Problemer Printer Lexmark pro 805 efter opdatering til 11.04 Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer Printer Lexmark pro 805 efter opdatering til 1  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 22. aug 2011, 11:22

Åben en terminal (eller tryk alt + f2) skriv gksu efter fulgt af stien til installationen.

kaarem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 11. nov 2008, 18:42
IRC nickname: kaarem

Re: Problemer Printer Lexmark pro 805 efter opdatering til 1

Indlægaf kaarem » 22. aug 2011, 19:50

AJenbo skrev:Åben en terminal (eller tryk alt + f2) skriv gksu efter fulgt af stien til installationen.


Det virker.
I første omgang drillede det lidt. Jeg er ikke klar over om det er helt korrekt, når jeg bare trækker filen ind i terminalen med musen efter jeg havde skrevet gksu.
Først bad den om password i det tidligere omtalte authentication-vindue. Det virkede ikke, men derefter bad den om password igen i et andet type vindue og så kørte det bare derudaf.
Driveren jeg brugte var: lexmark-inkjet-legacy-1.0-1.i386.deb.sh
Jeg installerede driver med slukket printer - er ikke klar over om det gjorde nogen forskel.
Så tændte jeg printer - søgte efter netværksprinter - den pågældende driver fandt den selv uden at jeg gjorde noget.
Testside, dokument og billede er printafprøvet.

Til AJendo
Tusind tak for hjælpen. Din support kommer i gode afpassede bidder, så selv jeg kan følge med ;)

Til Stra - tak for de opmuntrende ord - denne gang blev heldigvis en af dem der lykkedes.

Inden jeg opdaterer den bærbare til 11.04, skal jeg nok sørge for at fjerne OpenJDK til Java 6 - kørselsmiljø først. Det kan godt være det først bliver om et par måneder, men jeg skal prøve og huske at referere her om det gjorde nogen forskel.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer Printer Lexmark pro 805 efter opdatering til 1

Indlægaf AJenbo » 22. aug 2011, 20:28

Fedt, og tak for ros :) Jeg tror muligvis problemet er at deres installations indpakning forventer at kunne logge direkte ind som root, men det er deaktiveret i Ubuntu af sikkerhedsmessige årsager.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster