fra linux.


du kan med gparted fra en live-cd lave en partion du kan installere windows på
Når lejligheden byder sig.

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 22:52

okay tak det vil jeg gøre, lige et tillægsspørgsmål, er der nogen af jer der har prøvet at installere ubuntu fra en usb og hvad er jeres mening om det? jeg har brugt en usb til at installere ubuntu med kan det ha lavet fejlen?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 21. nov 2011, 02:08

Usb virker fint.

Det virker til at du har fået gjort noget ved maskinen der gør at den montere mediet i en læs kun tilstand, prøv at køre "mount" mens drevet sider til.

Efter installationen af Windows kan du bruge følgende guide til at geninstallere grub.
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2011/03/17/geninstaller-grub2/

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 25. nov 2011, 20:39

jeg vil lige meddele at efter jeg har installeret ubuntu på ny så kan jeg skrive til HD'en igen så jeg har nok fået lavet et eller ańdet underligt så jeg ikke har kunnet skrive til den, men nu virker den.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster