Min printer, printer ikke, selv om systemet siger den gør...

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
thorbs
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. okt 2010, 08:59

Min printer, printer ikke, selv om systemet siger den gør...

Indlægaf thorbs » 9. maj 2011, 13:52

Jeg har en printer hp deskjet d2660, og kører ubuntu 10.10 på en lenovo t61. Min printer er tilsyneladne installeret, virker, og sat som printer for hele systemet. Jeg går ind for at printe ud og jeg får at vide at den printer ud. Jeg ser et kort øjeblik opgaven i printervinduet, hvorefter det forsvinder, som om opgaven var udført. Problemet er at min printer ikke printer

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Min printer, printer ikke, selv om systemet siger den gø

Indlægaf Stra » 9. maj 2011, 22:12

Noget kunne tyde på, det ikke er den korrekte printerdriver du har fået fat i.

Har du have installeret pakken "hplip" pakken fra softwarecenteret?
Hvis ikke gør det og sæt printeren op igen.

Hvis pakken er installeret gå ind i udskriv/"højreklik printikon"/indstillinger/ændr fabrikat og model og se om du kan vælge den korrekte.

Virker ingen af delene prøv at komme med output af


stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

anker
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27. maj 2008, 19:16
IRC nickname: ank

Re: Min printer, printer ikke, selv om systemet siger den gø

Indlægaf anker » 30. maj 2011, 19:52

Jeg har fået et næsten tilsvarende problem. Bruger en gammel HP laserjet4L, som har kørt upåklageligt indtil i går.

Når jeg printer, melder systemet at printjobbet er udført, men der kommer intet ud. Det samme sker hvis jeg prøver at udskrive en testside.

I historikken for printjob's står de manglende print fint i forlængelse af alle de øvrige print jeg har udskrevet siden jeg opgraderede til Ubuntu 10.4, der uproblematisk fandt indstillingerne, fra tidligere version, og installerede printeren.

Tænker det er en opdatering der er gået galt, men hvordan lokaliserer jeg hvilken og retter det?

Skal måske lige tilføjes at printeren er så gammel, at den er tilsluttet via lpt1-porten (usb var ikke opfundet da den løb af samlebåndet). Printeren skriver i øvrigt fint testside ud når det aktiveres fra selve printeren - så det er er ikke fordi en har opgivet ævret.
Farten dræber - kør windows.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster