filer på tablet

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

filer på tablet

Indlægaf frwe » 29. okt 2011, 12:22

Når jeg tilslutter min android tablet til ubuntu kan jeg kun se mapper, men jeg får ikke lov at se filerne. Øverst står der at det er en digital lydafspiller og at filerne skal åbnes med banshee. Men jeg kan hverken se lyd, billed eller andre filer. Hvis jeg under filer vælger at der skal åbnes med andet program fx vlr eller arkivhåntering sker der heller ikke noget. Uanset hvad siger deb at alle mapper er tomme og at der er 0 objekter i dem, men der er masser af indhold.

Jeg kan fint se alle filer i windows, men vil håndtere fildeling mellem tablet og ubuntu da alle mine ting ligger der. Nogen der kan hjælpe? Jeg bruger ubuntu 11.10.

Mvh
Frank

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: filer på tablet

Indlægaf AJenbo » 29. okt 2011, 12:45

Hej og velkommen til forummet

Er det muligt at de kun er SD kortet du kan se indholdet af?

Hvem er deb?

frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

Re: filer på tablet

Indlægaf frwe » 29. okt 2011, 12:57

Der skulle stå den. Det er en samsung 10.1 med indbygget kort/disk på 16 gb.
Mv

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: filer på tablet

Indlægaf AJenbo » 29. okt 2011, 13:10

Jeg tror det er det eksterne hukommelses kort du ser, prøv at se om denne guide kan hjælpe med at tilgå den interne:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=981774

frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

Re: filer på tablet

Indlægaf frwe » 29. okt 2011, 13:30

Tak. Det gav forklaringen men desværre ikke løsningen. Problemet er tilsyneladende, at Android Honeycomb har ændret på noget med USB og media transfer protocol - som ubuntu ikke kan håndtere.

Løsningen med disse koder og strings er desværre for langhåret til mig, da jeg ikke er udvikler (har prøvet - kan ikke få det til at spille) - så jeg må vist ty til windows. øv.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: filer på tablet

Indlægaf thj01 » 29. okt 2011, 14:48

Nogle android tablets og telefoner giver kun adgang til at tilgå mapperne men ikke se filerne.

Det kan især være et problem når det sker over Blue tooth.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

Re: filer på tablet

Indlægaf frwe » 29. okt 2011, 14:51

Men det er tilsyneladende kun et problem med ubuntu da jeg får uhindret adgang til den almindelige filstruktur og alle filer i windows.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: filer på tablet

Indlægaf AJenbo » 30. okt 2011, 02:18

Hvad benytter du i windows og har du skulle installere noget for det?

frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

Re: filer på tablet

Indlægaf frwe » 30. okt 2011, 09:07

Det er windows 7, og da jeg sluttede tabletten til, virkede det som en almindelig usb-key, hvor jeg kunne se alt indhold uden at installere noget.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: filer på tablet

Indlægaf AJenbo » 30. okt 2011, 15:44

Hade den samme ikon som en usb disk eller var det noget mere passende?

frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

Re: filer på tablet

Indlægaf frwe » 30. okt 2011, 22:05

Normalt når jeg indsætter en usb eller ekstern disk i ubuntu kommer der et ikon frem på skrivebordet. Det gør der ikke med samsung galaxy tablet.

Jeg kan dog se den under enheder i en mappe. Der står SAMSUNG_Android og er et lille gråt ikon, der ikke er en disk men nærmere ligner en lille laptop eller nintendo. Når jeg åbner den ser jeg mapperne, og over mapperne er der en gul linje, hvor der står "åbn VLC media player - Disse filer ligger på e digital lydafspiller".

Men som beskrevet kan jeg hverken åbne med VLC eller se indhold i mapperne. Jeg kan dog alligevel godt flytte indhold over i mapperne har jeg opdaget. Men det er selvfølgelig lidt svært, når man ikke kan se indholdet.

I Windows popper et vindue op og spørg om jeg vil åbne med et bestemt program eller se indhold osv. Under "computer" kan jeg se GT-P7500 Bærbar medieafspiller og når jeg åbner den, så kommer en mappe med et diskikon med navnet Tablet frem.

Jeg kan så tilgå mapper og filer på helt almindelig måde og se kapacitet, ledig plads osv osv...

Det er skideirriterende for at bruge windows har en masse bagdele og er vildt langsomt ift ubuntu.

Ved ikke om det giver et overblik, men tak fordi du gider bruge tid på dette problem. Jeg er selv fortaler for ubuntu, så det er også ærgerligt de få gange windows tilsyneladende kan noget som ubuntu ikke kan.

mvh
Frank

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: filer på tablet

Indlægaf AJenbo » 31. okt 2011, 01:13

Hmm hvis den har et andet i kon i Windows kunne det tyde på den ikke opføre sig som en usb disk men bruger en anden protokol, det er muligt det også kan aktiveres på ubuntu, du har ikke en mulighed for at indstille tabletten til at dele filer på forskellige måder?

frwe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2011, 08:50

Re: filer på tablet

Indlægaf frwe » 3. nov 2011, 21:15

nej der er ikke så mange indstillingsmuligheder i Android Honeycomb. Jeg tror du har ret i at det er noget med protokollen i Honeycomb som Ubuntu ikke på nuværende tidspunkt understøtter. Det fremgår også af det dokument du postede i første indlæg. Man kan tilsyneladende kode sig ud af problemet, men jeg bruger nok windows indtil ubuntu kommer med en opdatering der understøtter den protokol som Honeycomb anvender.
mvh
Frank

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster