kan ikke kopiere filer til externe HD Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 19. nov 2011, 19:14

ja det er en magen til bare på 1TB i stedet men det hjalp ikke jeg får samme fejl melding som før, men i terminalen komme denne meddelelse når jeg kører nautilus:
** (nautilus:10838): DEBUG: Syncdaemon not running, waiting for it to start in NameOwnerChanged
Initializing nautilus-gdu extension
Initializing nautilus-dropbox 0.7.0

--- Hash table keys for warning below:
--> l2081
--> inode/directory
--> christian
--> l2049
--> Christian
--> root

(nautilus:10838): Eel-WARNING **: "unique eel_ref_str" hash table still has 6 elements at quit time (keys above)

--- Hash table keys for warning below:
--> file:///media
--> file:///

(nautilus:10838): Eel-WARNING **: "nautilus-directory.c: directories" hash table still has 2 elements at quit time (keys above)
Shutting down nautilus-gdu extension

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Toddvarg » 19. nov 2011, 20:10

Det kan være det er en bug i nautilus, så lad os prøve noget andet. Åbn softwarecenter og søg på Thunar, og installer den. Derefter åbner du en terminal og skriver

Kode: Vælg alt

sudo thunar
, hvor den åbner et nyt vindue, der ligner på nautilus, men er en filhåndterer der kaldes thunar. Åbn filsystem>media, og højreklik på egenskaber for usb-hardisk eller hvad den kaldes, og se på fanbladet rettigheder, hvad står det der. Se link for hvad der burde stå, eneste forskel er at ejer skal være dig: https://picasaweb.google.com/103854466166981041366/Ubuntu#5676784613008175522
Hvis ikke det gør det, prøver du at sætte den til det og ser om ikke den klarer det. Efter at det er gjort og hvis det ikke fungerer, kan du prøve at genstarte pc og usb-harddisk, er ikke sikker på om det er nødvendigt, men det kan ikke skade.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 00:40

jeg får fejl igen kan det være en fejl i mit system? den vil jo godt andre steder..
her er den fejl meddelelse jeg fik fra terminalen
(thunar:2235): Gtk-WARNING **: Kunne ikke finde temamotor i module_path: "pixmap",

(thunar:2235): Gtk-WARNING **: Kunne ikke finde temamotor i module_path: "pixmap",

(thunar:2235): Gtk-WARNING **: Kunne ikke finde temamotor i module_path: "pixmap",

(thunar:2235): Gtk-WARNING **: Kunne ikke finde temamotor i module_path: "pixmap",

(thunar:2235): Gdk-CRITICAL **: IA__gdk_window_get_window_type: assertion `GDK_IS_WINDOW (window)' failed

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf laoshi » 20. nov 2011, 10:12

Din fejlmelding optræder i en lang række bug-rapporter på launchpad, f.eks https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/light-themes/+bug/762167
og har tilsyneladende noget med light-temaerne at gøre. Men muligvis også med andet, f.eks. visning af en tom mappe i nautilus.
Mange har fået løst det ved

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install gtk2-engines-pixbuf

og efterfølgende genstart.
Så prøv lige det og se om den rettelse hjælper på dit problem
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 12:12

jeg beklager men det virkede ikke, men da det var planen at jeg skal lave et dual boot og derfor bruge HD'en til backup, så har jeg lånt en anden HD som jeg jeg godt kan skrive til, men osse er en usb HD, så vil jeg gå i gang med lave mit dual boot når jeg så har installeret linux på så vil jeg naturligvis se om min HD virker..

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Toddvarg » 20. nov 2011, 13:54

TOcvfan skrev:jeg beklager men det virkede ikke, men da det var planen at jeg skal lave et dual boot og derfor bruge HD'en til backup, så har jeg lånt en anden HD som jeg jeg godt kan skrive til, men osse er en usb HD, så vil jeg gå i gang med lave mit dual boot når jeg så har installeret linux på så vil jeg naturligvis se om min HD virker..

Vil det sige at du har prøvet at gøre det her gennem en live cd?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 14:18

nej nej jeg har skam installeret det på ubuntu og kørt med det i et stykke tid jeg har kun lige besluttet at lave en dual boot og det er osse derfor at det var vigtigt at lave backup af de ting der var på computeren da jeg jo ville miste det..

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Kurt Christensen » 20. nov 2011, 14:27

hvorfor skulle du miste det ved dualboot?
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Christian.Arvai » 20. nov 2011, 14:51

Nu skriver du godt nok at du allerede har forsøgt at formatere HD igen. Men er det så fra den samme pc, som den hvor problemet med rettighederne opstår ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 15:41

How to be me skrev:hvorfor skulle du miste det ved dualboot?

hvordan installere man da windows uden at skulle formatere HD'en? min computer har kun en HD og jeg prøvede at sætte windows cd'en i og lade den installere det på en usb pind men windows vil skrive på master HD'en og desuden så alle de gange jeg har installeret windos på en computer så har man kun kunnet kommet til window bagefter (selv man har en anden HD med linux, som heller ikke er tilgængelig fra widows).

christian.arvai skrev:Nu skriver du godt nok at du allerede har forsøgt at formatere HD igen. Men er det så fra den samme pc, som den hvor problemet med rettighederne opstår ?

til at starte med så formaterede jeg den i windows på en anden maskine bl.a. fordi jeg ikke kunne finde ud af at formatere fra linux, bag efter har jeg så fundet ud af det og formateret den fra linux.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Christian.Arvai » 20. nov 2011, 15:59

Jeg er ikke sikker på at det vil hjælpe, men prøv lige løsningen i nr 2 indlæg i denne tråd. https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=15131
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 16:15

jeg fik denne meddelelse fra teminalen: chown: ændrer ejerskab for '/media/Seagate': Filsystem med kun læseadgang
og jeg kan ikke ændre på noget som helst, men sætter jeg den til en anden linux maskine så er der ikke nogen problemer..

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Christian.Arvai » 20. nov 2011, 16:19

ill be back :twisted:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf Christian.Arvai » 20. nov 2011, 16:22

Prøv :

Kode: Vælg alt

sudo chmod 666 /media/Seagate
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

TOcvfan
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:59
Geografisk sted: Renge på stevns

Re: kan ikke kopiere filer til externe HD

Indlægaf TOcvfan » 20. nov 2011, 16:29

okay jeg fik denne meddelelse: chmod: ændrer rettigheder på '/media/Seagate': Filsystem med kun læseadgang

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster